Skip to content
کانادا در ماه فوریه به پایین ترین رکورد بیکاری نزدیک می شود.

تاریخ انتشار

در ماه فوریه “آمار نیروی کار” در کانادا گزارش می دهد که بیکاری در ماه گذشته در کانادا به 5.5 کاهش یافته است که کمتر از فوریه 2020 است.

(آمار نیروی کار: آمارگیری ای که در آن میزان بیکاری، اشتغال، خوداشتغالی، ساعات کار، تعلیق از کار، آموزش و کارورزی اندازه گیری می شود)

با لغو اقدامات بهداشت عمومی مرتبط با Omicron در چندین استان، (سازمان) نیروی کار کانادا در ماه فوریه بهبودی کامل پیدا کرد.

آمار کانادا “عملکرد بازار کار کانادا” را در هفته 13 تا 19 فوریه اندازه‌گیری کرد. پس از تشدید اقدامات بهداشت عمومی در دسامبر و ژانویه، بسیاری از آنها در هفته های ذکر شده لغو شدند. چندین استان در حال تسهیل شرایط اثبات واکسیناسیون و افزایش محدودیت‌های ظرفیت در رستوران‌ها، فروشگاه ها، تئاترها و سالن‌های ورزشی بودند.

نرخ بیکاری برای اولین بار کمتر از دوران قبل از کووید-19 شد و به 5.5 درصد رسید. قبل از انتشار ویروس، در فوریه 2020، نرخ بیکاری 5.7 درصد بود. رکورد قبلی نرخ بیکاری در می 2019 عدد 5.4 درصد بود.

بر اساس آمار اصلاح‌نشده (بدون در نظرگرفتن همه عوامل همچون تورم) به صورت فصلی، نرخ کل بیکاری مهاجران در فوریه 5.7 درصد بود، در حالی که در فوریه 2020 5.9 درصد بود.

اشتغال در فوریه بیشتر خسارات ناشی از اقدامات سختگیرانه بهداشت عمومی در ژانویه را جبران کرد. کانادا در ماه فوریه 337000 شغل ایجاد کرد. دستاورد ها بیشتر در بخش های خدمات اقامتی و غذایی و اطلاعات، فرهنگ و صنایع تفریحی قابل توجه بود. افزایش ها در سراسر استان ها و گروه های جمعیتی گسترده بود. اشتغال در هشت استان افزایش یافت و در آلبرتا و نیوبرانزویک ثابت ماند.

نمایش خبر  مهاجران تایید می کنند که کودکان در کانادا تحصیل و نتایج کاری بهتری دارند

جیم میشل، رئیس LHH، در ایمیلی به CIC News نوشت: «با وجود اختلالات اجتماعی، بازار کار در فوریه سریعتر از حد انتظار بهبود یافت. همانطور که از دوران قرنطینه خارج می‌شویم، شاهد کاهش مستمر تعدیل نیرو در این ماه بوده‌ایم. کارفرمایان در سراسر کشور به دنبال حفظ استعدادها هستند و نرخ اشتغال برای اولین بار به سطح قبل از COVID-19 باز می گردد.

نرخ کلی اشتغال، یا همان “تعداد جمعیت 15 سال به بالا که شاغل هستند”، در فوریه به 61.8 درصد افزایش یافت، یعنی اولین باری که به سطح قبل از کووید-19 بازگشت. اگرچه اشتغال کانادا در سپتامبر 2021 به سطح قبل از انتشار ویروس بهبود یافت، اما نرخ اشتغال، که بازتابی از سطح اشتغال و اندازه جمعیت است، کندتر بهبود یافته است.

نیتن یانزن، اقتصاددان در RBC می‌نویسد: «بازارهای کار به شدت محدود می‌مانند، زیرا تعداد نیروی کار موجود با افزایش فرصت‌های شغلی پیشی گرفته است. کاهش تعداد نیروی کار در دسترس، استخدام مشاغل را در صنایع مختلف از جمله بخش مسکن و خدمات غذایی که در آن اشتغال هنوز پایین‌تر از سطح قبل از شیوع ویروس است، دشوار می‌کند. و نرخ دستمزد با میانگین درآمد ساعتی 3.1 درصد از سال قبل در فوریه نسبت به  2.4 درصد در ژانویه، افزایش پیدا کرده است.

همراه با رشد سالانه دستمزدها، هزینه های زندگی در کانادا افزایش یافته است. بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده، تورم کانادا در ژانویه برای اولین بار از سپتامبر 1991 از 5 درصد گذشت و نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.1 درصد افزایش یافت. آمار کانادا می گوید داده های نظرسنجی نیروی کار آن، در ماه های آینده روشن می کند که آیا میانگین دستمزد ساعتی، همراه با تورم افزایش می یابد یا خیر.

نمایش خبر  چگونه می توان پس از اخذ اقامت دائم، تابعیت کانادا را دریافت کرد؟

در ماه فوریه، کانادا برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 خود را منتشر کرد و نشان داد که دولت در حال برنامه ریزی برای افزایش تعداد ساکنان دائمی جدید در طول سه سال آینده است.

لیام دیلی، اقتصاددان در هیئت کنفرانس کانادا می نویسد: “اهداف افزایش یافته به رسمیت شناختن کمبود نیروی کار است که بسیاری از بخش های اقتصاد کانادا را درگیر کرده است.” «در طول شیوع ویروس، فرصت‌های شغلی در کانادا افزایش یافته است. در میان اختلال ایجاد شده در تحرک بین المللی ناشی از شیوع ویروس، دولت به طور فزاینده ای بر تبدیل وضعیت ساکنان موقت مستقر در کانادا به ساکنان دائم تکیه کرده است. در همان حال که تبدیل وضعیت، یک کانال مهم برای مهاجرت باقی می‌گذارد، با این حال بسیاری از نیروهای کار موقت در حال حاضر مشغول به کار هستند. با توجه به نیاز مبرم برای رسیدگی به کمبود نیروی کار، مهم است که دولت برای افزایش تعداد مهاجران از خارج از کانادا نیز تلاش کند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420