Skip to content
چرا IRCC ممکن است درخواست ویزای بازدید کننده شما را رد کند

تاریخ انتشار

شهروندان خارجی اغلب برای تفریح، دیدار با خانواده و دوستان یا انجام کسب و کار به کانادا می آیند.

برای بازدید از کانادا، ساکنان کشورهایی که نیاز به ویزا دارند* باید ویزای بازدید کننده دریافت کنند. با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ممکن است درخواست ویزای بازدید کننده یک متقاضی را رد کند.

*سایر بازدید کنندگان از کانادا، از کشورهای معاف از ویزا، به جای ویزای بازدید کننده به مجوز الکترونیکی سفر (eTA) نیاز دارند.

عدم ارائه اسناد پشتیبانی مناسب و دقیق و / یا پرداخت هزینه های رسیدگی دولت

بازدید از کانادا شامل برآورده کردن الزامات ورودی و قابل پذیرش سخت گیرانه است، که شامل ارائه اسناد اجباری به IRCC به عنوان بخشی از درخواست ویزای بازدید کننده است. توصیه می شود که بازدید کنندگان از کانادا وقت بگذارند تا چک لیست درخواست IRCC را دوباره بررسی کنند تا مطمئن شوند که مجموعه ای دقیق و کامل از اسناد پشتیبانی را تهیه می کنند.

علاوه بر این، متقاضیان ویزای بازدید کننده باید مطمئن شوند که به موقع هزینه های پردازش IRCC را پرداخت می کنند تا از هرگونه اشتباه احتمالی با درخواست خود، از جمله رد، جلوگیری کنند.

عدم پذیرش بر اساس جرم قبلی

متقاضیان ویزای بازدید کننده با سابقه جنایی ممکن است ورود به کانادا را رد کنند. با این حال، همچنین ممکن است که سابقه جنایی متقاضی مانع از ورود آنها به کانادا نشود. بنابراین، شهروندان خارجی که به دنبال ویزای بازدید کننده هستند باید در مورد تاریخ خود شفاف باشند و مطمئن شوند که یک بررسی سابقه جنایی و هرگونه مستندات قابل اجرا دیگری را برای پشتیبانی از درخواست خود ارائه می دهند.

نمایش خبر 

توجه: این ممکن است شامل تهیه اسنادی باشد تا به IRCC نشان دهد که متقاضی توانایی بازگشت دارد و باید اجازه داده شود که به عنوان یک بازدید کننده وارد کانادا شود. یک وکیل مهاجرت مجاز می تواند در این تلاش ها کمک کند.

شک در مورد نیت یک متقاضی در طول اقامت خود در کانادا

متقاضیان ممکن است ویزای بازدید کننده خود را رد کنند اگر با IRCC و / یا سازمان خدمات مرزی کانادا (CBSA) در مورد هدف از زمان خود در کانادا واضح نباشند. برای جلوگیری از ایجاد شک، متقاضیان باید اسناد تکمیلی مانند برنامه سفر را ارائه دهند تا مقامات مهاجرت و افسران امنیت مرزی کمک کنند تا درک کنند چرا آنها بازدید می کنند و چه برنامه ای در حالی که در کشور دارند.

سایر مدارک قصد ممکن است شامل رزرو پرواز و رزرو هتل باشد.

متقاضی ارتباطات قوی با کشور خود را ندارد

با توجه به اینکه بازدید کنندگان معمولا فقط تا شش ماه به کانادا پذیرفته می شوند، بخش مهمی از فرآیند درخواست اثبات این است که آنها در پایان اقامت مجاز خود خواهند رفت. بنابراین، اگر یک افسر IRCC یا CBSA دلیلی برای باور داشتن اینکه یک متقاضی ممکن است هنگام انقضای ویزای خود کانادا را ترک نکند، درخواست ممکن است رد شود.

