Skip to content
نتایج مهاجرت PNP کانادا در دسامبر ۲۰۲۱

تاریخ انتشار

نگاهی به به‌روزرسانی‌های برنامه کاندیداتوری استانی ماه گذشته در سراسر کشور

برنامه‌های کاندیداتوری استانی کانادا (PNP) بیش از ۳۰۰۰ دعوتنامه برای ثبت درخواست کاندیداتوری استانی در ماه دسامبر صادر کردند.

تقریباً هر استان و ناحیه کانادا، به استثنای نوناووت و کبک که برنامه‌های مهاجرتی خود را اجرا می‌کنند، برنامه PNP خاص خود را دارند. داشتن برنامه های مهاجرتی اختصاصی، به دولت های استانی این امکان را می دهد که کاندیداهای مهاجرتی را برای برآورده کردن نیازهای بازار کار محلی خود انتخاب کرده و اسکان منطقه ای جمعیت مهاجر را در حوزه قضایی خود مدیریت کنند. هر استان معیارهای خود را برای انتخاب کارگران خارجی واجد شرایط برای اقامت دائم کانادا تحت PNP مربوطه خود اتخاذ می کند.

برنامه‌های PNP برنامه‌های مهاجرت فدرال را تکمیل می‌کند و به استان‌های کانادا این امکان را می‌دهند که نقشی کلیدی در انتخاب مهاجران داشته باشند.

از زمان راه اندازی آن در سال ۱۹۹۸، PNP به دومین مسیر اصلی برای اقامت دائم در کانادا تبدیل شده است. از هم اکنون تا سال ۲۰۲۳، انتظار می رود که PNP ها به تنهایی منتج به پذیرش سالانه بیش از ۸۰۰۰۰ مهاجر به عنوان مقیم دائم شوند.

 

انتاریو

در ۷ دسامبر، برنامه کاندیداتوری مهاجرت در انتاریو (OINP) دعوت‌نامه‌هایی را برای ۱۱۸۶ کاندید مهاجرت صادر کرد که در سیستم ابراز علاقمندی (EOI) دارای پروفایل بودند.

کاندیداهای دعوت شده ممکن است واجد شرایط یکی از سه جریان زیر مجموعه پیشنهاد شغلی کارفرمای انتاریو باشند: کارگر خارجی، دانشجوی بین‌المللی و مهارت‌های مورد تقاضا. برخی دعوت‌نامه‌ها به کاندیداهای ثبت‌نام شده برای برنامه آزمایشی مهاجرت منطقه‌ای ارسال شد.

نمایش خبر  آیلتس: کدام آزمون برای اقامت دائم کانادا لازم است؟

 

بریتیش کلمبیا

طی ماه گذشته، بریتیش کلمبیا در مجموع پنج دراو انجام داد و از ۶۳۲ کاندید دعوت کرد تا برای کاندیداتوری استانی از طریق جریان‌های اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا و مهاجرت مهارت‌ها درخواست دهند.

 

مانیتوبا

استان منیتوبا در ماه گذشته، سه دراو را از طریق سه جریان زیر برگزار کرد: کارگران ماهر در مانیتوبا، جریان آموزش بین‌المللی، و کارگران ماهر خارج از کشور. دراوها در ۲ دسامبر، ۱۶ دسامبر و ۳۰ دسامبر برگزار شدند. این استان در مجموع ۱۱۸۰ نامه مشاوره برای ثبت درخواست صادر کرد که از این تعداد ۲۰۸ مورد به کاندیداهای اکسپرس انتری رسید.

 

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد دراو از پیش برنامه‌ریزی شده ای را در ۱۶ دسامبر برگزار کرد و مجموعاً ۱۲۵ دعوتنامه برای کاندیداهای مهاجرتی صادر کرد. بیشتر دعوت‌نامه‌ها (۱۱۴ مورد) برای کاندیداهای اکسپرس انتری و تاثیر شغلی صادر شده است. ۱۱ دعوتنامه باقی مانده به نامزدهای تاثیر کاری که حداقل ۶۷ امتیاز آستانه داشتند، رسید. جزیره پرنس ادوارد در سال ۲۰۲۱ در مجموع از ۱۸۵۴ نامزد PNP دعوت کرد.

 

برنامه کاندیداتوری استانی، PNP، چیست؟

 

برنامه‌های PNP به استان‌ها و مناطق کانادا اجازه می‌دهند تا افراد را برای مهاجرت دائمی معرفی کنند.

دو نوع PNP وجود دارد: پایه و پیشرفته.

جریان‌های کاندیداتوری پایه خارج از سیستم اکسپرس انتری کار می‌کنند، زیرا توسط خود استان‌ها مدیریت می‌شوند. این نوع کاندیاتوری، تابع استانداردهای پردازش جریان مختص PNP هستند.

 

برای رفتن از یک نامزدی موفق پایه به اقامت دائم، کاندیداها به طور کلی باید یک فرآیند دو مرحله ای را طی کنند. ابتدا، داوطلبان مشخص می کنند که معیارهای یک جریان PNP را دارا می‌باشند، درخواست می دهند و در صورت موفقیت، گواهی کاندیداتوری دریافت می کنند. پس از دریافت این گواهی، آنها می توانند برای وضعیت اقامت دائم به دولت فدرال درخواست دهند.

نمایش خبر  چگونه می توان پس از اخذ اقامت دائم، تابعیت کانادا را دریافت کرد؟

 

از سوی دیگر، جریان‌های کاندیداتوری پیشرفته با سیستم اکسپرس انتری مرتبط هستند. آنها به مقامات مهاجرت استانی این امکان را می دهند که در فهرست داوطلبان اکسپرس انتری برای متقاضیانی که با معیارهای خاصی مطابقت دارند، جستجو کنند. سپس استان ها از این داوطلبان دعوت می کنند تا برای کاندیداتوری استانی درخواست خود را ثبت کنند.

 

سیستم اکسپرس انتری، پول کاندیداها را برای سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی در سطح فدرال کانادا مدیریت می کند: برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه تجار ماهر فدرال و دسته تجربه کانادایی.

 

اگر کاندیداها از طریق یک جریان استانی پیشرفته نامزد استانی شوند، ۶۰۰ امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) به آنها تعلق می‌گیرد. این موضوع عملاً تضمین می‌کند که آنها دعوتنامه ثبت درخواست (ITA) برای اقامت دائم را در قرعه‌کشی اکسپرس انتری بعدی دریافت خواهند کرد.