Skip to content
من مقیم دائم کانادا هستم، باید در واقع چه مدت در کانادا باشم؟

تاریخ انتشار

برای حفظ وضعیت مقیم دائم خود، باید حداقل 730 روز (2 سال) در طی پنج سال گذشته حضور فیزیکی در کانادا داشته باشید. این دوره 730 روز نیازی به پیوستگی ندارد و بر اساس یک پایه متحرک ارزیابی می‌شود.

علاوه بر این، برخی از روزهایی که خارج از کانادا سپری می‌کنید ممکن است به 730 روز اضافه شوند. شما ممکن است بخشی از زمان خود را خارج از کانادا به وضعیت مقیم دائم خود اعمال کرده‌باشید اگر یکی از شرایط زیر را برآورده کنید:

  • شما خارج از کانادا کار می‌کنید
  • با همسر یا شریک مشترک سفر می‌کنید
  • شما فرزند تابع هستید و با پدر یا مادرتان سفر می‌کنید

اگر شما خارج از کانادا کار می‌کنید، باید به صورت تمام وقت برای یک کارخانه یا سازمان کانادایی یا دولت فدرال، استانی یا قلمرویی کانادایی کار کنید تا روزها به حضور فیزیکی شما در کانادا اضافه شود.

اگر با همسر یا شریک زندگی شما سفر می‌کنید، همسر یا شریک زندگی شما باید شهروند یا مقیم دائم کانادا و به صورت تمام وقت خارج از کانادا برای یک کسب و کار کانادایی یا دولت کانادا کار کند.

اگر شما فرزند تابع هستید و با پدر یا مادرتان سفر می‌کنید، پدر یا مادر شما باید شهروند یا مقیم دائم کانادا و به صورت تمام وقت خارج از کانادا برای یک کسب و کار کانادایی یا دولت کانادا کار کند.

می‌توانید برای بیش از 6 ماه از کانادا خارج شوید، تا زمانی که الزامات حضور قانونی یاد شده بالا آیا کنید. اما توصیه می‌شود تا زمانی که کارت مقیم دائم (PR) خود را در اختیار دارید، این کار را انجام ندهید.

نمایش خبر  نحوه مهاجرت از آمریکای لاتین به کانادا

کارت PR شما مدرکی از اقامت شما در کاناداست. همچنین ممکن است به عنوان یک مدرک شناسایی عکس مانند عمل کند و در نقاط ورودی برای اثبات وضعیت شما به عنوان یک مقیم دائم برای ورود به کانادا پس از بازگشت از خارج استفاده شود.

اگر شما کارت PR ندارید، باید قبل از ورود مجدد به کانادا برای درخواست اسناد سفر مقیم دائم (Permanent Residence Travel Document) اقدام کنید. این اسناد برای مقیم دائم خارج از کانادا است که نیاز به مدرک اقامت خود دارند تا بتوانند به کانادا بازگردند. این اسناد موقت هستند و بیشتر برای کمک به مقیم‌های دائمی کانادایی تهیه شده‌اند که هنوز کارت PR خود را در اختیار ندارند یا کارت PR آن‌ها منقضی شده است.

چه اتفاقی می‌افتد اگر الزامات حضوری را برآورده نکنم؟
معمولاً، مساله اینکه آیا یک مقیم دائم الزامات حضور خود را برآورده کرده‌است زمانی که آن‌ها درخواست تجدید کارت PR می دهند یا وقتی که از طریق یکی از درگاه های ورودی به کانادا وارد می‌شوند، به توجه مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا می‌رسد.

اگر کارشناس IRCC متوجه شود که شما به الزام تیراژ حضور خود پاسخ نمی‌دهید، ممکن است غیر قابل گذار باشید و وضعیت مقیم دائم خود را از دست دهید. خود را قادر خواهید دید تا تصمیم را به بخش تجدید نظر مهاجرت و پناهندگی وزارت کار در دادگاه تجدید نظر مهاجرت انتقال دهید. این به نام تجدید تعهد حضوری است.

قانون برای مقیمین دائم استثناهایی را برای کسانی که در طی یک دوره پنج ساله به دلایل قابل قبول خارج از کانادا بوده‌اند فراهم می‌کند. به منظور پیروزی درمورد تجدید نظر خود، سه گزینه دارید:

  1. اثبات اینکه شما برای زمان مورد نیاز در کانادا بوده‌اید
  2. اثبات داشتن “دلیل قابل قبول” برای خارج بودن از کانادا
  3. نشان دادن اینکه دلایل انسان‌دوستانه و موازین برای تجدید نظر شما وجود دارد حتی اگر شما با الزام حضوری خود مطابقت نداشته باشید
نمایش خبر  مهاجرت به کانادا از ترکیه