یکی از دلایلی که IRCC ممکن است شک کند که یک بازدید کننده هنگام انقضای ویزای خود از کانادا خارج شود، این است که او متوجه شود که درخواست کننده ارتباط قوی با کشور خود را ندارد. برای کمک به IRCC تا متوجه شود که درخواست کننده واقعاً با کشور خود ارتباط دارد و به بخش مهاجرت اطمینان می دهد که آنها در پایان اقامت مجاز خود از کانادا خارج خواهند شد، درخواست کنندگان باید اسنادی مانند زیر ارائه دهند:

نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا 1047 نفر را به قرعه‌کشی PNP جدید دعوت می‌کند

شواهدی از اشتغال به کار در کشور خود (نامه های تایید و فیش حقوقی) شواهدی از وابستگی های خانوادگی در کشور خود (فرزندان، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و غیره) شواهدی از مالکیت ملک در کشور خود (قراردادهای اجاره و غیره) نگرانی هایی درباره سابقه سفر قبلی درخواست کننده بازدید از کانادا برای درخواست کنندگان با سابقه سفر ضعیف سخت تر خواهد بود، اما ناممکن نیست. در زمینه یک درخواست ویزای بازدید کننده، IRCC ممکن است از صدور ویزا برای اتباع خارجی با سابقه ای از موارد زیر خودداری کند:

اقامت قبلی در کانادا رد قبلی درخواست های ویزای مقیم موقت (TRV) در کانادا برای کمک به IRCC در کاهش نگرانی های درباره رد های قبلی TRV یک درخواست کننده یا نگرانی هایی که درخواست کننده ممکن است الگوی اقامت بیش از حد مجاز خود را در کانادا تکرار کند، درخواست کننده باید درباره این تاریخچه با بخش مهاجرت شفاف باشد.

به همان ترتیب که شفافیت برای سابقه جنایی یک درخواست کننده و هدف از بازدید از کانادا مهم است، درخواست کنندگان ویزای بازدید کننده باید به IRCC توضیح مفصلی از این تاریخچه بدهند و نشان دهند که چه اقداماتی انجام داده اند تا این رفتار را اصلاح کنند.

ارائه نادرست
*نمونه هایی از رفتار اصلاحی ممکن است شامل اثبات رعایت قوانین ویزا در سفرهای بعدی و اثبات تعهد فرد به قوانین مهاجرت کانادا باشدا درخواست کنندگان باید در همه مراحل فرآیند درخواست ویزای بازدید کننده صادق و راستگو باشند تا از مسائل مربوط به سوء نمایندگی جلوگیری شود.

توجه: یک نمونه از مسئله سوء نمایندگی که می تواند منجر به رد ویزای بازدید کننده شود، عدم افشای رد های TRV به کشورهای دیگر مانند ایالات متحده است.

نمایش خبر  مزایای درخواست کردن مجوز تحصیلی خود در این دسامبر

درخواست کننده وضعیت قانونی در کشور مقیم خود را ندارد

درخواست کنندگان ملزم هستند که هر گونه مسائل غیرقانونی در کشور مقیم خود را قبل از درخواست ویزای بازدید کننده کانادا حل کنند. ارائه اثبات اقامت قانونی، به عنوان مثال، به IRCC کمک می کند تا احساس راحتی کند که درخواست کننده در طول اقامت خود در کانادا از قانون پیروی خواهد کرد.

عدم رعایت استانداردهای بهداشتی

برخی از اتباع خارجی، مانند کسانی که برای Super Visa درخواست می کنند، خواسته خواهند شد که به عنوان بخشی از درخواست ویزای بازدید کننده خود، یک معاینه پزشکی انجام دهند.

درخواست کنندگان ممکن است بر اساس وضعیت بهداشتی خود از ورود به کانادا منع شوند، اما امکان دارد که با ارائه تاریخچه پزشکی جامع به IRCC و گذراندن هر معاینه پزشکی مورد نیاز، این نگرانی ها را برطرف کنند. یک نامه از یک متخصص بهداشت معتبر، که تایید می کند درخواست کننده در وضعیت سلامت خوبی است، همچنین می تواند مفید باشد.

عدم نشان دادن حمایت مالی

افسران IRCC و CBSA باید مطمئن شوند که اتباع خارجی می توانند هزینه های خود را در حین اقامت در کانادا بپوشانند. بنابراین، مهم است که با ارائه اسنادی که درآمد و دارایی های درخواست کننده را تأیید کنند، مانند بیانیه های بانکی اخیر، نامه های تأیید اشتغال به کار، و هر جزئیات دیگری که می تواند ثبات مالی را برقرار کند، ثبات مالی را نشان دهید.