Skip to content
کانادا اقدامات جدیدی را برای تقویت یکپارچگی دانشجویان بین المللی در جامعه اعلام می کند

تاریخ انتشار

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، تازه اعلام کرده است که برنامه صداقت دانشجویان بین المللی را تقویت می کند.

وزیر تأکید کرد که او موافق قرار دادن سقفی برای ورود دانشجویان بین المللی جدید نیست. با این حال، برای محدود کردن تقلب علیه دانشجویان بین المللی، دولت فدرال در حال اجرای یک طرح جدید برای تأیید نامه های پذیرش (LOA) است که دانشجویان بین المللی بالقوه برای درخواست مجوز تحصیل نیاز دارند.

علاوه بر این، دولت با یک “چارچوب نهادهای شناخته شده” جدید برای مؤسسات آموزشی معین کانادایی (DLIs) تا نیمسال پاییز 2024 پیش خواهد رفت. DLIs دانشگاه ها، دانشگاه ها و سایر مؤسسات آموزشی هستند که توسط دولت های استانی و سرزمینی برای استقبال از دانشجویان بین المللی تأیید شده اند. این چارچوب یک استاندارد بالاتر برای خدمات، پشتیبانی و نتایج برای دانشجویان بین المللی تعیین خواهد کرد. منطق پشت این ایده این است که DLIs که معیارهای صداقت خاص IRCC را برآورده می کنند، برای برخی از مزایا، مانند اولویت در پردازش درخواست های مجوز تحصیل توسط IRCC، واجد شرایط خواهند بود.

جزئیات بیشتری در مورد اینکه چگونه مؤسسات می توانند شناخته شوند و چگونه مزایا به نظر خواهند رسید، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

میلر همچنین اعلام کرد که IRCC اولین بررسی خود را از مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) در 10 سال انجام خواهد داد و اصلاحات را در ماه های آینده اعلام خواهد کرد. او می گوید هدف تنظیم PGWP برای رفع کمبود نیروی کار کانادا در بخش هایی از اقتصاد با نیاز بیشتر، و همچنین اهداف مهاجرت منطقه ای و فرانکفون است.

نمایش خبر  کانادا شاهد افزایش متوسط حقوق ساعتی با بالا ماندن فرصت های شغلی است.

کانادا در سال جاری قرار است 900,000 دانشجوی بین المللی را میزبانی کند

کانادا یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی است. در سال 2022، رکورد 551,405 دانشجوی بین المللی از 184 کشور را پذیرفت. در پایان سال 2022، 807,750 دانشجوی بین المللی با اجازه تحصیل معتبر کانادایی وجود داشت، یک رکورد دیگر. جمعیت دانشجویان بین المللی کانادا در طول 15 سال گذشته چهار برابر شده است. این به دلیل عواملی مانند افزایش طبقه متوسط جهانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، و همچنین جذابیت کانادا برای دانشجویان بین المللی در زمینه هایی مانند کیفیت آموزش، فرصت های شغلی، و مسیرهای مهاجرت است.

در سال 2022، کشورهای منبع اصلی دانشجویان بین المللی جدید هند (226,450 دانشجو)، چین (52,165 دانشجو) و فیلیپین (23,280 دانشجو) بودند. مقاصد اصلی انتاریو (411,00 دانشجو) و بریتیش کلمبیا (164,000 دانشجو) بودند.

مارک میلر اعلام کرده است که کانادا در سال 2023 قرار است حدود 900,000 دانشجوی بین المللی را میزبانی کند.

دولت کانادا همچنان تعداد زیادی از مجوزهای تحصیل را صادر می کند. بین ژانویه و ژوئن 2023، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) بیش از 280,000 مجوز تحصیل جدید صادر کرد، افزایش 77٪ نسبت به دوره مشابه در سال 2022.

