Skip to content
نحوه مهاجرت از آمریکای لاتین به کانادا

تاریخ انتشار

آنچه باید در مورد برنامه هایی بدانید که به شما کمک می کنند خود را برای مهاجرت و موفقیت پس از ورود به کانادا آماده کنید.

آیا به مهاجرت از آمریکای لاتین به کانادا فکر می کنید؟

چه برای اقامت دائم درخواست دهید، چه به عنوان یک کارگر خارجی وارد کانادا شوید و چه به عنوان دانشجو بیایید، یافتن راه درست می تواند بسیار دشوار باشد. به خصوص از آنجایی که تعدادی از برنامه های مهاجرت و ویزا وجود دارد که باید آنها را مرتب کنید تا بفهمید کدام یک برای شرایط شما مناسب است.

ما برخی از روش‌های کلیدی مهاجرت، کار و تحصیل که برای مهاجرت از آمریکای لاتین به کانادا استفاده می‌شوند و نحوه آماده‌سازی شما برای موفقیت پس از ورود را توضیح می‌دهیم.

 

برنامه های مهاجرت

بیش از ۱۰۰ مسیر مهاجرتی مختلف وجود دارد که می توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

 

اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری، راه اصلی مهاجرت کارگران ماهر به کانادا است. برای ثبت درخواست، باید مطمئن شوید که حداقل برای یکی از سه برنامه تحت مدیریت اکسپرس انتری واجد شرایط هستید. این سه برنامه عبارتند از:

برنامه کارگران ماهر فدرال
دسته تجربه کانادایی
برنامه تجار ماهر فدرال

اگر معیارهای یکی از این برنامه ها را دارید، می توانید مشخصات خود را به وبسایت مهاجرت دولت فدرال ارسال کنید. پروفایل شما بر اساس مواردی مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی، تجربه کاری و سایر عوامل امتیازدهی می شود. تقریباً هر دو هفته یکبار، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

 

برنامه کاندیداتوری استانی

استان های جداگانه در کانادا برنامه های مهاجرتی خود را مدیریت می کنند تا بتوانند به مهاجرانی که مهارت های مورد نیاز آن استان را دارند کمک کنند تا به کانادا مهاجرت کنند. هر استان شرایط متفاوتی دارد که به افرادی مانند کارگران ماهر، کارآفرینان، دانشجویان و کارگران نیمه ماهر اجازه می‌دهد تحت برنامه‌های مختلف درخواست دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه کاندیداتوری استانی (PNP)، از اینجا دیدن کنید.

 

برنامه ویزای استارت‌آپ

برنامه ویزای استارت‌آپ یک برنامه مهاجرتی متمرکز بر کارآفرینان مهاجر است که دارای مهارت‌های بالقوه برای ایجاد مشاغلی هستند که برای کانادایی‌ها ایجاد شغل می‌کنند، نوآور هستند و می‌توانند در سطح جهانی رقابت کنند. این برنامه مستلزم آن است که برای حمایت از ایده‌تان، یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، گروه‌های سرمایه‌گذاری حمایتی و تسهیلات رشد کسب‌وکار را دریافت کنید.

 

حمایت مالی خانواده

برنامه حمایت مالی از خانواده در کانادا یکی دیگر از راه های کلیدی ساکنین آمریکای لاتین برای ثبت درخواست اقامت دائم در کانادا است. برای واجد شرایط بودن، یکی از اقوام نزدیک شما که شهروند کانادا یا مقیم دائم بالای ۱۸ سال آنجا باشد، می‌بایست اسپانسر شما شوند. آنها می توانند در شرایط خاصی از همسر، پارتنرهای قانونی، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و سایر اعضای خانواده خود حمایت مالی کنند.

نمایش خبر  کانادا در ماه فوریه به پایین ترین رکورد بیکاری نزدیک می شود.

 

مجوز تحصیل

اگر می‌خواهید به مدرسه‌ای در کانادا بروید، باید برای این کار مجوز تحصیلی بگیرید. مجوز تحصیل ویزا نیست و اگر قصد دارید قبل از شروع تحصیل به کانادا بروید، ممکن است برای ورود به کانادا به ویزای بازدیدکننده یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیز نیاز داشته باشید. با این حال، پس از تایید مجوز تحصیل، ویزا یا eTA برای شما صادر خواهد شد. مجوز تحصیل برای مدت زمان برنامه شما معتبر است و سپس ۹۰ روز پس از پایان برنامه، به شما فرصت داده می‌شود تا کانادا را ترک کنید یا برای اقامت از طریق برنامه مهاجرتی دیگری درخواست دهید.

