Skip to content
ویزای موقت کانادای من به دلیل عدم ارتباط با کشور مبدا رد شد. چگونه می توانم به دولت کانادا ثابت کنم که برخواهم گشت؟

تاریخ انتشار

یکی از دلایل رایجی که دانشجویان بین المللی کانادایی و کارگران موقت ویزای مقیم موقت (TRV) خود را رد می کنند، این است که اثبات کافی از بازگشت به کشور مبدا در زمان انقضای ویزا وجود ندارد.

به عبارت دیگر، اتباع خارجی که امیدوارند برای مدت کوتاهی وارد کانادا شوند، چه برای تحصیل یا کار موقت در اینجا، می توانند بازگردانده شوند اگر افسر در یک پورت انتری اعتماد نکند که آنها با تاریخ های مجوز خود کشور را ترک خواهند کرد.

توجه: افسران مهاجرت هنگام قضاوت بر روی برنامه های TRV اختیارات قابل توجهی دارند، حتی زمانی که این کار را بر اساس دستورالعمل های تحویل از مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) انجام می دهند.

چندین دلیل وجود دارد که یک افسر مهاجرت کانادایی ممکن است اینطور احساس کند و تصمیم بگیرد ویزای یک مقیم موقت را رد کند. یکی از رایج ترین ها این است که افسر کمبود روابط خانوادگی بین متقاضی اقامت موقت و کشور مبدا خود را می بیند.

این یکی از رایج ترین چیزهایی است که می تواند نشان دهنده نگرانی برای مقامات کانادایی باشد که متقاضی ممکن است به کشور مبدا خود بازنگردد.

اگر ویزای TRV شما به دلیل “کمبود روابط خانوادگی” رد شده است یا می خواهید مطمئن شوید که می توانید روابط خانوادگی خود را قبل از آمدن به کانادا به طور کافی اثبات کنید، آنچه در پی می آید پنج راهی را فراهم می کند که می توانید به مقامات مهاجرت کانادا ثابت کنید که در واقع، در پایان اقامت خود به کشور مبدا خود باز خواهید گشت.

نمایش خبر  تعداد بالای فرصت های شغلی در کانادا در آگوست گذشته ادامه داشت.

بازگشت به کار

اگر یک متقاضی مقیم موقت کانادایی (که در حال حاضر در کشور مبدا خود کار می کند) قول داده شده است که در پایان اقامت خود در کانادا توسط کارفرمای فعلی خود دوباره استخدام می شود، فرد می تواند از اثبات مستند این تعهد برای نشان دادن به یک افسر مهاجرت استفاده کند که به خانه باز خواهد گشت.

مالکیت ملک

متقاضیان TRV که یک خانه را در کشور مبدا خود مالکیت یا اجاره می کنند باید اسنادی مانند قرارداد اجاره یا توافق نامه وام را شامل کنند تا ثابت کنند که آنها دارایی برای بازگشت به پایان زمان خود در کانادا دارند.

پیشنهادات کار موجود

اگر یک متقاضی TRV قصد دارد برای کار یا مدرسه به کانادا بیاید اما تعهدی از یک کارفرما در کشور مبدا خود دارد که می گوید پس از بازگشت آنها استخدام خواهند شد، آنها می توانند از نامه های پیشنهاد کار به عنوان اثبات قصد خود برای بازگشت به کشور مبدا استفاده کنند.

دارایی های مالی

موجود گزارش های مالی از حساب های بانکی فعال در کشور مبدا یک متقاضی TRV، همچنین سهام و اوراق بهادار، می تواند به متقاضی کمک کند تا قصد خود را برای بازگشت پس از انقضای مجوز کانادایی خود نشان دهد.

تعهدات آینده

به همان اثر یک نامه پیشنهاد کار آینده، اثبات ثبت نام در یک برنامه پسا دوم در کشور مبدا شما یک راه برای احتمالاً رضایت یک افسر مهاجرت است که شما دلیلی برای بازگشت به خانه دارید. این به این دلیل است که نامه های ثبت نام نشان می دهند که شما دلیل خوبی برای خواستن بازگشت در پایان اقامت خود در این کشور دارید.

نمایش خبر  آیا می توانم به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا کار کنم؟

یک نکته کلیدی برای آماده سازی برنامه TRV کانادایی شما: جزئیات!

درخواست های قوی تر مهاجرت به کانادا اغلب جزئی تر هستند. بنابراین، توصیه می شود که متقاضیان TRV کانادایی تلاش خود را برای تکمیل درخواست خود با جزئیات بیشتری انجام دهند، که می تواند شامل ارائه چندین سند باشد که چنین چیزهایی مانند قصد شما برای بازگشت به خانه هنگامی که اجازه شما منقضی می شود را ثابت کند.

این برای این است که اسنادی مانند آنچه در بخش بالا ذکر شده است به مقامات مهاجرت کانادا کمک می کند تا متوجه شوند که شما واقعا قصد دارید در این کشور به صورت موقت اقامت کنید.

به عبارت دیگر، به جای اینکه فقط بیانیه های مالی مرتبط با حساب بانکی فعال در کشور خود یا یک کپی از آسانی مرتبط با خانه ای که شما دارید را شامل شود، هر دو سند را برای تقویت درخواست خود و کمک به اثبات به مقامات مهاجرت که شما یک نامزد شایسته TRV هستید، شامل کنید.

درک دوگانه قصد توسعه مهم اخیر در مهاجرت کانادا، تأیید دوگانه قصد به عنوان راهی برای ناوبری در اطراف نیاز به اثبات اینکه شما بعد از انقضای TRV خود به کشور خود باز خواهید گشت، بوده است.

از 5 آوریل امسال، IRCC قوانین را تغییر داده است که اکنون برای مأموران مهاجرت لازم است تا “اینکه داشتن دو قصد، در ابتدا برای اقامت موقت و در نهایت برای اقامت دائم، مشروع است” را تأیید کنند.

قصد دوگانه به یک ساکن موقت ورودی اجازه می دهد که اعلام کند که آنها تمایل دارند به طور دائم در کانادا بعد از انقضای TRV خود تسویه حساب کنند، به این معنی که آنها لزوماً نیازی به ترک کانادا ندارند وقتی دوره مشخص شده در مجوز مطالعه یا کار خود را تکمیل می کنند.

نمایش خبر  مسیر انسانی جدید برای شهروندان خارجی کلمبیا، هائیتی و ونزوئلا امروز راه اندازی می شود