Skip to content
چطور برای شهروندی کانادا واجد شرایط شویم

تاریخ انتشار

کانادا یکی از در دسترس ترین سیاست‌های شهروندی در دنیا را دارد. 

برای اینکه بتوانید شهروندی کانادا را دریافت کند شما باید یک مقیم دائمی باشید و شروط مربوط به حضور فیزیکی در کانادا را برآورده بکنید و مالیات های خود را ثبت کرده باشید و آزمون شهروندی کانادا را بگذرانید و این آزمون زمانی برقرار خواهد بود که سن شما بین ۱۸ تا ۵۴ سال باشد و همچنین مهارت‌های زبانی و خود را ثابت کنید و این مورد نیز برای افرادی برقرار است که سنی بین ۱۸ تا ۵۴ سال داشته باشند. 

شروط متفاوت و مختلف دیگری نیز وجود دارد که برای گروه‌های اقلیت مطرح می باشد، یعنی یک فرد کانادایی که برای یک فرزند متولد شده خارج از کانادا درخواست میدهد، یا یک شهروند کانادایی قدیمی که می‌ خواهد شهروندی مجدد بگیرد. 

وضعیت اقامت دائم

  • باید یک مقیم دائمی باشید تا بتوانید برای شهروندی کانادا درخواست دهید.
  • نباید تحت نظر مسائل مربوط به کلاهبرداری در زمینه مهاجرت باشید.
  • نباید دستور ترک کشور از سوی مسئولان مهاجرت را دریافت کرده باشید. 

نباید شرایط ثبت نشده مربوط به وضعیت اقامت دائم خود داشته باشید که می توانند بررسی‌های پزشکی یکی از این مثال ها باشد شما نیازی به درخواست با یک کارت اقامت دائم معتبر در زمان درخواست ندارید کارت اقامت دائم شما میتواند منقضی شده باشد. 

 شروط مربوط به حضور فیزیکی

 شما باید برای حداقل سه سال یا ۱۰۹۵ روز از سال قبل از درخواست برای شهروندی کانادا در خاک کانادا حضور داشته باشید.

اگر قبل از تبدیل شدن به مقیم دائمی به عنوان یک فرد تحت حمایت یا مقیم موقت در کانادا زندگی می کردید باید از این روزها برای برقراری شرط حضور فیزیکی بهره جویید هر روزی که به عنوان یک موقع موقت یا فرد تحت حمایت در پنج سال قبل از درخواست برای شهروندی در کانادا گذرانده اید می‌تواند بعنوان یک نصف رو در نظر گرفته و حساب شود و همینطور میتوانید تا ۳۶۵ روز را بعنوان یک مقیم موقت یا تحت حمایت در پرونده داشته باشید‌ 

نمایش خبر  چگونه مجوز کار آزاد همسر می تواند به شما اجازه کار در کانادا را بدهد

اداره مهاجرت پناهندگی و شهروندیکانادا به شما پیشنهاد می دهد که درخواست شهروندی کنندهای خود را با ۱۰۹۵ روز زندگی در کانادا ثبت کنید که از هرگونه اشتباه یا مشکل جلوگیری کنید. 

دسته بندی مدارک مربوط به مالیات

قبل از ثبت درخواست شهروندی کانادا ممکن است نیاز داشته باشید که برای حداقل سه سال از ۵ سال قبل از ثبت درخواست اسناد مربوط به مالیات را ارائه دهید. همچنین ممکن است در صورتی که نیاز به پرداخت مالیات برای آن سال داشته باشید یا بخواهید درخواست استرداد کنید یا بخواهید از پرداخت های اعتباری و مزایای آن بهره مند شوید نیز نیاز به ثبت پرونده مالیاتی داشته باشد حتی اگر نیمی از سال را در کانادا ساکن بوده باشید. 

اثبات مهارت های زبانی

اداره مهاجرت پناهندگی به شهروندی کانادا از شما می خواهد که ثابت کنید که سطح زبان انگلیسی و فرانسوی شما در سطح ۴ یا بالاتر می باشد اداره مهاجرت کانادا ممکن است مهارت‌های زبانی شما را با بررسی شواهدی که برای مدارک زبانی خود ارائه می دهید ارزیابی کند یا ممکن است ارتباط شما با مسئولان مربوط به روند شهروندی کانادا را در طول فرآیند درخواست مورد بررسی قرار دهد و در صورت لزوم اداره مهاجرت کانادا ممکن است در طول یک مصاحبه مهارت‌های زبانی شما را مورد بررسی قرار دهد ممکن است در صورتی که این شروط را برآورده نکنید برای پرونده شهروندی واجد شرایط شناخته نشوید. همچنین موضوعات کیفری و قانونی نیز مطرح می باشند که می توانند مانع واجد شرایط شدن شما برای شهروندی کانادا شوند که این موارد شامل گزینه های زیر هستند

  • شما در پنج سال گذشته شهروندی کانادا را کنار گذاشته باشید.
  • در ۳ سال قبل یک تخلف کیفری مرتکب شده باشید. 
  • در زندان یا حبس باشید.
  • تحت قانون حذف از کانادا باشید تحت بررسی برای جرایم جنگی و ضد انسانی باشید
نمایش خبر  این تغییرات در سیستم ارائه خدمات بهداشتی آلبرتا برای مهاجران جدید در سراسر استان چه معنی دارد