Skip to content
چطور از چت جی پی تی در مسیر مهاجرتی خود استفاده کنیم

تاریخ انتشار

این ربات چت هوش مصنوعی توانایی ابزار ارزشمندی در مسیر مهاجرتی شما محسوب شود اما محدودیت هایی نیز دارد که باید با آنها آشنا شوید.

از زمان راه اندازی آن در نوامبر ۲۰۲۲ این روبات توجه بسیار زیادی را به خاطر پاسخ ها و توانایی یادگیری و بهسازی پاسخ هایش در مسائل مختلف به خود جلب کرده است.

 عملکرد و کاربردهای این هوش مصنوعی به مسئله مهاجرت کانادا نیز بسط یافته است و مزایای بسیاری برای افرادی که در حال حاضر در مسیر مهاجرت خود می باشند.

چت ربات جی پی تی چیست؟ 

این ربات چت بر اساس مدل های زبانی وظایف مربوط به تولید زبان طبیعی و کدگذاری را انجام می دهد. با این وجود، مدل هایی که این ربات بر آن اساس کار میکند،میوانند با استفاده از سوالات خاص از کاربر به خوبی تنظیم شوند. این یک مدل هوش مصنوعی برای پاسخ دهی بهتر به سوالاتی را می سازد که برای اولین بار به این ربات داده می شوند مانند «« این مقاله را در اکسپرس اینتری بخوانید و سپس در مورد امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در زمینه مهاجرت کانادا به من توضیح دهید »»

علاوه بر این، ویژگی های این ربات چت تصادفی بودن مجاز را خودرو خواهد کرد، و همچنین احتمالات در نظر گرفته شده در تولید یک پاسخ را نیز تحت کنترل خود دارد.

چطور می توان در زمینه مسیر مهاجرت کانادایی از این خدمات استفاده کرد؟

یکی از مستقیم ترین استفاده های این ربات

گردآوری اطلاعات و تحلیل فرآیند مهاجرت

یکی از مستقیم ترین استفاده‌های این چت گردآوری و فیلتر سازی اطلاعات است. برای مثال یک دانشجوی بین المللی که به دنبال مطالعه انیمیشن سه بعدی در کانادا است، می‌تواند از این چرت روبات بپرسد که مهمترین برنامه ها برای انیمیشن سه بعدی در کانادا کدام ها هستند.

نمایش خبر  پایین‌ترین نرخ بیکاری مهاجران در تاریخ کانادا

اینها مثال های خوبی هستند و یک تحقیق سریع در گوگل تایید میکند که برنامه ها از موسسات آموزشی تعیین شده هستند که می‌توانند دانشجویان بین‌المللی را بپذیرند. با این وجود این چت رو باد می تواند این نسل اطلاع رسانی و فراتر ببرد و موارد خاصی را بهبود بخشد. 

مثال دیگری را می توانید در اینجا ببینید بهترین برنامه ها برای دانشجویان بین المللی که برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط هستند و شهرهای بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار کانادا دارند. 

می توانیم ببینیم که نتایج کمی تغییر کرده اند و مجدداً نتایجی دقیق را ارائه می دهند در این خصوص این روبات چت می تواند به صورت تخصصی قدرت پیدا کند و برای تازه واردان به کانادا به یک ابزار جستجویی سودمند تبدیل شود. گرچه این ابتدایی ترین چیزی است که این هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد. 

یادگیری و اعمال دانش- تحقیق در زمینه استخدام گرچه هنوز در مراحل اولیه آن است که این ربات چت چندین ویژگی دارد که نسبت به مسائل بالا پیشرفته تر است. برای مثال توانایی این هوش مصنوعی برای یادگیری از اطلاعاتی که به آن داده می‌شود و سپس شخصی سازی آن برای پاسخ دهی به افراد. برای مثال یک نمونه رایج برای درخواست شغل جستجو برای توضیح شغل و اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبط از رزومه یک فرد است. بسیاری از شرکت ها از سیستم های پیگیری متقاضی به عنوان مسیر اول تصمیم گیری استفاده می‌کنند تا رزومه ها را از حیث کلمات کلیدی مورد بررسی و تحلیل قرار دهند و مشخص کند که چه شغلی برای آنها مناسب است. 

نمایش خبر  نتایج مهاجرت PNP کانادا در دسامبر ۲۰۲۱

این چت ربات در اینجا نیز می تواند کمک کننده باشد اگر شما شغل را به این ربات بدهید آن می تواند فوراً کلمات کلیدی را استخراج کند و فرایند درخواست ارائه دهد. اگر کسی به مرحله مصاحبه برسد می‌توانند از ربات چت برای بررسی شغل کمک بگیرد و سپس سوالات مصاحبه که امکان و پرسیدن آنها وجود دارد را بر اساس توضیحات شغل به فرد ارائه دهند. و امکان آمادگی پیش از مصاحبه را برای فراهم آورد. 

این می تواند ابزار آماده سازی ارزشمندی محسوب شود و با توانایی برای کنترل دما کاربرها بازی از پاسخ ها به سوالات احتمالی مصاحبه را خواهند داشت. 

آزمون زبان- بازخورد

بر اساس اطلاعاتی که در حال حاضر در مدل این چت رو باد گنجانده شده است می تواند بازخورد های مشخصی نیز ارائه دهد.

برای مثال می توان در مورد گرامر و تصحیح جمله ها در زبان انگلیسی از این ربات کمک گرفت. علاوه بر زبان انگلیسی برای چند زبان دیگر نیز این ربات آماده ارائه خدمات می باشد. برای افرادی که به دنبال انجام آزمون های مربوط به زبان هستند. این ربات کمک کننده نیست همچنان که میتوانند برای بخش رایتینگ از خود دریافت کنند بازخورد ها نیز می تواند از نظر ساده روی یک جمله بیشتر باشد.

این جمله های کوتاه، یا فقط مفاهیم مستقیم مانند گرامر و ترکیبها محدود نمی شود. این روبات می تواند دستورات بیشتری در مورد تمرینهای نوشتاری پیچیده تر را نیز انجام دهد. 

این بازخوردها برای افرادی که به دنبال آزمون برای مهاجر هستند نمی تواند سودمند باشد.

نمایش خبر  انتاریو از 995 نیروی کار و دانشجوی بین المللی در دراو جدید برنامه کاندیدای استانی دعوت می کند

محدودیت ها 

در حالیکه این ربات چت مزیت دارد محدودیت های قابل توجهی نیز دارد.

آخرین اطلاعات آموزشی این چت باد از ژوئن ۲۰۲۱ به این معنا که هوش مصنوعی در مورد سوالات جدید توانایی پاسخ دهی ندارد این عمیقاً به محدودیت توانایی این رو باز برای ارائه توصیه ها و اطلاعات به روز در مورد موضوعات مربوط به مهاجرت کانادا و تغییراتی که به صورت پیوسته در حال روی دادن است می شود. بنابراین توانایی این ربات برای ارائه توصیه های مهاجرتی دقیق به نظر محدود می آید.

در حالی که تا حدی می توانیم موضوع را برطرف کرد به این طریق که از این ربات چت بخواهیم اسناد و مدارک خاصی که مربوط به تغییرات سیاستگذاری در مهاجرت عصر را فرا بگیرد

 به این علت که بسیاری از افراد ترجیح می دهند از کمک وکلا در مسیر مهاجرت خود استفاده کنند.