Skip to content
مسکن در کانادا: بررسی تغییرات در چشم انداز مسکن کانادا در دهه گذشته

تاریخ انتشار

خلاصه ای از اینکه چگونه بازار مسکن در این کشور از سال 2011 تغییر کرده است.

Statistics Canada  اخیراً آخرین گزارش خود را در مورد وضعیت مسکن در کانادا بر اساس نظرسنجی کانادایی مسکن در سال 2021 منتشر کرده است.

 این گزارش که به جزئیات و تحلیل تغییرات و روندها در بازار مسکن کشور بین سال‌های 2011 تا 2021 می‌پردازد، نشان می‌دهد که در دهه گذشته تغییرات قابل‌توجهی در زمینه‌هایی مانند اجاره در مقابل مالکیت خانه، نوع ترجیحی مسکن و همچنین مقرون‌به‌صرفه بودن مسکن و…  ارزش داشته است.

 به طور کلی، این گزارش بر بسیاری از عناصر در مورد اینکه چرا بازار مسکن تغییر کرده است، تمرکز دارد، اما تمرکز ویژه‌ای بر تغییرات ترجیحات مصرف‌کننده ناشی از همه‌گیری COVID-19 دارد.

 در زیر خلاصه ای از بینش های کلیدی از نظرسنجی مسکن کانادا در سال 2021 است.

بینش کلی

چندین یادداشت برجسته را می توان از StatsCan و آخرین نظرسنجی مسکن آنها گرفت.

  • تغییر در عرضه و تقاضای مسکن، همراه با انتظارات اصلاح شده کانادایی ها برای آینده، منجر به تغییرات بزرگ در قیمت مسکن شده است.
  •  قیمت مسکن تا فوریه 2022 به افزایش خود ادامه داد، قبل از اینکه در بهار و تابستان به دلیل افزایش نرخ بهره طراحی شده برای مهار تورم کاهش یابد.
  •  از هر پنج خانوار در مرکز شهر (39.9%) دو خانوار در سال 2021 در کاندومینیوم زندگی می کردند و بیش از نیمی (50.1%) از این کانکس ها در مرکز شهر اجاره ای بودند.

نیاز به مسکن اصلی کاهش یافته است، اما همچنان قابل توجه است

«نیاز اصلی مسکن» به‌عنوان «زندگی در یک مسکن نامناسب، نامناسب، یا غیرقابل‌اقتصاد و ناتوانی در تهیه مسکن جایگزین در [جامعه]» تعریف می‌شود.

نمایش خبر  خلاصه ای از تحقیقات انجام شده در زمینه ی دسته تجربه بین المللی کانادا در سال ۲۰۲۲

 تا حد زیادی به دلیل بهبود در قیمت مسکن و درآمد شخصی، درصد کلی افراد در این شرایط از 12.7 درصد به 10.1 درصد بین سال‌های 2016 و 2021 کاهش یافته است.

 این تعداد که متاسفانه هنوز به حدود 1.5 میلیون کانادایی در سال 2021 می رسد، شامل 603040 کودک (8.8٪) می شود.  از طرف دیگر، مجدداً این درصد از کودکانی که به مسکن اصلی نیاز دارند نسبت به پنج سال قبل 4.5 درصد کاهش یافته است (13.3 درصد در سال 2016).

 افراد هزاره با هم اتاقی کمتر از نیمی از افراد هزاره ای که به تنهایی زندگی می کنند در «نیاز اصلی مسکن» زندگی می کنند (به ترتیب 7.4 تا 15.3 درصد).

درآمدهای بالاتر به طور مثبت تلقی از مقرون به صرفه بودن مسکن را تغییر داده است

با حرکت رو به جلو با یکی از دلایل کلیدی که کانادایی ها نیاز به مسکن اصلی کمتری دارند، صاحبان خانه در سراسر این کشور سطوح بالاتری از درآمد شخصی را مشاهده می کنند.  این امر منجر به کاهش بیش از سه درصدی نرخ مسکن غیرقابل قیمت شده است.

 به عبارت دیگر، 24.1 درصد از خانوارهای کانادایی در سال 2016، 30 درصد یا بیشتر از درآمد خود را صرف هزینه های سرپناه کرده اند.  این رقم در سال 2021 20.9 درصد گزارش شده است. یکی از دلایل مهمی که بسیاری تصور می‌کردند مسکن‌شان مقرون به صرفه‌تر است، تأثیرات مبتنی بر درآمد بود که هم اجاره‌کنندگان و هم صاحبان خانه‌ها به دلیل مزایای موقت COVID-19 تجربه کردند.

