Skip to content
این تغییرات در سیستم ارائه خدمات بهداشتی آلبرتا برای مهاجران جدید در سراسر استان چه معنی دارد

تاریخ انتشار

در ابتدای این ماه، دانیل سمیت، نخست وزیر آلبرتا اعلام کرد که سیستم خدمات بهداشتی آلبرتا (AHS) موجود در استان به چهار نهاد جداگانه تقسیم خواهد شد تا “دسترسی به مراقبت” را بهبود بخشد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در ابتدای نوامبر، سمیت تأکید کرد که این برنامه قصد دارد سیستم ارائه خدمات بهداشتی آلبرتا را بر اساس عملکرد سازماندهی کند، با هدف “کاهش زمان انتظار اتاق اورژانس و جراحی، بهبود دسترسی به درمان های نوآورانه و استخدام بیشتر کارکنان.”

به طور خاص، تکه تکه کردن خدمات بهداشتی در استان باعث خواهد شد سازمان ها “خدمات بهداشتی را در مراقبت اولیه، مراقبت حاد، مراقبت مداوم و مراقبت از سلامت روان / اعتیاد ارائه دهند.”

این برای مهاجران جدید چه معنی دارد؟ داده های فرود مقیم دائم (PR) از سال 2022 نشان می دهد که تقریباً 50,000 PR جدید (49,460) سال گذشته در آلبرتا فرود آمدند.

با توجه به اینکه آلبرتا چهارمین مقصد محبوب مهاجر (بر اساس تعداد PR ها) در کل کانادا برای سال 2022 بود، تغییرات پیش بینی شده در ارائه خدمات بهداشتی در آلبرتا بر تعداد قابل توجهی از مهاجران جدید کانادایی تأثیر خواهد گذاشت. علاوه بر این، این تأثیر احتمالاً به طرق متنوعی احساس خواهد شد، از دسترسی به خدمات بهداشتی (که هدف اصلاح است) تا فرصت های شغلی.

اشتغال

همانطور که نخست وزیر آلبرتا اعلام کرد، یکی از اهداف مرتبط با این اصلاح، استخدام کارکنان اضافی در صنعت بهداشتی است. این احتمالاً به این معنی است که مهاجران بالقوه به کانادا فرصت های بیشتری برای پیدا کردن شغل در این استان خواهند داشت.

نمایش خبر  چگونه برای دریافت ارزیابی مدرک آموزشی از WES درخواست دهیم: راهنمای گام به گام

شواهد این شرایط بالقوه می تواند در بسیاری از موقعیت ها پیدا شود، از جمله معرفی اخیر قرعه کشی های بر اساس دسته بندی اکسپرس انتری

این قرعه کشی ها، که از تمرکز معمولی قرعه کشی های استاندارد اکسپرس انتری بر روی نمره سیستم رتبه بندی جامع (CRS) یک نامزد، به جای آن انتخاب نامزدهای مهاجرت بر اساس توانایی های انتخاب شده و تجربه کار گذشته را می پردازند.

در سال 2023، دپارتمان مهاجرت کانادا شش دسته زیر را به عنوان زمینه های تمرکز برای قرعه کشی های بر اساس دسته بندی انتخاب کرد. دسته های امسال نامزدهای مهاجرت را با توجه به:

مهارت زبان فرانسه یا تجربه کار در یکی از پنج صنعت زیر:

علم، مهندسی، فناوری و ریاضیات (STEM) معاملات حمل و نقل کشاورزی و غذای کشاورزی بهداشت و درمان همانطور که با وجود شغل های بهداشتی در فهرست دسته های 2023 توسط مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) مشخص شده است، کانادا به کارگران ماهر بیشتری در این صنعت نیاز دارد. بنابراین، با اصلاحاتی که در سیستم بهداشتی آلبرتا در حال اتفاق است، مهاجران بالقوه ممکن است سطح بالاتری از فرصت برای مهاجرت به، کار و زندگی در استان را ببینند.