قبل از اینکه مجوز تحصیل را دریافت کنید، باید نشان دهید که بودجه لازم برای حمایت از خود در زمان اقامت در این کشور را دارید. جریان مستقیم دانشجویی، که مجوزهای تحصیلی را تسریع می‌کند، به تازگی گسترش یافته تا کشورهای آمریکای لاتین بیشتری را شامل شود.

برنامه GIC دانشجویی اسکوشیابانک (SSGP) می‌تواند به شما کمک کند تا با نشان دادن مدارک مالی، الزامات مجوز تحصیل مرتبط با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا را سریع‌تر برآورده کنید و به شما امکان دسترسی به پول برای کمک به پرداخت هزینه‌های زندگی در حین تحصیل در کانادا را می‌دهد. برنامه SSGP همچنین در حال گسترش است و در ۱۶ دسامبر شامل برزیل، پرو و کلمبیا نیز می‌شود. واجد شرایط بودن خود را در اینجا بررسی کنید!

برنامه حساب بین‌المللی ما، که همچنین می‌تواند به شما کمک کند اثبات وجوه مالی خود را نشان دهید و آمادگی بیشتری برای سفر خود داشته باشید، به زودی گسترش می‌یابد و در ۱۶ دسامبر برزیل را نیز شامل می‌شود. واجد شرایط بودن خود را در اینجا بررسی کنید!

 

برنامه های کاری

کانادا همچنین بیش از ۱۰۰ جریان مختلف را برای کار در این کشور به صورت موقت ارائه می دهد. در زیر برخی از محبوب ترین گزینه ها آورده شده است.

 

برنامه کارگران خارجی موقت

برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) ایجاد شده تا به کارفرمایان کانادایی اجازه دهد در صورت عدم دسترسی به کارگران در کانادا، مشاغل خالی را پر کنند. یک کارفرما باید یک آزمون بازار کار، به نام ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را تکمیل کند. اگر دولت کانادا تشخیص دهد که استخدام یک کارگر خارجی تاثیر مثبت یا خنثی بر اقتصاد خواهد داشت، درخواست LMIA را تایید می کند. کارگر خارجی که توسط کارفرمای کانادایی استخدام می شود، می تواند ادامه داده و درخواست مجوز کار را ارائه نماید.

نمایش خبر  مقایسه هزینه های دانشجویان داخلی و بین المللی در کانادا

برخلاف TFWP، اکثر جریان‌های مجوز کار کانادا به LMIA نیاز ندارند. این به این معنی است که اگر تحت یکی از هزاران گروه‌های کارگران خارجی معاف از LMIA کانادا قرار بگیرید، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز کار باشید.

 

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

این مجوز محبوب ترین دسته مجوز کار معاف از LMIA می‌باشد. دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند پس از فارغ‌التحصیلی از یک موسسه عالی کانادایی در کانادا بمانند، می‌توانند برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی بین هشت ماه تا سه سال درخواست دهند. اگر شما در یک موسسه کانادایی مورد تایید در حال تحصیل باشید، حتی اگر این تحصیل به صورت آنلاین و خارج از کانادا باشد، ممکن است واجد شرایط باشید.

 

جریان جهانی استعدادها

این برنامه برای کارگرانی است که در مشاغل ICT یا STEM انتخاب شده‌اند و برای کمک به کانادا در استخدام کارگران خارجی طراحی شده است که به کسب‌وکارها در گسترش نیروی کار و ایجاد نوآوری کمک می‌کنند. مزیت اصلی این است که افراد واجد شرایط، مجوز کار خود را سریع دریافت می کنند و آن را در حدود چهار هفته دریافت می کنند.

 

تجربه بین المللی کانادا

آیا اهل مکزیک، کاستاریکا یا شیلی هستید؟ شما واجد شرایط آمدن به کانادا از طریق برنامه «تجربه بین‌المللی کانادا» هستید. از طریق این برنامه که مختص جوانان است، می توانید در تعطیلات کاری به عنوان یک جوان حرفه ای یا برای انجام یک دوره کارآموزی به کانادا بیایید. محدودیت سنی برای کشورهای مختلف، متفاوت است و شما نمی توانید افراد تحت تکفل خود را با خود بیاورید. مدت زمانی که می توانید در کانادا کار کنید به کشور مبدا شما بستگی دارد.