 جای تعجب نیست که اجاره‌کنندگان مسکن در 33 مورد از 42 منطقه مرکز شهر در مراکز شهری در سراسر کانادا، نرخ‌های مسکن غیرقابل‌قابلیت بالاتر از حد متوسط ​​را تجربه کردند، اما به طور کلی، «نرخ مسکن غیرقابل‌قبول در کانادا برای اجاره‌کنندگان از 40 درصد در سال 2016 به 33.2 درصد کاهش یافت.  2021.”

نمایش خبر  انتاریو از 828 نامزد اکسپرس انتری دعوت می کند

ارزش خانه در طول زمان روند صعودی دارد

در روند صعودی مشابه سطوح درآمد شخصی، «ارزش‌های مورد انتظار خانه در شهرداری‌های بزرگ و کوچک (بخش‌های سرشماری یا CSD) در انتاریو و بریتیش کلمبیا از سال 2016 تا 2021 افزایش یافت.

 به طور خاص، 77.8٪ از خانه های موجود در CSD در انتاریو شاهد افزایش بیش از 50٪ در ارزش خانه های مورد انتظار بودند.  همین امر برای 46.1 درصد از خانه های CSD در بریتیش کلمبیا صادق است.

با افزایش تعداد کاندوها، تعداد بیشتری از کانادایی ها شروع به ترجیح زندگی در کاندومینیوم می کنند

در مبحث ارزش، کانادایی های بیشتری شروع به ارزش گذاری برای ایده سکونت در یک کاندومینیوم کرده اند.  در واقع، درصد «مسکن‌های اشغالی که کاندومینیوم هستند» تقریباً دو درصد از سال 2016 افزایش یافته است، از 13.3 درصد سپس به 15 درصد در سال 2021.

 این واقعیت با میزان فضایی که کاندوها در مناطق کلانشهری سرشماری کانادا شروع به اشغال کرده‌اند، مطابقت دارد، جایی که 90 درصد آپارتمان‌های مسکونی کانادا واقع شده‌اند و کاندوها 39.9 درصد از خانه‌های اشغال شده در این مناطق را تا سال 2021 تشکیل می‌دهند.

تعداد فزاینده ای از خانه های جدید در حال اجاره هستند

علاوه بر ایده فضاهای زندگی جدید، گزارش StatsCan نشان می دهد که از مسکن های ساخته شده بین سال های 2016 تا 2021، 40.4 درصد از خانه ها توسط اجاره نشینان اشغال شده است.  این نشان‌دهنده دومین نرخ بالای مستاجر در سراسر کانادا است که تنها پس از خانه‌هایی که در طول افزایش آپارتمان‌های پس از جنگ ساخته شده‌اند در دهه 1960 ساخته شده‌اند.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا ۲۴۳ نفر را در آخرین دراوهای PNP دعوت می‌کند

 با بررسی عمیق‌تر مشخصات کانادایی‌هایی که اقامتگاه‌های اخیراً ساخته شده‌اند، بیش از یک سوم (36.6%) از کل فضاهای زندگی ساخته‌شده بین سال‌های 2011 و 2021 توسط اجاره‌کنندگان و مالکان هزاره تا سال 2021 اشغال شده بود. این بیشترین سهم در بین هر نسل بود.  همان نسلی که بیشترین سهم مالکان آپارتمان را با 30.2 درصد به خود اختصاص داد.

زندگی اجاره ای بیش از دو برابر سریعتر از خانه در حال افزایش است

مطابق با روند فوق در مورد افزایش اجاره بها در سراسر کانادا، مالکیت خانه در دهه گذشته 3.5 درصد کاهش داشته است – از 69 درصد در سال 2011 به 66.5 درصد در سال 2021. به عبارت دیگر، کاهش آشکار در این نسبت در حال رخ دادن است.  از خانوارهای کانادایی که مالک خانه خود هستند، که همزمان با رشد خانوارهای مستاجر (+21.5%) است که نزدیک به سه برابر رشد فعلی در خانوارهای مالک (+8.4%) است.

 این را می‌توان تا حدی به ترجیحات جدید مسکن جوانان کانادایی نسبت داد، زیرا مشخص شده است که افراد جوانتر احتمال کمتری دارند که در سال 2021 صاحب خانه شوند. در مقایسه با بزرگسالان زیر 75 سال یک دهه قبل، بزرگسالان در این محدوده سنی در سال 2021  روشن کرده اند که تمایلی به داشتن خانه ندارند – که نمونه آن جوانان هزاره 25 تا 29 ساله است، که 44.1 درصد از آنها در سال 2011 تمایل به مالکیت داشتند، اما تنها 36.5 درصد از افراد در همان گروه سنی اکنون این تمایل را دارند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420