Skip to content
قوانین و مقررات جدیدی که احتمالاً تأثیر چشمگیری بر مهاجران جدید کانادا در سال 2024 خواهد داشت.

تاریخ انتشار

در طول امسال، مهاجران جدید کانادایی می‌توانند انتظار داشته باشند که چندین مقررات و قوانین جدید در سطح فدرال و استانی/قلمرویی در این کشور اجرا شود.

این تغییرات، از اشتغال و مالیات تا حق شهروندی بین‌المللی دانشجویان، کارگران خارجی موقت و ساکنان دائم در سراسر این کشور احتمالاً تأثیر خواهد داشت.

در ادامه به نگاهی کلی به این تغییرات می‌پردازیم، با بحث در مورد قوانین فدرالی که قرار است تاثیرگذار بر کشور به عنوان کل داشته باشد و سپس به اصلاحات استانی/قلمرویی که مهاجران جدید می‌توانند در سال ۲۰۲۴ انتظار داشته باشند، می‌پردازیم.

از ۱ ژانویه، مدیریت درآمد کانادا (نهاد Canada Revenue Agency یا (CRA به چندین قانون مالیاتی دستخوش تغییراتی کرده است که همهٔ آنها بر ساکنان دائم کانادایی اثر خواهند گذاشت.

حساب پس‌انداز مالیاتی (TFSA)

از ۱ ژانویه، CRA سقف سالانهٔ واریزات به حساب‌های TFSA را از ۶٬۵۰۰ دلار به ۷٬۰۰۰ دلار افزایش داد. این نوع حساب پس‌انداز مهمی برای تمامی ساکنان کانادا، شامل ساکنان دائم، است زیرا این امکان را فراهم می‌کند که صاحبان حساب که پولی را به حساب واریز می‌کنند، از مالیات بر سود سرمایه‌ای و واریزات معاف شوند.

طرح پس‌انداز بازنشستگی ثبت‌نامی (RRSP)

اگرچه درصد سالانهٔ درآمدی که صاحبان RRSP می‌توانند در حساب خود واریز کنند (۱۸٪) در سال ۲۰۲۴ ثابت مانده است، CRA حداکثر واریزی که صاحبان حساب امسال می‌توانند انجام دهند، افزایش داده است. از ۳۰٬۷۸۰ دلار در سال ۲۰۲۳، صاحبان RRSP اکنون می‌توانند ۳۱٬۵۶۰ دلار واریز کنند. این افزایش برای ساکنان دائم کانادایی است که برای آیندهٔ بلندمدت خود پس‌انداز می‌کنند، مفید خواهد بود.

طرح پس‌انداز بازنشستگی کانادا (CPP) و بیمه‌ی اشتغال (EI)

نمایش خبر  آمار کانادا: داوطلبان PNP در انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا درآمد بالاتری دارند

هر ماه، بیشتر اعضای نیروی کار کانادایی، مبالغ CPP و EI را از حقوق خود کم می‌کنند. در سال ۲۰۲۴، با افزایش حداکثر واریزات CPP در سراسر کانادا – شامل طرح بازنشستگی کبک (QPQ)، طرح بازنشستگی این استان – مبالغ بیشتری از حقوق کم خواهد شد. به‌طور خاص، کارمندان کانادایی حالا باید ۳٬۸۶۷ دلار را به عنوان حقوق CPP در سال ۲۰۲۴ پرداخت کنند که این افزایش نسبت به سال گذشته ۱۱۳ دلار برای کسانی که حداقل سالیانه ۶۸٬۵۰۰ دلار درآمد دارند، است.

این بدان معنی است که به طور کوتاه‌مدت، افراد شاغل در سراسر کانادا هر ماه کمترین مبلغ پول را دریافت خواهند کرد.
مالیات CP-ی دوم نیز از امسال آغاز می‌شود که به تازگی توسط دولت فدرال اعلام شده است. اما بر اساس گفته‌های روزنامه گلوب و میل، این مالیات تنها بر “کارگرانی که درآمدهایشان بالاتر از سقف درآمد اولیه است” تأثیر خواهد گذاشت. اطلاعات بیشتر درباره این مالیات می‌تواند اینجا پیدا شود.

در زمینه بیمه ایکی، وامهایی که توسط ساکنان شاغل کانادا پرداخت می‌شود، امسال مانند CPP در حال افزایش است. از ‌حداکثر سهمیه کمک فدرال EI سال گذشته که 1,002.35 دلار بود، حداکثر سهمیه 2024 در سال 2024 1,049.12 دلار خواهد بود.

