Skip to content
مهاجران تایید می کنند که کودکان در کانادا تحصیل و نتایج کاری بهتری دارند

تاریخ انتشار

یک مطالعه اخیر توسط آمار کانادا نشان داده است که مهاجرانی که به عنوان کودک به کانادا وارد شده‌اند، احتمالاً به تحصیلات عالی روی می‌آورند و نتایج اقتصادی بهتری دارند.

درواقع این گروه از مهاجران تا سن 25 سالگی درآمد بالاتری نسبت به سایر افرادی که فایل ماتلی خود را بعنوان مالیاتی کانادایی ارائه می دهند ، گزارش کرده اند.

بازبینی از این مطالعه نشان می‌دهد که هم شرکت در آموزش عالی و هم نتایج بازار کار برای مهاجرانی که در سنین کمتر به کانادا می‌آیند، تأثیر مثبت دارد. این مطالعه نشان می‌دهد که مهاجرانی که به کانادا در سنین کمتری وارد می‌شوند، نتایج بهتری نسبت به کسانی که بعداً به کانادا می‌آیند، و حتی جمعیت کل کانادا دارند.

هرچه زودتر بهتر

با نگاهی به داده‌های موجود از طریق پایگاه داده طولانی مدت مهاجران – که داده‌های طولانی مدت مهاجرانی را که به کانادا می‌آیند را بررسی می‌کند – پژوهشگران یک همبستگی مثبت بین زمانی که یک تازه‌وارد در کانادا پذیرفته شد و احتمال دنبال کردن آموزش پس از دیپلم را پیدا کردند.

برای مثال، در میان مهاجرانی که در ابتدا در سن 4 سالگی در کانادا زندگی خود را شروع کردند، 77.3٪ تا سن 20 سالگی در آموزش پس از دیپلم شرکت کردند. این یافته با کسانی که در سنین 5-9 سالگی در کانادا توطئه کردند – 69.9٪ از آنها در آموزش پس از دیپلم شرکت کردند؛ و کسانی که در سنین 10-14 سالگی در کانادا توطئه کردند (61.3٪ از آنها در آموزش پس از دیپلم شرکت کردند)، مطابقت داشت.

نمایش خبر  چگونه می توانم از ایالات متحده به کانادا مهاجرت کنم؟

در مقایسه، فقط 59.9٪ از تمام افرادی که اظهارنامه مالیاتی در کانادا ارائه دادند تا سن 20 سالگی در آموزش پس از دیپلم شرکت کردند – نشان می‌دهد که گروه‌های تازه‌واردان نرخ شرکت قابل توجهی در آموزش پس از دیپلم داشتند، حتی وقتی با تمام کانادایی‌ها مقایسه شد.

این یافته ها توسط نتایج اقتصادی تازه‌واردان بر اساس سنی که با آن در کانادا پذیرفته شدند، همراه بود. به طور خاص، افرادی که اظهارنامه مالیاتی تازه‌وارد به کانادا را ارائه دادند، درآمد بیشتری نسبت به میانگین تمام افرادی که اظهارنامه مالیاتی در کانادا ارائه دادند در گروه سنی خود گزارش دادند.

با این حال، جالب است که این یافته در بازه زمانی کوتاه و سریع نبود بلکه بر اساس سن افرادی که اظهارنامه مالیاتی ارائه دادند، تاخیر داشت. برای مثال، مهاجرانی که به عنوان کودکان به کانادا پذیرفته شدند، حقوق میانه کمی کمتری نسبت به تمام سایر افرادی که اظهارنامه مالیاتی در کانادا ارائه دادند در سنین 18-24 سالگی داشتند. با این حال، پس از سن 25 سالگی، حقوق میانه این گروه تازه‌وارد برابر یا بیشتر از حقوق میانه تمام افرادی که اظهارنامه مالیاتی در کانادا ارائه دادند در همان گروه سنی شد.

تا سن 30 سالگی، تازه‌واردانی که به عنوان کودکان در کانادا پذیرفته شدند، حقوق میانه‌ای داشتند که 17.6٪ بیشتر از حقوق میانه تمام سایر افرادی که اظهارنامه مالیاتی در کانادا ارائه دادند در همان گروه سنی بود.

نتایج اقتصادی طولانی مدت افرادی که اظهارنامه مالیاتی مهاجر به کانادا را به عنوان کودکان ارائه دادند.

این نتایج چه می‌گویند؟

نمایش خبر  نرخ اشتغال مهاجران در کانادا در سال 2023 افزایش یافت

نتایج این مطالعه به نظر می‌رسد نشان می‌دهد که هر دو شرکت در آموزش عالی و نتایج بازار کار برای تازه‌واردانی که در سن کم به کانادا می‌آیند، تأثیر مثبت دارد – با اثر افزایشی برای کسانی که زودتر به کانادا می‌آیند. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که تازه‌واردانی که زودتر به کانادا پذیرفته می‌شوند، نتایج بهتری نسبت به نه تنها کسانی که بعداً در کشور می‌آیند، بلکه جمعیت کانادا به طور کلی دارند. این مطالعه دلایلی برای این پدیده ارائه نمی‌دهد.

این داده‌ها اضافه می‌کند که نشان می‌دهد رابطه مثبتی بین جوان بودن مهاجران در زمان ورود به کانادا و موفقیت‌های اقتصادی در این کشور وجود دارد – در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.

جالب است که مطالعات دیگری نیز نشان داده‌اند که رابطه مثبت بین زمان ورود یک مهاجر به کانادا و درآمد آن‌ها با گذشت زمان افزایش می‌یابد. این موضوع نیز در وزن‌دهی امتیازات سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) به سن نشان داده شده است، که مهاجران جوان به دلیل جوان بودن خود مزیت می‌بینند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420