Skip to content
اکسپرس انتری: رکورد جدیدی از نامزد های PNP دعوت شدند.

تاریخ انتشار

کانادا چهارمین قرعه کشی اکسپرس انتری سال را با دعوت از نامزدهای PNP برگزار کرد.

کانادا از 1082 نامزد اکسپرس اینتری دعوت کرد تا در تاریخ 16 فوریه برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) فقط از نامزدهای برنامه منتخب استانی (PNP) در دور جدید دعوت کرد. محدوده امتیاز سیستم جامع رتبه بندی (CRS) عدد 710 بود. نامزدهای PNP در هنگام دریافت نامزدی، 600 امتیاز به طور خودکار به امتیازشان اضافه می‌شود، که به همین دلیل است که حتی پایین ترین امتیاز بسیار بالا بود.

به طور متوالی این سومین بار است که قرعه کشی PNP رکورد بیشترین دعوت را می شکند. قرعه کشی دو هفته پیش با مجموع 1070 نامزدِ PNP که برای درخواست دعوت شده بودند، رکورد قبلی را شکست.

نامزدهای دعوت شده اکنون 60 روز فرصت دارند که برای “اقامت دائم کانادا” اقدام کنند.

سطوح اکسپرس اینتری 2022-2024

طبق برنامه “سطوح مهاجرتی 2022-2024 کانادا” که در 14 فوریه منتشر شد، کانادا در نظر دارد که امسال 55900 مهاجر را از طریق برنامه های مدیریت شده اکسپرس اینتری بپذیرد. این طرح شامل 83500 مهاجرِ PNP که قرار است امسال به کانادا وارد شوند نمی‌شود. با این وجود قرار نیست تمام این تعداد مهاجر از طریق اکسپرس اینتری وارد کشور شوند.

اهداف جدید اکسپرس اینتری تقریباً نصف مقداری است که در برنامه سطوح چند ساله قبلی خواسته شده بود. در طرح سطوح 2021-2023، کانادا پیش بینی کرد که تعداد مهاجران اکسپرس اینتری در سال 2021 به 108500 نفر برسد.

اهداف اکسپرس اینتری برای سال آینده نیز در مقایسه با اهداف قبلی 75750 نفر کاهش یافته است. به نظر می رسد که در سال 2024، زمانی که کانادا برنامه دارد از 111500 مهاجر از طریق اکسپرس اینتری استقبال کند، اهداف به سطوح عادی تر باز خواهند گشت.

نمایش خبر  بانکداری در کانادا : از کجا شروع می کنید؟

اهداف مهاجرت برای سال 2023 به بعد ممکن است در پاییز تغییر کنند، زیرا وزیر مهاجرت باید برنامه چند ساله بعدی سطوح مهاجرت را تا 1 نوامبر ارائه دهد. دلیل به تعویق افتادن اهداف 2022-2024 برگزاری انتخابات فدرال در سپتامبر بود.

بخشی از دلیل کاهش اهداف کانادا این است که IRCC بتواند درخواست های مهاجرتی عقب افتاده خود را پردازش کند. از اول فوریه، تعداد درخواست‌های اکسپرس اینتری بیشتر از آن است که کانادا بتواند به اهداف سالش برسد. همچنین به نظر می رسد که این کاهش بخشی از تلاش IRCC برای رسیدگی به درخواست های “برنامه تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم” (TR2PR) و اسکان مجدد 40000 پناهجوی افغان باشد.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری “سیستم مدیریت درخواست” برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: کلاس تجربه کانادا، برنامه نیروی کار متخصص فدرال، و برنامه مشاغل تخصصی فدرال. نامزدهای PNP در مجموعه اکسپرس اینتری قبلاً برای یکی از این برنامه ها واجد شرایط شده اند.

اکسپرس اینتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، به نام “سیستم جامع رتبه بندی” (CRS) برای رتبه بندی پروفایل نامزدها استفاده می کند. نامزد هایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند، “دعوت نامه ای برای درخواست” (ITA) دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد. افسر بیومتریک ( تشخیص هویت افراد از راه های مختلف همانند چهره‌نگاری، اندازه‌گیری عنبیه، آزمایش دی‌.ان.‌ای، اثر انگشت و …) می خواهد و ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهد یا حتی مدارک بیشتری درخواست کند.

نمایش خبر  نیروهای کار کانادا انتظار افزایش دستمزد در سال 2024 را دارند

اگر درخواست تأیید شود، IRCC “تأییدیه اقامت دائم” (COPR) را صادر می کند. ساکنان دائمی که مورد تایید قرار گرفته اند می توانند مراحل سکونت را تکمیل کنند. اگر آنها خارج از کانادا هستند، می توانند به خدمات قبل از ورود دسترسی داشته باشند تا در اولین گام ها برای اقامت در کانادا به آنها کمک شود.

چه کسانی دعوت بودند؟

مثال زیر شخصی فرضی است که ممکن است در قرعه کشی جدید اکسپرس اینتری ITA دریافت کرده باشد.

الکساندر 34 سال دارد و دارای مدرک کارشناسی ارشد است و ده سال است که به عنوان تحلیلگر پایگاه اطلاعات کار می کند. او در آیلتس شرکت کرد و در لیسنینگ نمره 7.5 و در بخش های دیگر نمره 6.5 گرفت. الکساندر در ژانویه 2020 وارد مجموعه اکسپرس اینتری شد. او همچنین از طریق جریان اکسپرس اینتری بین‌المللی نیروی کار متخصص، پروفایلی جهت ابراز تمایل به استان ساسکاچوان کانادا به نام ” جریان اکسپرس اینتری ساسکاچوان” ارسال کرد. او با امتیاز CRS 360 وارد مجموعه اکسپرس اینتری شد. اندکی پس از ارسال پروفایل به ساسکاچوان، الکساندر برای درخواست منتخب استانی دعوت شد. پس از نامزد شدن، امتیاز اکسپرس اینتری CRS او به 960 افزایش یافت. سپس از الکساندر برای درخواست اقامت دائم در قرعه کشی جدید اکسپرس انتری دعوت شد.