رشد اخیر آلبرتا

آلبرتا، فراتر از موقعیت خود به عنوان چهارمین مقصد محبوب مهاجر سال گذشته، همچنین یک استان است که در سال های اخیر شاهد رشد جمعیت عمومی است.

در واقع، بر اساس داده های آمار کانادا که درCTV از سپتامبر مورد اشاره قرار گرفته است، جمعیت آلبرتا در 1 ژوئیه امسال 4.7 میلیون بود، “4.1 درصد بیشتر از [1 ژوئیه] سال گذشته به دلیل افزایش 184,400 نفر.”

نمایش خبر  کانادا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد بیش از 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند

همین ماجرا همچنین اشاره کرد که جمعیت آلبرتا اخیراً “بیشتر از دیگران رشد کرده است، [سرعت] میانگین ملی را با 1.1 درصد امتیاز تجاوز کرده است.”

به عنوان نتیجه ای از این رشد جمعیت، بیشتر آنها که می توانند به مهاجرت بین المللی نسبت داده شوند*، آلبرتا شاهد رشد نیروی کار خود بوده است “در سریع ترین سرعت سالانه از سال 2007” به استثنای دوره بازیابی COVID.

*مهاجرت بین المللی 61٪ از افزایش جمعیت کل استان (112,562 نفر) در آلبرتا را تشکیل داده است

به گفته مارک پارسونز، معاون اول و رئیس اقتصاددان ATB Financial، مهاجرت [به آلبرتا از سایر بخش های جهان یک منبع ثابت از افراد را برای پر کردن برخی از این شغل ها فراهم می کند “.

توجه: داستان CTV توجه می کند که یکی دیگر از عوامل اصلی راننده رشد جمعیت آلبرتا مهاجرت از سایر بخش های کانادا (عمدتاً انتاریو و بریتیش کلمبیا) است، که تقریباً 31٪ (56,245 نفر) از رشد جمعیت استان را تشکیل می دهد.

مهاجرت به آلبرتا برای شهروندان خارجی که آلبرتا را به عنوان مقصد خود در نظر می گیرند، استان مسیرهایی را برای همه انواع مهاجران جدید، از جمله کارگران خارجی موقت و کارآفرینان در دسترس قرار داده است.

به عنوان مثال، برنامه نامزد استانی (PNP) آلبرتا به نام برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا (AAIP) نامیده می شود.

این سیستم مهاجرت استانی شامل انواع مختلفی از جریان ها برای کارگران و کارآفرینان است، هر کدام از آنها نیازمندی های متفاوتی را در مورد چیزهایی مانند، به عنوان مثال، نیاز به یک پیشنهاد کار موجود قبل از اعمال دارد.

نمایش خبر  آیا علت پزشکی خاصی وجود دارد که موجب عدم صلاحیت من برای ورود به کانادا شود؟

در زیر یک لیست نمونه از جریان های AAIP آمده است:

برای کارگران

جریان فرصت آلبرتا – یک مسیر به اقامت دائمی در آلبرتا برای کارگران ماهر که در حال حاضر در یک شغل واجد شرایط در استان کار می کنند جریان تجدید روستایی – یک مسیر برای نامزدها با یک پیشنهاد کار مبتنی بر آلبرتا برای کار در یک جامعه روستایی آلبرتا برای کارآفرینان

جریان کارآفرین فارغ التحصیل – یک مسیر برای فارغ التحصیلان بین المللی از یک موسسه آموزش عالی تعیین شده در آلبرتا، که می خواهند یک کسب و کار در استان راه اندازی کنند جریان کارآفرین فارغ التحصیل خارجی – یک مسیر برای شهروندان خارجی که از یک موسسه خارج از کانادا فارغ التحصیل شده اند و می خواهند یک کسب و کار در آلبرتا راه اندازی کنند برای اطلاعات بیشتر در مورد فرود، تثبیت و زندگی در آلبرتا، از جمله اطلاعات در مورد کار در سراسر استان و خدمات بهداشتی – در میان موضوعات متنوع دیگر، اینجا را کلیک کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420