Skip to content
بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، مانیتوبا و انتاریو نتایج قرعه کشی PNP را منتشر کردند

تاریخ انتشار

غرب کانادا از صدها کاندید دعوت می کند تا برای کاندیدای استانی درخواست دهند.

هفته گذشته، چهار استان کانادا نتایج قرعه کشی برنامه کاندید استانی را منتشر کردند.

 اکثر استان‌ها و مناطق کانادا (به استثنای کبک و نوناووت) PNP خود را دارند.  از طریق این برنامه ها، کاندیدهای علاقه مند ممکن است برای درخواست نامزدی استانی دعوت شوند.  اگرچه نامزدی استانی به خودی خود با اقامت دائم یکسان نیست، اما می تواند شانس اخذ اقامت دائم را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.  برای مثال، نامزدهای PNP با نمایه‌های اکسپرس اینتری که نامزدی دریافت می‌کنند، ۶۰۰ امتیاز به امتیاز CRS خود اضافه می‌کنند.  آنها همچنین واجد شرایط دعوت به درخواست برای دور دعوت نامه های خاص PNP هستند.

 پس از راه اندازی آن در سال 1998، PNP تنها پذیرای 400 مهاجر بود، اما به دلیل موفقیت آن، اکنون بیش از 80000 مهاجر در سال پذیرای آن است.  افزایش تعداد پذیرش PNP در کانادا به این دلیل است که دولت های فدرال و استانی آن را ابزاری موثر برای ارتقای توسعه اقتصادی کشور می دانند.

 قرعه کشی اکسپرس اینتری هر دو هفته یکبار برگزار می شود.  پس از یک مکث طولانی، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اکنون بار دیگر قرعه کشی اکسپرس انتری همه برنامه ها را برگزار می کند.  اولین قرعه کشی همه برنامه ها از سال 2020 در 6 ژوئیه برگزار شد و در مجموع 1500 داوطلب اکسپرس انتری با حداقل امتیاز سیستم رتبه بندی جامع 557 دعوت نامه برای درخواست برای اقامت دائم دریافت کردند.  آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری در 20 ژوئیه با 1750 دعوت نامه برگزار شد.

نمایش خبر  آمارهای داده های کانادا نشان می دهد که مهاجران دارای میزان بالای اشتغال هستند

PNP از 21 ژوئیه نتیجه می گیرد

ساسکاچوان

برنامه کاندیدهای مهاجر ساسکاچوان نتایج دور دعوت را برای 21 و 28 ژوئیه منتشر کرد.

 قرعه کشی 21 جولای بزرگترین قرعه کشی سال 2022 بود که در آن 802 کاندید برای درخواست نامزدی استانی دعوت شدند.  استان از 797 کاندید از برنامه های اکسپرس انتری دعوت کرد و پنج دعوت نامه برای اتباع اوکراینی به عنوان پاسخی به بحران فعلی صادر شد.

 قرعه کشی 28 جولای از 748 کاندید دعوت کرد تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.  از این تعداد، 469 دعوت نامه به کاندیدهای رده مشاغل در تقاضا و 279 دعوت نامه برای داوطلبان اکسپرس انتری صادر شده است.

 در تمام دسته‌ها در هر دو قرعه‌کشی، کاندیدها به حداقل امتیاز ابراز علاقه ۶۸ نیاز داشتند.

 ساسکاچوان در طول ماه جولای قرعه کشی های PNP را به صورت هفتگی برگزار می کند.  این یک انحراف از الگوی معمول یک بار در ماه است.

بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا معمولاً یک دور دعوت‌نامه‌های برنامه کاندید استانی را به صورت هفتگی برگزار می‌کند.

 جدیدترین دور دعوت‌نامه‌ها تحت برنامه کاندیدهای استانی بریتیش کلمبیا در تاریخ 26 ژوئیه برگزار شد. بیش از 183 کاندید برای درخواست نامزدی استانی در این قرعه‌کشی‌ها دعوت‌نامه دریافت کردند.

 در مجموع 147 نفر از این کاندیدها از طریق قرعه کشی عمومی دعوت شدند که شامل مشاغل فنی نیز می شود.  این کاندیدها باید شرایط یکی از رده‌های اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا یا مهاجرت مهارت‌های بریتیش کلمبیا را که از طریق سیستم ثبت مهارت‌ها و مهاجرت مدیریت می‌شوند، برآورده کنند.  کاندیدهای دعوت شده باید حداقل 78 امتیاز را کسب می کردند.

نمایش خبر  چگونه از فرزند خود برای مهاجرت به کانادا حمایت مالی کنید

 این استان همچنین دورهای دعوت از کاندیدهای شاغل در مشاغل زیر را برگزار کرد:

  • 22 مربی و دستیار دوران کودکی (NOC 4214) با حداقل امتیاز 60.  و
  •  9 کارمند بهداشت و درمان با حداقل امتیاز 60.

BC همچنین در 14 ژوئیه اعلام کرد که به توقف موقت یک ساله رده پایه کارآفرینی BC PNP پایان می‌دهد.  کارآفرینان باتجربه می توانند بار دیگر وارد فهرست کاندیدها شوند تا شانسی برای دعوت شدن به یکی از قرعه کشی های دوره ای آتی استان داشته باشند.

مانیتوبا

مانیتوبا در 28 ژوئیه قرعه کشی PNP را برگزار کرد و 355 دعوت نامه از طریق برنامه نامزدی استانی مانیتوبا صادر کرد.

 دعوت نامه ها در سه جریان مهاجرت تقسیم شدند:

کارگران ماهر در مانیتوبا — ۲۹۹ دعوت نامه با حداقل امتیاز ۶۹۳.

 کارگران ماهر در خارج از کشور — 15 دعوت نامه با حداقل امتیاز 726؛  و

 جریان آموزش بین‌المللی — ۴۱ دعوت نامه بدون نیاز به امتیاز.

از مجموع افرادی که برای درخواست دعوت شده بودند، 56 نفر دارای نمایه در سیستم اکسپرس اینتری بودند.

انتاریو

در 27 ژوئیه، برنامه کاندیدهای مهاجر انتاریو برای دو کاندید تحت پروژه مسیرهای تحرک اقتصادی دعوت نامه صادر کرد.  هدف این برنامه کمک به پناهندگان ماهر برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های اقتصادی موجود است.