Skip to content
کانادایی ها بیشتر از همیشه از مهاجرت حمایت می کنند

تاریخ انتشار

پاسخ دهندگان اهمیت مهاجرت برای اقتصاد را درک می کنند و معتقدند که کانادا باید پناهندگان بیشتری را بپذیرد

موسسه Environics کانادا، با مشارکت Century Initiative، داده‌های نظرسنجی درباره نظرات کانادایی‌ها در مورد مهاجرت را منتشر کرده است.  موسسه Environics یک آژانس تحقیقاتی است که نظرسنجی انجام می‌دهد و داده‌هایی را در مورد مسائل کانادایی مانند دولت یا اقتصاد جمع‌آوری می‌کند.  Century Initiative یک موسسه خیریه ثبت شده است که توسط رهبران تجاری و دانشگاهیان اداره می شود و از رسیدن جمعیت کانادا به 100,000,000 تا سال 2100 حمایت می کند.

 یافته کلی این نظرسنجی این است که کانادایی ها بیش از هر زمان دیگری طرفدار افزایش مهاجرت هستند.  تقریباً 70 درصد از کانادایی‌ها وقتی از آنها پرسیده شد که آیا سطوح مهاجرت کانادا خیلی بالا است یا خیر، مخالف هستند یا کاملاً مخالف هستند.

 این بیشترین حمایتی است که در تاریخ 45 ساله این نظرسنجی از مهاجرت نشان داده شده است و در حالی است که داده‌های سرشماری 2021 نشان می‌دهد که مهاجران 23 درصد از کل جمعیت کانادا یا 8.3 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند.  این پیش بینی می کند که این تعداد تا سال 2041 به 34 درصد افزایش یابد.

 داده ها از طریق مصاحبه های تلفنی با 2000 کانادایی بین 6 تا 30 سپتامبر 2022 جمع آوری شد. نمونه ای با این اندازه که از جامعه گرفته شده است، نتایج دقیقی را در 19 از 20 نمونه با مثبت یا منفی 2.2 درصد ایجاد می کند.

 در تمام پاسخ‌ها، مانند سال‌های گذشته، این مطالعه نشان داد که حمایت از مهاجرت و مهاجران اغلب به تمایلات سیاسی افراد مرتبط است.  از سال 2021، حمایت کلی از سطوح بالای مهاجرت در میان حامیان حزب لیبرال فدرال (79 درصد افزایش 4 درصد)، NDP (85 درصد افزایش 4 درصد) و حزب سبز (84 درصد افزایش 19 درصد) افزایش یافته است.  برعکس، 43 درصد از حامیان محافظه‌کار معتقدند که سطح مهاجرت بسیار بالاست، اما این میزان هنوز یک درصد کاهش نسبت به مطالعه سال 2021 است.

نمایش خبر  چگونه بر عدم پذیرش در کانادا غلبه کنیم

حمایت از مهاجرت با وجود مشکلات همه گیر

این داده‌ها در زمانی به دست می‌آیند که کانادا با پیامدهای همه‌گیری COVID-19، کمبود تاریخی نیروی کار و رکورد یک میلیون شغل خالی دست و پنجه نرم می‌کند.  در پاسخ، کانادا اهدافی را در طرح سطوح مهاجرت افزایش داده است.  طرح کنونی بین نزدیک به 432000 تا 451000 مهاجر جدید در کانادا تا سال 2024 هدف گذاری شده است. انتظار می رود تا اول نوامبر برنامه جدیدی ارائه شود.

 بیش از 50 درصد از کانادایی های مورد بررسی معتقدند که کانادا برای افزایش جمعیت خود به مهاجران بیشتری نیاز دارد.  قابل توجه ترین تغییرات در طول داده های سال 2021 نشان می دهد که مردم در منیتوبا و ساسکاچوان دیدگاه خود را تغییر داده اند، با افزایش 15 واحدی نسبت به سال قبل.  آلبرتا و انتاریو نیز هر دو سه امتیازی هستند.

 آتلانتیک کانادا که در پنج سال گذشته تعداد مهاجران خود را سه برابر کرده است، نسبت به گذشته حمایت کمتری از مهاجرت نشان داده و 9 امتیاز کاهش یافته است.

 همچنین این احساس غالب وجود دارد که مهاجران برای رشد اقتصادی در کانادا ضروری هستند.  با افزایش جمعیت از طریق مهاجرت، کانادا نیز پایه مالیاتی خود را افزایش می دهد.

 سرشماری اخیر گزارش داد که دو سوم مهاجران جدید به کانادا در سن کار هستند، به این معنی که اکثر مهاجران جدید به کانادا مالیات بر درآمد را به اقتصاد و سیستم‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش حمایت می‌کنند.

کانادایی ها معتقد به پذیرش بیشتر پناهندگان هستند

اکثر پاسخ دهندگان در مورد تعهد کانادا به ایجاد یک پناهگاه امن برای پناهندگان، به ویژه برای کسانی که از مناطق درگیری فرار می کنند، مثبت بودند.  با این حال، این نظرسنجی نشان می دهد که برخی در مورد توانایی پناهندگان برای ادغام در جامعه کانادا و تأثیر آن بر فرهنگ و هویت این کشور نگرانی دارند.  این امر به‌ویژه در کبک که تلاش می‌کند سیاست‌های مهاجرت اقتصادی را اعمال کند که فرهنگ و هویت منحصربه‌فرد فرانسوی زبان خود را ترویج می‌کند، قابل توجه بود.

نمایش خبر  ویزای استارتاپ باعث تشویق مهاجران در ایالات متحده برای ورود به کانادا شده است

 با این حال، هنگامی که از او پرسیده شد که آیا کانادا تعداد زیادی مهاجر از کشورهای نژادپرستانه را می پذیرد، نتایج نشان می دهد که اکثریت فزاینده کانادایی ها، از جمله کبک، این ایده را رد می کنند.

 هنوز در میان کانادایی‌ها اعتقادی وجود دارد، 37 درصد موافق یا کاملاً موافق هستند که برخی از پناهندگان، پناهندگان قانونی یا واقعی نیستند.  مانند سایر سؤالات، درصد پاسخ دهندگانی که به این باور پایبند هستند در میان حامیان محافظه کاران یا بلوک کبک بیشتر است.  از نظر منطقه ای، آلبرتا بیشترین تعداد افرادی را دارد که به این باور اعتقاد دارند، اما کانادایی های آتلانتیک نیز به طور فزاینده ای موافق هستند، که نسبت به نظرسنجی سال 2021 هشت امتیاز افزایش یافته است.

 با این حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که کانادا در کل این ایده را رد می‌کند که مهاجران اقلیت نژادی بیش از حد در کانادا هستند.  کسانی که با این گفته موافقند عموماً بالای 60 سال سن دارند یا دیپلم دبیرستان ندارند.

 این یک تغییر عمده نسبت به داده های کلی در دهه 1990 است، زمانی که افکار عمومی در مورد این موضوع تقریباً به طور مساوی تقسیم شد.  به طور کلی، در مورد پذیرش پناهجویان از مناطق درگیری با ذکر کشورهای خاص، تغییر کمی وجود داشت.  برخی از پاسخ دهندگان از مناطق درگیری مانند اوکراین و برخی دیگر در مورد مناطق درگیری مانند افغانستان سؤال شده اند.  نتایج نشان می دهد که تفاوت جزئی، اما نه قابل توجهی در حمایت از پناهندگان