چالش های دانشجویان بین المللی

اعلام امروز پس از اینکه بیش از 700 دانشجوی هندی در کانادا در ابتدای امسال با اخراج روبرو شدند، زمانی که متوجه شدند که LOA های آنها توسط دولت کانادا کشف شده است که جعلی است، اتفاق افتاد. بسیاری از دانشجویان به کانادا آمده بودند تا در سال های 2018 و 2019 تحصیل کنند، و تقلب فقط پس از اینکه بسیاری از آنها تحصیلات خود را به پایان رسانده بودند و در حال درخواست اقامت دائم بودند، کشف شد.

نمایش خبر  درک و اعمال از طریق برنامه های کاربردی تخصصی LMIA

گزارشات نشان داد که LOA ها توسط یک مشاور مهاجرت ناکارآمد در هند جعل شده بود و او از آن زمان ناپدید شده است.

در آن زمان، IRCC اعلام کرد که دانشجویان بین المللی که از این تقلب آگاه نبودند یا در آن مشارکت نکرده بودند، با اخراج روبرو نخواهند شد.

این وضعیت حتی بیشتر به مسئله تقلب دانشجویان بین المللی کانادا روشنایی بخشید.

یکپارچگی دانشجویان بین المللی در گزارش اخیر اعضای سنای کانادا مورد توجه قرار گرفت

صداقت دانشجویان بین المللی نیز به تازگی به لطف گزارشی که در 20 سپتامبر توسط چهار عضو سنای کانادا منتشر شد، به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.

گزارش، در حالی که بهره های دانشجویان بین المللی برای اقتصاد کانادا، و همچنین چشم انداز اجتماعی و فرهنگی کشور را میانبری می کند، همچنین چندین منطقه چالش را در مورد صداقت سیستم دانشجویان بین المللی کانادا میانبری می کند. در میان آنها، گزارش برجسته می کند که نمایندگان آموزشی – کسانی که به عنوان یک “واسطه” در کشورهای خارجی به نمایندگی از دانشجویان بین المللی امیدوار کار می کنند – نقش قابل توجهی در زیر سوال بردن صداقت چشم انداز دانشجویان بین المللی کانادا ایفا می کنند.

این به این دلیل است که بسیاری از نمایندگان آموزشی ممکن است دانشجویان بین المللی را به سمت برنامه پسا دیپلم کانادایی که واجد شرایط برای یک مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) نیست، هدایت کنند. اتمام یک برنامه که فارغ التحصیلان را واجد شرایط برای یک PGWP نمی کند، اغلب می تواند هدر رفت زمان و پول قابل توجهی باشد زیرا آنها ممکن است واجد شرایط کار و کسب اقامت دائمی پس از فارغ التحصیلی نباشند.

نمایش خبر  چرا کانادا مقصدی جذاب برای ایرانیان است؟

نظرات گذشته میلر نگرانی ها در مورد یکپارچگی را برجسته می کند

میلر چندین بار از زمانی که در این تابستان وزیر مهاجرت کانادا شد، به موضوع صداقت دانشجویان بین المللی پرداخته است. در چندین مصاحبه از آن زمان، میلر با اشاره به “چالش های یکپارچگی” مرتبط با “فرآیند فعلی ویزا برای دانشجویان بین المللی در سراسر کانادا”، اهمیت این موضوع را مطرح کرد.

میلر با تکرار بسیاری از نکاتی که در گزارش سنا مطرح شده بود، بیان کرد که دانشجویان بین المللی تحت تأثیر “امیدواری غلط” قرار گرفته اند که توسط بازیگرانی که به دنبال بهره برداری از آنها هستند، به آنها داده شده است – چیزی که وزیر می گوید IRCC متوجه شده است که باید به طور مستقیم با آن مواجه شوند.

او همچنین در مورد نیاز به رفع مسائل مربوط به یکپارچگی در جلسه ای که زودتر در هفته جاری در کمیته پارلمانی کانادا برای شهروندی و مهاجرت (CIMM) برگزار شد، صحبت کرد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420