استقرار و اسکان در کانادا

یکی از سخت‌ترین بخش‌های مهاجرت به کشوری دیگر، استقرار و اسکان است، زمانی که فرهنگ، زبان و آداب و رسوم می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. خوشبختانه، بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا دارای جمعیت زیادی اسپانیایی زبان هستند، از جمله تورنتو، مونترال، ونکوور، کلگری، ادمونتون و اتاوا. در شهرهای بزرگ نیز درس‌های ESL توسط اسپانیایی‌زبان‌ها آموزش داده می‌شود تا در صورت نیاز به شما در بهبود زبان انگلیسی کمک کنند. اگر زبان اول شما پرتغالی است، شهرهای کیچنر، وینیپگ، ونکوور و همیلتون همگی دارای جمعیت پرتغالی زبان هستند.

شما می خواهید از منابع رایگان موجود برای تازه واردان استفاده کنید تا به شما در ارتباط با جامعه جدید، دسترسی به خدمات و یافتن شغل کمک کنند. سازمان‌های اسپانیایی یا سازمان‌های شبکه‌ای متمرکز بر مهاجر مانند هیسپانوتک، شبکه مدیریت پروژه لاتین و لاتینکوور، می‌توانند به موفقیت شما کمک کنند. اکثر شهرها دارای شوراها و سازمان‌های مهاجرتی و همچنین شبکه‌های حرفه‌ای هستند که به پیشرفت شما کمک می‌کنند. از افرادی که تازه وارد کانادا شده اند سوال کنید که چه چیزی به استقرار و اسکان آنها کمک کرده و ببینید کدام سازمان ها و پشتیبانی ها برای شما مناسب هستند.

نمایش خبر  کبک به افراد بیشتری برای پر کردن موقعیت‌های شغلی‌اش نیاز دارد: گزارش مطالعات The Institute du Québec درباره نحوه تأثیر همه‌گیری بر نیروی کار کبک روشن‌گری کرد.

همچنین افراد تازه وارد، منبع خوبی برای درک نحوه گذار به زندگی جدید کانادایی شما هستند، از کمک در اخذ گواهینامه رانندگی کانادایی گرفته تا پیشنهاد مدرسه خوب برای فرزندانتان. دوستی با افرادی که در سفری مشابه بوده‌اند، به شما کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری در فراز و نشیب‌های اقدام خود حرکت کنید. کانادا در حال حاضر پذیرای بیشترین تعداد تازه واردان در تاریخ خود می‌باشد.

اگر مهاجرت به کانادا بخشی از برنامه آینده شماست، اسکوشیابانک می تواند در این تصمیم به شما کمک کند. برای یافتن منابعی که به شما در انتقال به زندگی جدید خود در کانادا کمک می‌کند، از اقدام برای مهاجرت گرفته تا تنظیم مسائل مالی از طریق برنامه StartRight اسکوشیابانک، به‌صورت آنلاین از ما دیدن کنید.

سلب مسئولیت حقوقی: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است. نباید به عنوان مشاوره مالی، مالیاتی یا سرمایه گذاری یا تضمین آینده به آن اعتماد کرد و همچنین نباید آن را توصیه ای برای خرید یا فروش تلقی نمود. اطلاعات موجود در این مقاله، از جمله اطلاعات مربوط به نرخ بهره، شرایط بازار، قوانین مالیاتی و سایر عوامل سرمایه گذاری، بدون اطلاع قبلی در معرض تغییر هستند و بانک نوا اسکوشیا مسئولیتی در قبال به روز رسانی این اطلاعات ندارد. ارجاع به هر محصول یا خدمات، نظر یا بیانیه شخص ثالث، یا استفاده از هر نام تجاری، کارخانه یا شرکتی به منزله تضمین، توصیه یا تأیید بانک نوا اسکوشیا در مورد هیچ یک از محصولات، خدمات یا نظرات این بانک نیست. اعتقاد بر این است که تمام منابع شخص ثالث تا تاریخ انتشار دقیق و قابل اعتماد هستند و بانک نوا اسکوشیا صحت یا قابلیت اطمینان آن را تضمین نمی کند. خوانندگان باید برای مشاوره مالی، سرمایه گذاری و/یا مالیاتی خاص متناسب با نیازهایشان با مشاور حرفه ای خود مشورت کنند تا اطمینان حاصل شود که شرایط فردی به درستی در نظر گرفته شده و اقدام بر اساس آخرین اطلاعات موجود انجام می شود.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420