Skip to content
نیروهای کار کانادا انتظار افزایش دستمزد در سال 2024 را دارند

تاریخ انتشار

به گزارش یک مطالعه که توسط شرکت مشاوره مدیریت مالی نورماندین بودری انجام شد، انتظار می‌رود میانگین افزایش دستمزد برای کارگران در سراسر کشور در سال 2024 حدود 3.6 درصد باشد.

این شرکت که در انتاریو واقع شده است، با بررسی بیش از 700 شرکت در سراسر کانادا، نتایجی ارزشمند برای کارگران این کشور به دست آورد. برخی از این نتایج به آینده امیدوار کارگران اشاره می‌کنند، در حالی که برخی از آنها نشان دهنده احتمال تعطیلی حقوق در آینده نیز است.

در ادامه، نتایج مطالعه نورماندین بودری را مرور خواهیم کرد و نگاهی به معنای آن برای کانادایی‌ها خواهیم داشت، با تمرکز ویژه بر تأثیرات ممکن برای تازه واردان به کانادا.

نتایج مطالعه
به علاوه از افزایش میانگین مورد انتظار درآمد حقوقی حدود 3.6 درصد، مطالعه نورماندین بودری نشان داد که تنها 2 درصد از شرکت‌ها از تعطیلی حقوق در سال 2024 پیش بینی می‌کنند.

توجه: قبل از شیوع کروناویروس، تعطیلی حقوق میانگین معمولاً بین 3 تا 5 درصد بود.

دیگر نتایج قابل توجه این مطالعه شامل موارد زیر است:

  1. 43 درصد از شرکت‌های مورد بررسی اعلام کردند که قصد دارند “بودجه حقوق میانگین اضافی یک درصد را اختصاص دهند”.
  2. برخی بخش‌ها “احتمالاً” افزایش حقوق بالاتر از میانگین ملی را خواهند داشت (تا 3.9 درصد). این بخش‌ها شامل رشته‌های علمی، املاک و مستغلات، تولید و خدمات میزبانی و رستوران‌ها هستند.

تأکید بر این نکته است که شغل‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) در کانادا تقاضا زیادی دارند، که به‌عنوان نتیجه‌ای از طرح واکنش سریع ورود کانادا، برگزیده شده‌اند. این شغل‌ها یکی از شش دسته برگزیده توسط دولت فدرال کانادا برای مهاجرت کانادایی‌ها از طریق طرح ورود سریع هستند و انتظار می‌رود 28-31 درصد از مجوزهای دعوت برای سال 2023 به افراد مهاجر از این دسته ارائه شود.

نمایش خبر  چه کسانی در قرعه کشی اخیر Express Entry دعوتنامه هایی برای اقامت (ITA) دریافت کردند؟

علاوه بر این، طبق گزارش سالانه طرح ورود سریع 2021، دو از پنج شغل متداول‌ترین (کارشناس مجازی خدمات غذایی با 13,097 مجوز و آشپز با 4,624 مجوز) دریافت کنندگان دعوت برای طرح ورود سریع در صنعت خدمات میزبانی و رستوران‌ها بودند.

  1. برخی استان‌ها مانند کبک (3.7 درصد)، یوکان (3.6 درصد)، انتاریو (3.6 درصد) و کلمبیا بریتانیا (3.6 درصد) افزایش دستمزدی برابر یا بالاتر از میانگین ملی در سال 2024 را خواهند داشت.
  2. نه استان و قلمرو باقیمانده کانادا کمی زیر میانگین ملی 3.6 درصد افزایش درآمد حقوقی خواهند داشت.

توجه: کارگران استخدام شده در مناطق شمال غربی، ساسکاچوان و جزیره پرنس ادوارد انتظار دارند که افزایش حقوق متوسطی حدود 3.3 درصد دریافت کنند.

تأثیر این موضوع بر تازه واردان به کانادا
در سراسر جهان، ما برای زندگی راحت به پولی که از کار دریافت می‌کنیم نیاز داریم. بنابراین، افزایش میانگین حقوق در کانادا یک توسعه مثبت برای تمام ساکنان این کشور است.

این وضعیت به ویژه برای تازه واردان به کانادا نیز صدق می‌کند که احتمالاً بیشتر به پول احتیاج دارند تا کانادایی‌های باتجربه بتوانند برای خانواده‌هایشان مهربانی کنند و یک کیفیت زندگی مطلوب در یک کشور جدید برقرار کنند. بنابراین، اگر پیش‌بینی‌های این مطالعه صحت داشته باشند، تازه واردان به کانادا به طور قابل توجهی از افزایش میانگین حقوقی که در سال آینده پیش‌بینی می‌شود، سود خواهند برد.

همانطور که در رده‌بندی بهترین کشورها سال 2023 از طرف U.S. News اعلام شده‌است، کانادا در رتبه‌ی سوم از میان 87 کشور در کیفیت زندگی قرار دارد و تنها پشت سوئد و نروژ قرار دارد. در نظر گرفته شود که علاوه بر این موضوع، افزایش حقوق در سال 2024 باید به کیفیت زندگی قوی و قابل اعتمادی که تازه واردان به کانادا می‌توانند داشته باشند کمک کند.

نمایش خبر  دانشجویان نیجریه ای برای موفقیت در حوزه آموزش بین المللی کانادا حیاتی هستند

توجه: اخیراً به دلیل بهترین رده کشورها برای سال 2023 طبق رده‌بندی بهترین کشورهای U.S. News، کانادا در رتبه‌بندی کلی رتبه دوم را کسب کرده است. برای اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید.