Skip to content
آمار کانادا: داوطلبان PNP در انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا درآمد بالاتری دارند

تاریخ انتشار

طبق گزارش اخیر آمار کانادا، مهاجرانی که از طریق برنامه نامزدی استانی (PNP) به کانادا وارد می‌شوند، ممکن است درآمد بیشتری داشته باشند در صورتی که در سه استان پرجمعیت کانادا استقرار پیدا کنند.

گزارش نشان داد که “تفاوت‌های قابل توجهی بین استان‌ها در میانگین درآمد نامزدهای استانی” در سراسر کانادا وجود دارد.

از سال 2020، بالاترین درآمد سالیانه برای داوطلبان PNP در یک یا دو سال پس از ورود به انتاریو (59,600 دلار)، آلبرتا (54,200 دلار) و بریتیش کلمبیا (58,100 دلار) ثبت شده است.

کمترین درآمد برای داوطلبان PNP در منطقه آتلانتیک کانادا، منیتوبا و ساسکاچوان ثبت شده است. گزارش این تفاوت را به نرخ بیکاری محلی و ویژگی‌های زمینه‌ای داوطلبان اصلی PNP نسبت می‌دهد.

این وضعیت برای مدت زمان یک تا پنج سال پس از ورود ثابت شده است. گزارش نشان داد که این موضوع به بخشی به دلیل وضعیت‌های اقتصادی متفاوت، منحصر به هر استان، و ویژگی‌های زمینه‌ای هر داوطلب PNP بود.

ویژگی‌های زمینه‌ای می‌تواند شامل سطوح کمتر آموزش یا تجربه کاری یا آموزش قبل از ورود به کانادا باشد. مهارت‌های زبان رسمی داوطلبان همچنین نقش دارند.

در استان‌هایی که نرخ بیکاری بالا است، رقابت برای موقعیت‌های ماهرانه بیشتر است و از این رو ، جویای کارها، هم مهاجران تازه‌وارد و هم کاناداییان متولد، ممکن است مجبور باشند تا موقعیت‌های با درآمد کمتر را قبول کنند. به عنوان مثال، طبق آخرین داده‌های آمار کانادا، نرخ بیکاری در نیوفاندلند و لابرادور در نوامبر 2023، 10٪ بود. در مقابل، نرخ بیکاری در بریتیش کلمبیا 5.3٪ بود.

تأثیر درآمد توسط راه‌های مهاجرت
گزارش همچنین تفاوت‌های قابل توجهی در درآمد مهاجران اقتصادی بر اساس برنامه یا راه‌های مهاجرت آن‌ها پیدا کرد که از سال 2005، بالاترین ارتباط درآمد بعد از مهاجرت از داوطلبان PNP به کسانی که از طریق برنامه کارگر ماهر فدرال و کلاس تجربه کانادایی به کانادا مهاجرت می‌کنند، منتقل شد.

نمایش خبر  امکانات مجوز کار برای تولیدات تلویزیونی و سینمایی در کانادا

گزارش توضیح داد که تجربه کار و تحصیل در کانادا قبل از ورود، دستیابی به تحصیلات، توانایی زبان، منطقه منبع و سن همگی نقش می‌نمایند در توضیح تفاوت در درآمد ورودی بین مهاجران کارگر ماهر فدرال و PNP.

بیشترین تغییرات بعد از سال 2015 قابل مشاهده بود، سالی که سازمان مهاجرت، پناهجویان و شهروندی کانادا (IRCC) برای اولین بار سیستم مدیریت برنامه ورود اکسپرس را معرفی کرد.

مهاجرانی که از طریق یکی از برنامه‌های ورود اکسپرس به کانادا می‌آیند، نیاز به ارزیابی اعتبار تحصیلی برای هر تحصیل خارج از کانادا، آزمون‌های رسمی زبان برای برآوردن حداقل نیازهای زبان رسمی و کسب امتیازات بالایی برای سایر عوامل سرمایه‌انسانی داخل سیستم رتبه بندی جامع(CRS) نیاز دارند. گزارش نشان داد که امتیازات CRS در میان داوطلبان کارگر ماهر فدرال و کلاس تجربه کانادایی بالاتر از داوطلبان PNP بود.

امتیاز CRS بالا می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که یک داوطلب ویژگی‌های سرمایه‌انسانی درخواستی در دیمند هنجرا باشد و این به معنای این است که آنها در جایگاه بهتری برای دریافت کارهای ماهرانه با درآمد بالاتر نسبت به داوطلبان دیگر قرار دارند. PNP (برای کسانی که از قبل داوطلب ورود اکسپرس هستند) از CRS استفاده نمی‌کند و داوطلبان در برخی از جریان‌های PNP، مانند جریان‌های هدفمند برای داوطلبان سطح مقدماتی و نیمه ماهر، ممکن است نیاز به سطح یکسانی از تحصیل یا تجربه کاری برای مهاجرت نداشته باشند.

کلاس تجربه کانادایی یکی از برجسته‌ترین برنامه‌های ورود اکسپرس است. داده‌های IRCC نشان می‌دهد که بین ژانویه و سپتامبر 2023، 23,910 نفر از داوطلبان کلاس تجربه کانادایی مشمول دعوت به اقدام در جلب فرصت در ورود اکسپرس شدند. همان داده‌ها نشان داد که دعوت‌نامه ارائه شده به 15,855 نفر کارگر ماهر فدرال و 13,655 نفر داوطلب PNP.

نمایش خبر  نگاهی به جمعیت شناسی کانادا در سال 2041

PNP چیست؟
برنامه منتخب استانی (PNP) یک مسیر مهاجرت اقتصادی به اقامت دائم است که به نیمه‌ای توسط دولت‌های استانی کانادا اداره می‌شود. این امکان وجود دارد زیرا طبق قانون مهاجرت و حفاظت پناهندگان (IRPA)، مهاجرت یک مسئولیت مشترک بین دولت فدرال و دولت‌های استانی است.

برنامه منتخب استانی به دولت‌های استانی اجازه می‌دهد تا کاندید‌های مهاجرت را که ویژگی‌های بشری مورد نیاز محلی را دارا هستند، انتخاب کنند. این کاندید‌ها توسط استان منصوب می‌شوند که اعمال اقامت دائم خود را برای موقعیت قوی‌تر برای مهاجرت، به سازمان ملی مهاجرت و پناهندگان ارسال می‌کند.

سازمان ملی مهاجرت و پناهندگان (IRCC) اهداف مهاجرت PNP را برای هر سال در برنامه سطوح مهاجرتی انتشار سالانه تعیین می‌کند. در سال 2024، کانادا 110,000 نفر را از طریق PNP به عنوان ساکن جدید پذیرفته و هر سال در هر دو سال 2025 و 2026، 120,000 نفر را پذیرش خواهد کرد. این دپارتمان این هدف را به تقسیم‌بندی مجدد منابع نامزدی برای هر استان تقسیم می‌کند. تعداد نامزدهایی که یک استان دریافت می‌کند بسته به عواملی مانند جمعیت موجود، دسترسی به خدمات تسویه و نیازهای نیروی کار است.