Skip to content
اداره مهاجرت کانادا اهداف دعوت نامه های اکسپرس انتری را مشخص می کند.

تاریخ انتشار

اداره مهاجرت کانادا اهداف دعوت نامه های اکسپرس انتری را مشخص می کند.

“گزارش جدیدی توسط روزنامه Globe and Mail بیشتر درباره‌ی اهداف انتخاب براساس دسته‌بندی در قرعه کشی های مربوط به اکسپرس انتری، توسط اداره مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای سال 2023 روشن می‌کند.
IRCC از اواخر ژوئن شروع به برگزاریقرعه کشی های اکسپری انتری براساس دسته‌بندی کرد. در مجموع شش دسته وجود دارد که برای دستیابی به اهداف اقتصادی خاصی انتخاب شده‌اند.
بر اساس داده‌های به دست آمده از IRCC، روزنامه Globe and Mail اعلام می‌کند که IRCC بیشتر به جذب افراد متخصص در زمینه STEM تأکید خواهد کرد. به ویژه، بین 28 تا 31 درصد از دعوت‌نامه‌های صادر شده از طریق ورود Express Entry امسال به افرادی با تجربه اخیر در برخی از شغل‌های STEM از قبیل توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و دانشمندان داده خواهد رفت.
تا کنون فقط یک دوره از دعوت‌های STEM به 500 متقاضی داده شده است.
هدف از حرفه‌های STEM به مراتب بالاتر از دیگر دسته‌های شغلی است. به طور خاص، محدوده هدف برای افرادی با مهارت فرانسوی از 11 تا 15 درصد است. هدف برای شغل‌های خاص در حوزه بهداشت از 9 تا 12 درصد، 3 تا 4 درصد برای حرفه‌های صنعت و تعمیرات و 1 تا 2 درصد به ازای هر یک از شغل‌های حمل و نقل و کشاورزی است.

باشه دوست عزیز، البته که می‌توانم متن فوق را به فارسی ترجمه کنم. اینجا ترجمه‌ی متنی که ارائه دادید:

“اِکسپرس انتری” چیست؟
اِکسپرس انتری یک سیستم است که IRCC (سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا) برای مدیریت درخواست‌های کارگران ماهری استفاده می‌کند که می‌خواهند تا مقیم دائمی کانادا شوند. این سیستم سه برنامه را مدیریت می‌کند: برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه کارگران ماهر فدرال حرفه‌ای (FSTP).
هنگامی که یک نامزد یک پروفایل از طریق اِکسپرس انتری ارسال می‌کند، نامزدها بر اساس سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) رتبه‌بندی می‌شوند. CRS یک سیستم امتیازدهی بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، سابقه کار و موارد دیگر است. دولت کانادا از میان نامزدهای با بالاترین امتیازات CRS در استخر اِکسپرس انتری انتخاب می‌کند و به آن‌ها دعوت به ارسال درخواست برای مقیمیت دائمی می‌کند.
اِکسپرس انتری سه نوع مختلف از دعوت‌ها دارد:

  • دوره‌های عمومی دعوت: IRCC افراد با بالاترین امتیازات CRS را برای ارسال درخواست مقیمیت دائمی دعوت می‌کند.
  • دوره‌های دعوت مختص برنامه: IRCC افراد با بالاترین امتیازات CRS که واجد شرایط یک برنامه خاص اِکسپرس انتری هستند، را دعوت می‌کند.
  • دوره‌های دعوت مختص دسته‌بندی: IRCC افراد با بالاترین امتیازات CRS که واجد شرایط دسته‌بندی‌های خاصی هستند که توسط IRCC برای تحقق اهداف اقتصادی خاصی ایجاد شده است، دعوت می‌کند.

  • موضوع “انتخاب اِکسپرس انتری بر اساس دسته‌بندی” چیست؟
    IRCC اخیراً دوره‌های انتخاب بر اساس دسته‌بندی برای نامزدهای اِکسپرس انتری راه‌اندازی کرده است. IRCC قصد دارد تمرکز خود را بر روی نامزدهای اِکسپرس انتری که دارای توانایی زبان فرانسه قوی یا سابقه کار در زمینه‌های زیر هستند، بگذارد:
  • مراقبت‌های بهداشتی
  • حرفه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM)
  • حرفه‌های کارگری مانند نجاران، لوله‌کش‌ها و پیمانکاران
  • حمل و نقل
  • کشاورزی و صنایع غذایی
نمایش خبر  نرخ بیکاری در میان مهاجران کمترین میزان ثبت شده در ماه اوت است

این دسته‌ها بعد از یک بررسی عمومی که 289 پاسخ از اشخاص و سازمان‌های مختلف در کشوررا دریافت کرد، و با توجه به پیش‌بینی‌های بازار کار و ورودی‌های دریافتی از شرکای IRCC و استان‌ها و مناطق انتخاب شده‌اند.
از زمان راه‌اندازی دوره‌های انتخاب بر اساس دسته‌بندی، سه دوره دعوت بر اساس تسلط بر زبان فرانسه برگزار شده و 6,900 نامزد برای ارسال درخواست اقامت دائمی دعوت شده‌اند. علاوه بر این، دو دوره دعوت در حوزه ی شغل‌های حوزه ی سلامت با دعوت 2,000 نامزد و یک دوره دعوت شغل‌های حرفه های تجاری با 1500 دعوت انجام شده ان