Skip to content
پنج استان این هفته دعوتنامه‌های مهاجرت استانی صادر کردند

تاریخ انتشار

پنج استان – انتاریو، بریتیش کلمبیا (BC)، کبک، آلبرتا و جزیره پرنس ادوارد (PEI) – این هفته دعوتنامه‌هایی برای مهاجران تازه وارد به کانادا از طریق برنامه‌های نامزدی استانی صادر کرده‌اند.

تمام استان‌ها و قلمروهای کانادا، به جز نوناوت و کبک، نامزدها را از طریق برنامه‌های نامزد استانی (PNPs) انتخاب می‌کنند.

کبک تنها استان فرانسوی زبان کانادا است و یک PNP را اجرا نمی‌کند زیرا دولت آن می‌خواهد سطح بیشتری از کنترل را بر مهاجرت اقتصادی در استان حفظ کند. به همین دلیل، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) و استان کبک یک توافق مهاجرت منحصر به فرد در مکان دارند.

دولت‌های استانی و قلمرویی در 11 استان و قلمرو کانادایی PNPs را اجرا می‌کنند تا مهاجران ماهر را که دولت‌های محلی باور دارند که برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار و جمعیت منطقه‌شان بهترین انتخاب هستند، به کانادا بیاورند.

نتایج مهاجرت استانی از 16 مارس تا 22 مارس انتاریو

انتاریو سه قرعه‌کشی را از طریق برنامه نامزد مهاجران انتاریو (OINP) بین 16 مارس و 22 مارس برگزار کرده است.

در قرعه‌کشی اول، در 19 مارس، دولت انتاریو دعوتنامه‌هایی را از طریق جریان فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد صادر کرد. این قرعه‌کشی 1,370 دعوتنامه به نامزدهای این جریان با نمره 52 و بالاتر دید.

در یک قرعه‌کشی جداگانه نیز در 19 مارس، OINP 104 دعوتنامه به نامزدهای جریان فارغ‌التحصیلان دکترا با نمره 42 یا بیشتر صادر کرد.

توجه: هر دو جریانی که در 19 مارس دعوتنامه صادر کردند، نامزدها را در یک قرعه‌کشی عمومی که تمام شغل‌ها را در نظر گرفت، دعوت کردند.

نمایش خبر  چگونه در سال 2022 به عنوان پرستار به کانادا مهاجرت کنید چند مسیر برای مهاجرت پرستاران وجود دارد.

OINP همچنین 2,281 اعلامیه علاقه (NOIs) در 21 مارس به نامزدهایی که برای جریان اولویتات انسانی ورودی سریع واجد شرایط بودند، صادر کرد. این قرعه‌کشی به نامزدهایی که تجربه کاری در شغل‌های خاص فناوری داشتند، هدف گرفته بود. نامزدهایی که در طول این قرعه‌کشی یک NOI دریافت کردند، همه داشتند یک نمره سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) در بازه 468 و 480.

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا در 19 مارس 2024 دو قرعه‌کشی مهاجرت استانی انجام داد.

در قرعه‌کشی اول برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP)، 88 دعوتنامه کل در یک قرعه‌کشی عمومی صادر شد که نامزدهایی را از پنج جریان زیر در نظر گرفت:

کارگر ماهر گزینه کارگر ماهر – EEBC

فارغ‌التحصیل بین‌المللی

گزینه فارغ‌التحصیل بین‌المللی – EEBC

سطح ورودی و نیمه ماهر

برای تمام جریان‌ها به جز گروه نامزد سطح ورودی و نیمه ماهر (حداقل نمره 98)، نامزدها نیاز به حداقل نمره 125 برای دریافت یک دعوتنامه در طول این قرعه‌کشی داشتند.

چهار قرعه‌کشی اضافی وجود داشت که نامزدهایی را از جریان کارگر ماهر و فارغ‌التحصیل بین‌المللی (از جمله گزینه ورودی اکسپرس بریتیش کلمبیا (EEBC)) در نظر گرفت. این قرعه‌کشی دید که نامزدهایی از چهار دسته شغلی مختلف دعوتنامه دریافت کنند. این اعداد به شرح زیر تقسیم شدند:

27 دعوتنامه به نامزدهایی در شغل‌های مراقبت از کودک صادر شد

21 دعوتنامه به نامزدهایی در شغل‌های ساخت و ساز صادر شد

30 دعوتنامه به نامزدهایی در شغل‌های بهداشت و درمان صادر شد کمتر از پنج دعوتنامه به نامزدهایی در شغل‌های مراقبت از حیوانات دامپزشکی صادر شد برای تمام دسته‌های شغلی فوق به جز ساخت و ساز (حداقل نمره 85)

نمایش خبر  مقررات جدید مهاجرت و تغییرات سیاست برای کبک شروع به کار میکنند.

کبک

کبک به تازگی نتایج قرعه‌کشی مهاجرت استانی را که در 7 مارس 2024 برگزار شد، منتشر کرده است. در این قرعه‌کشی، 1,136 نفر دعوتنامه از وزیر مهاجرت، فرانسوی‌سازی و ادغام برای اعمال برای انتخاب دائمی دریافت کردند.

توجه: کبک نتایج این قرعه‌کشی‌ها را به صورت معکوس منتشر می‌کند. این دور از دعوتنامه‌ها از بانک Arrima کبک در 4 مارس 2024 برگزار شد

نامزدها می‌بایست تمام معیارهای زیر را برآورده کنند:

داشتن توانایی گفتاری سطح 7 (یا بالاتر) در زبان فرانسوی بر اساس Échelle québécoise des niveaux de compétence en français (مقیاس کبکی سطوح توانمندی فرانسوی برای مهاجران بزرگسال) یا معادل آن داشتن پیشنهاد شغلی معتبر خارج از قلمرو Communauté métropolitaine de Montréal داشتن امتیاز 603 نقطه یا بیشتر مراحل بعدی: نامزدهای مهاجرت کبک که از طریق این قرعه‌کشی مهاجرت استانی دعوتنامه دریافت کردند، اکنون می‌توانند برای گواهی انتخاب کبک اقدام کنند. نامزدهای مهاجرت که قصد تسطیح در کبک را دارند، باید این گواهی را قبل از اعمال برای اقامت دائمی کانادا با IRCC دریافت کنند.

آلبرتا

آلبرتا به تازگی نتایج دو قرعه‌کشی را که از طریق برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا (AAIP) انجام شده، اولی در 20 فوریه و دومی در 5 مارس، منتشر کرده است.

توجه: آلبرتا نتایج قرعه‌کشی‌های مهاجرت استانی خود را به صورت معکوس منتشر می‌کند.

در طی قرعه‌کشی در 20 فوریه، دولت استانی 33 نامه اعلام علاقه (NOI) به نامزدهایی که برای دسته “مسیر مخصوص بهداشت با پیشنهاد شغلی آلبرتا” واجد شرایط بودند و حداقل امتیاز CRS 311 داشتند، فرستاد.

سپس، در 5 مارس، آلبرتا 34 نامه اعلام علاقه دیگر را از طریق AAIP به نامزدهایی از همان گروه قرعه‌کشی 20 فوریه فرستاد. این بار، حداقل امتیاز CRS تمام نامزدهایی که دعوتنامه دریافت کردند، 303 بود.

نمایش خبر  آنچه در روز اول پارلمان کانادا اتفاق می افتد

جزیره پرنس ادوارد

در 21 مارس، برنامه نامزد استانی PEI (PNP) 83 دعوتنامه به نامزدهایی که در سه بخش شغلی کار می‌کردند: بهداشت، تولید و ساخت و ساز، صادر کرد.