Skip to content
ویزای استارتاپ باعث تشویق مهاجران در ایالات متحده برای ورود به کانادا شده است

تاریخ انتشار

تحقیقات جدید نشان داده است که سیاست ویزای استارتاپ کانادا باعث تشویق مهاجران در ایالات متحده به حرکت به کانادا شده است.

این تحقیقات در راستای اجرای برنامه کانادا برای جذب دارندگان ویزای H-1B در ایالات متحده به کانادا است، که به تعداد زیادی از درخواست ها جذب شد تا در کمتر از 48 ساعت به حد 10,000 برسد.

یک مطالعه جدید توسط Saerom Lee و Britta Glennon از مدرسه Wharton در دانشگاه پنسیلوانیا بررسی کرد که آیا سیاست های مهاجرتی که ویزاها را به کارآفرینان ماهر فراهم می کنند، تأثیر بر انتخاب مکان تاسیس کارآفرینان مهاجر دارد یا خیر.

این مطالعه متوجه شد که معرفی برنامه ویزای استارتاپ کانادا در سال 2013 احتمال اینکه مهاجران مبتنی بر ایالات متحده در کانادا شروع به کار کنند را 69٪ افزایش داد.

این مطالعه از یک مجموعه داده از 1.2 میلیون نفر مبتنی بر ایالات متحده استفاده کرد که “یک شرکت را در ایالات متحده یا کانادا بین سال های 2006 و 2021 تأسیس کردند.”

این تحقیق همچنین متوجه شد که مهاجران به ایالات متحده از کشورهای آسیایی احتمال بیشتری برای شروع کسب و کار در کانادا داشتند. “مطالعه ما همچنین می یابد که، نسبت به مهاجران از گروه های قومی دیگر، مهاجران آسیایی به این تغییر سیاست پاسخگوتر بودند،” نویسندگان می نویسند. “علاوه بر این، نتایج ما نشان می دهد این پاسخگویی بستگی به حضور مهاجران آسیایی در مکان قبلی خود دارد. به عبارت دیگر، هرچه جمعیت بزرگتری از مهاجران آسیایی در مکان مبدا وجود داشته باشد، احتمال کمتری است که مهاجران آسیایی مبتنی بر ایالات متحده در این مکان به کانادا برای شروع کسب و کار حرکت کنند.”

نمایش خبر  گزارش آمار کانادا تنوع زبانی را به دلیل مهاجرت به کانادا بیان می کند

آنها با بحث در مورد اینکه نه تنها سیاست مهاجرت تصمیم گیری در مورد مکان تاسیس کارآفرینان مهاجر را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه این تصمیم نیز شامل ارزیابی عواملی مانند ارتباطات اجتماعی و حضور جوامع هم قومی در هر دو مکان مبدا و مقصد است، به پایان می رسند.

چه کسی واجد شرایط برای ویزای استارتاپ است؟

هدف از این برنامه جذب کارآفرینان خارجی است که شغل های جدید ایجاد کرده و رشد اقتصادی را در کانادا رانندگی می کنند.

برای اینکه واجد شرایط باشند، متقاضیان برای یک ویزای استارتاپ باید شرایط زیر را برآورده کنند:

درخواست های حداقل زبان در انگلیسی یا فرانسوی (CLB 5 در تمام توانایی ها)؛

داشتن شرایط کافی برای تسویه حساب در کانادا؛

برنامه ریزی برای تسویه حساب در استانی به جز استان کبک؛ گذراندن عدم سوابق کیفیری و امنیتی و پزشکی کانادا؛

اثبات کنید که کسب و کار شما از طریق یک سازمان معین پشتیبانی می شود؛

و نشان دهید که کسب و کار شما شرایط مالکیت را برآورده می کند.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تعدادی از صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر، گروه های سرمایه گذار فرشته و سازمان های شتابدهنده کسب و کار را که در برنامه ویزای استارتاپ شرکت می کنند، معین کرده است.

متقاضیان موفق می بایست یک حداقل سرمایه گذاری برای استارتاپ خود تأمین کنند. اگر از یک صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر کانادایی معین بیاید، سرمایه گذاری باید حداقل 200,000 دلار باشد. اگر از یک گروه سرمایه گذار فرشته بیاید، باید حداقل 75,000 دلار باشد.

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا اهداف دعوت نامه های اکسپرس انتری را مشخص می کند.

متقاضیان ملزم به سرمایه گذاری هیچ پول خود نیستند. اگر استارتاپ کانادایی آنها ناموفق باشد، افرادی که از طریق این برنامه به عنوان مقیم دائمی شناخته شده اند، وضعیت مقیم دائمی خود را حفظ می کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420