توجه: بر اساس یک گزارش روزنامه گلوب و میل از دسامبر، نرخ مالیات QPP نیز در امسال افزایش می‌یابد، زیرا کارمندان در سال 2024 “باید 4,348 دلار به QPP در سال 2024 پرداخت کنند”

افزایش مالیات کربن فدرال

به دلیل افزایش مالیات کربن فدرال کانادا، به تازگی یک گزارش اخیر روزنامه گلوب و میل می‌گوید که ساکنان کانادا که از وسایل نقلیه شخصی به عنوان وسیله‌ی نقلیه استفاده می‌کنند “در سال 2024 مبلغ 17.6 سنت از هر لیتر بنزین به عنوان هزینه سوخت پرداخت خواهند کرد. [این یک افزایش] حدود 3.3 سنت نسبت به سال 2023 است.”

نمایش خبر  وضعیت کنونی استخر اکسپرس انتری: فوریه 2024

این بدان معنی است که افزایش مالیات کربن کانادا تأثیر قابل توجهی بر هزینه‌های خانوار خواهد داشت، زیرا روزنامه گلوب و میل به تازگی اشاره کرده است که این مالیات “حدود 377 تا 911 دلار در سال 2024-25 را به خانوارهای متوسط هزینه خواهد کرد، حتی پس از بازپرداخت”.

مالیاتی که برای حقوق کارکنان از حقوق کسر می‌شود ممکن است برای برخی از کارگران از راه دور افزایش یابد

اگرچه جزییات هنوز تصمیم گیری نشده است، به گزارش اخیر روزنامه گلوب و میل، کارگران از راه دور در سراسر کانادا “ممکن است در سال 2024 موضوع به رسمیت شناوری مالیات نظارتی بیشتر یا کمتر” شوند اگر در استانی ساکن باشند که از استان شغلشان متفاوت است. این تأثیری بر جایی خواهد گذاشت که کارمند مالیات درآمد، بازنشستگی و EI‌اش را پرداخت می‌کند.

نیازهای مالی جدید برای دانشجویان بین‌المللی
برای تمام دانشجویان بین المللی با درخواست‌های پذیرش/ارسال شده مطابق با 1 ژانویه، دولت فدرال اکنون نیازهای مالیات معیشتی را که متقاضیان باید در طول فرآیند درخواست نشان دهند، بیش از دو برابر کرده است.

بیشتر: سایر نیازهای جدید برای دانشجویان بین المللی در سراسر کانادا

به عبارت دیگر، متقاضیان پذیرش ویزای تحصیلی کانادی می‌بایست اکنون نشان دهند که حداقل 20,635 دلار دارایی دارند – افزایش قابل توجهی از 10,000 دلار که متقاضیان ویزای تحصیلی بین‌المللی باید قبل از شروع امسال نشان می‌دادند.

توجه: نیازهای جدید مالیات معیشتی باید همراه با مبلغ اضافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی سال اول و سفر نشان داده شود

تغییرات جدید در سطح استانی
به تفکیک بر اساس استان، موارد زیر تغییراتی را که در حال انتظار است که بر قوانین و مقررات کانادا وارد تأثیر مهمی بر مهاجران در این کشور شود، شرح خواهند داد.

نمایش خبر  IRCC در آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری 4300 دعوتنامه ITA صادر کرد

اونتاریو

افزایش حداقل دستمزد: در حال حاضر تنظیم شده برای هر ساعت به مبلغ 16.55 دلار است، انتظار می‌رود استان از اول اکتبر نرخ حداقل حقوق کار را افزایش دهد.

روش‌های مجوزدهی جدید برای نهادهای استخدام: از 1 ژوئیه، آژانس‌های کاری موقت و استخدام‌کنندگان باید مجوزی برای تعیین کارمندان به کار دهند. این یک تدبیری است که قصد جلوگیری از سواستفاده از کارگران موقت و آسیب‌پذیر در استان را دارد. اطلاعات بیشتر در اینجا موجود است.

کبک

افزایش شهریه برای دانشجویان خارج از استان: از این پاییز، دانشجویان انگلیسی زبان خارج از استان که می‌خواهند در برنامه‌های کارشناسی یا فارغ‌التحصیلی تخصصی در سه نهاد انگلیسی زبان کبک – دانشگاه بیشوپ، دانشگاه مک گیل و دانشگاه کنکوردیا – تحصیل کنند، شاهد افزایش شهریه خود به مبلغی حدود 3000 دلار خواهند بود. در یک حرکتی که برای دانشجویان دنبال کردن مقطع فارغ‌التحصیلی مبتنی بر تحقیقات تأثیر نخواهد گذاشت، دانشجویان متأثر تحصیلی‌های خود را از “$8,992 به حدود $12,000” براساس گزارش روزنامه گلوب و میل افزایش خواهند داد.

توجه: دولت کبک نیز حداقل شهریه‌های $20,000 را برای دانشجویان بین‌المللی اعلام کرد و یادآور شد که “دانشگاه‌ها حق افزودنی بیشتری برایه اعمال shal seeاجازت دارند” به نقل از همان گزارش روزنامه گلوب


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420