Skip to content
آنچه در روز اول پارلمان کانادا اتفاق می افتد

تاریخ انتشار

در اینجا سنت های معمول کانادایی در ارتباط با مراسم افتتاحیه پارلمان مشاهده می‌شوند.

جلسه جدید پارلمان، امروز ۲۲ نوامبر، پس از توقف در ماه های فصل تابستان و برای ایجاد مسیر چهل و چهارمین انتخابات فدرال کانادا آغاز به کار می کند.

پس از افتتاح پارلمان، اعضای پارلمان کانادا می توانند در وضع قوانین جدید شرکت کرده و رای دهندگان خود را در مجلس عوام نمایندگی کنند. معمولاً پیش از ازسرگیری وظایف عادی نمایندگان مجلس، دو اتفاق رخ می دهد: انتخاب رئیس جدید مجلس و سخنرانی پادشاهی.

تمام جلسات جدید پارلمان و نه لزوما تنها پس از انتخابات عمومی، با سخنرانی پادشاهی آغاز می‌شوند. متن این سخنرانی توسط دولت نوشته و به تایید نخست وزیر رسیده است. این سخنرانی، دیدگاه دولت را در مورد مسائلی است که کانادایی ها را تحت تأثیر قرار داده و چشم انداز آنها برای آینده را ترسیم می کند.

به گفته دفتر نخست وزیر، سخنرانی پادشاهی در مجلس چهل و چهارم، در خصوص برنامه های دولت برای «پایان دادن به مبارزه با کووید ۱۹ و ساخت آینده ای بهتر برای همه» صحبت خواهد کرد. سنت حکم می کند که فرماندار کل، مری سایمون، سخنرانی را انجام دهد. سایمون، تابستان گذشته توسط نخست وزیر جاستین ترودو به این سمت منصوب شد.

در میان موارد دیگر، دولت احتمالاً به بحث مهاجرت نیز خواهد پرداخت. سخنرانی پادشاهی سال گذشته، از مهاجرت به عنوان “محرکی برای رشد اقتصادی کانادا” استقبال کرد. همچنین بخش مربوط به مهاجرت اذعان داشت که دولت باید مسیر را برای افرادی که “در حمایت از کانادا فداکاری می کنند” آسان تر کند تا بتوانند به طور رسمی کانادایی شوند. در ماه‌های بعد، دولت کانادا علیرغم این واقعیت که تعداد پرونده‌های معوقه مهاجرتی، رو به رشد بودند، یک مسیر مهاجرتی یک‌باره را برای کارگران ضروری و دانشجویان فارغ‌التحصیل بین‌المللی ایجاد کرد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا از 761 متقاضی برنامه کاندیدای استانی دعوت می کند

سخنرانی پادشاهی ابزاری است برای گسترش اهداف دولت. به احتمال زیاد تغییرات خاصی در سیاست‌ها و خط مشی‌ها ایجاد نخواهد شد. زمانی که دولت نامه های دستوری خود را به وزرای کابینه ارائه دهد، نکات ظریف بیشتری اضافه خواهد شد.

سنت‌های روز اول پارلمان

قبل از شروع رسمی پارلمان، مجلس عوام ابتدا باید رئیس مجلس را انتخاب کند. این وظیفه رئیس مجلس است که بر رعایت قوانین مجلس نظارت کرده و در طول مناظره، نظم مجلس را حفظ کند. رئیس قبلی مجلس، آنتونی روتا، نماینده حزب لیبرال در پارلمان از نیپیسینگ-تیمیسکامینگ انتاریو بود.

رسم بر این است که اولین روز مجلس جدید با حرکت‌های تشریفاتی جهت آمادگی برای سخنرانی پادشاهی آغاز شود. سپس آشر Black Rod به نمایندگی از سنا، وارد مجلس عوام می‌شود. آشر از نمایندگان برای ورود به مجلس سنا دعوت می کند. به هنگام ورود، رئیس مجلس سنا به نمایندگان اطلاع می‌دهد که قبل از ایراد سخنرانی پادشاهی توسط فرماندار کل، باید برای مجلس عوام، رئیس انتخاب کنند.

نمایندگان مجلس به مجلس عوام بازگشته و رئیس مجلس را با رای مخفی خود انتخاب می کنند. پس از انتخاب رئیس مجلس، نخست وزیر و اپوزیسیون رسمی، آنها را روی صندلی خود می‌نشانند. این روزها، رئیس مجلس جدید، ممکن است تظاهر به اکراه کند. پیشینه این حرکت به زمانی برمی گردد که اگر اخباری مبنی بر نارضایتی پادشاه گزارش می شد، روسای مجلس بریتانیایی در معرض خطر اعدام قرار می گرفتند.

پس از انتخاب رئیس مجلس، نمایندگان مجلس به سنا برگشته و فرماندار کل سخنرانی پادشاهی را ایراد می‌کند، و این سخنرانی ممکن است به روز بعد موکول شود.

نمایش خبر  وزیر جدید مهاجرت کانادا مارک میلر است.