Skip to content
نرخ بیکاری در میان مهاجران کمترین میزان ثبت شده در ماه اوت است

تاریخ انتشار

با رسیدن بیشتر کانادایی ها به سن بازنشستگی و خروج از نیروی کار، مهاجرت در حمایت از رشد نیروی کار اهمیت ویژه ای پیدا می کند.  – نظرسنجی نیروی کار، اوت 2022.

  •  

Statistics Canada نظرسنجی نیروی کار خود را برای ماه اوت 2022 منتشر کرده است.

 برای اولین بار از زمانی که داده ها در سال 2015 در دسترس قرار گرفت، تعداد افراد بیکار (989000) کمتر از مشاغل خالی (1038000) در کانادا بود.  این یک کشف بزرگ برای جویندگان کار است، زیرا بیش از یک سوم (38٪) از مشاغل انتظار دارند که استخدام کارمندان ماهر در سه ماه آینده یک چالش باشد.  بر اساس LFS، اشتغال 40000 شغل کاهش یافت، در حالی که نرخ بیکاری با 0.5 درصد افزایش به 5.4 درصد در سطح ملی رسید.  نرخ بیکاری برای اولین بار در هفت ماه گذشته افزایش یافته است.

 اشتغال به طور خاص در استان های بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و نوا اسکوشیا کاهش یافت.  در حالی که اشتغال در کبک افزایش یافت.

پایگاه قوی مهاجر

آمار کانادا اشاره کرد که نرخ بیکاری در میان مهاجران کمترین نرخ بیکاری در ماه اوت بوده است (از زمانی که داده ها در سال 2006 در دسترس قرار گرفت) – به تنها 7.6٪.

 بر اساس این نظرسنجی، از آگوست 2022، مهاجران 875000 نفر را در نیروی کار کانادا تشکیل می دادند که در مراکز شهری مانند تورنتو و مونترال به طور نامتناسبی وجود داشت.

چرا فرصت های شغلی اینقدر زیاد است و چرا مهاجران در بازار کار بهتر عمل می کنند؟

تعداد کانادایی هایی که به فکر تغییر شغل هستند در حال افزایش است.  در ژانویه 2022، نسبت کارکنان دائمی (طبق LFS) که قصد داشتند کار خود را در 12 ماه آینده ترک کنند، 6.4٪ بود.  در آگوست 2022، این درصد به 11.9٪ افزایش یافته بود – در شش ماه پس از جمع آوری اولیه داده های نظرسنجی تقریبا دو برابر شده.  تغییر شغل محبوب ترین دلیل برای برنامه ریزی برای ترک شغل در ماه اوت باقی مانده است.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت سطح بالاتری از پیوند خانواده را در کبک اعمال می‌کند

 با این حال، یکی دیگر از عوامل مؤثر، تعداد کانادایی‌هایی است که به سن بازنشستگی می‌رسند و از نیروی کار دور می‌شوند.  طبق آمار کانادا، 307000 کانادایی در ماه آگوست مشاغل خود را ترک کردند تا در مقطعی از سال بازنشسته شوند.  از آنجایی که جمعیت سالخورده جمعیت بیشتری را در کانادا تشکیل می دهد، این احتمالاً یک مشکل ادامه دار در سال های آینده خواهد بود.

 هر دوی این عوامل به موفقیت مشاهده شده مهاجران در بازار کار کانادا در ماه اوت کمک می کند.

این برای افراد امیدوار به مهاجرت چه معنایی دارد؟

از آنجایی که مشاغل خالی با نرخ بیکاری در حال افزایش هستند و شهروند سالخورده همچنان تعداد نامتناسبی از جمعیت را تشکیل می دهد، مهاجران کانادایی ممکن است در سال های آینده نقش بیشتری در بازار کار داشته باشند.  باید شرایط وجود داشته باشد  در واقع، LFS برای توجه به این موضوع وقت می گذارد:

 در سال‌های اخیر، از آنجایی که کانادایی‌های بیشتری به سن بازنشستگی رسیده‌اند و از نیروی کار خارج شده‌اند، مهاجرت از اهمیت ویژه‌ای در حمایت از رشد نیروی کار برخوردار بوده است.

 جریان‌های مهاجرت اقتصادی کانادا همچنان محبوب‌ترین هستند، زیرا این کشور در طول تاریخ به دنبال حل بسیاری از تقاضاهای بازار کار خود از طریق مهاجرت بوده است – که منجر به ایجاد برنامه‌های مدیریت شده اکسپرس اینتری (برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال و دسته تجربه کانادایی علاوه بر برنامه نامزدهای استانی شده است.)

 پیش‌بینی می‌شود امسال کانادا از 431000 مهاجر استقبال کند و برای اولین بار در مسیر استقبال از متقاضیان بیشتر از طریق PNP امسال نسبت به مجموع برنامه‌های مدیریت اکسپرس انتری است.

نمایش خبر  ممیزی داخلی اداره مهاجرت کانادا ایجاد دستورالعمل های واضح برای برنامه های آزمایشی را توصیه می کند