Skip to content
فرصتهای شغلی کانادایی در ماه نوامبر تا 10000 افزایش یافت: تحقیقات در زمینه نیروی کار

تاریخ انتشار

گزارشی از روند اشتغال کانادایی درماه نوامبر 2022 و خلاصه ای از نتایج استخدام بر اساس جنسیت که در تحقیقات نیروی کار آخر گزارش شده است.

طبق تحقیقات نیروی کار آخر منتشر شده از سوی اداره آمار کانادا، زنان بین سنین 25 تا 54 سال شاهد افزایش استخدام تا 0.4 درصد بودند.

پس از اطلاعیه های اخیر در رابطه با برنامه ی سطوح مهاجرتی که برای سالهای بعد اعلام شده است، نتایج استخدام مهاجران کانادایی مورد توجه بسیاری قرار گرفت. در میان مهاجران اخیر، زنان در بازه سنی کار که در طی پنج سال گذشته به کانادا مهاجرت کرده بودند شاهد 69.7 درصد رشد در ماه نوامبر 2022 بودند. این نشان دهنده بالاترین نرخ استخدام در ماه نوامبر برای زنان مهاجرت کانادایی در بازه ی سنی کار در شانزده سال گذشته محسوب میشود.

کل نرخ استخدام در میان کانادایی های در سنین کار هر ساله 0.8 درصد افزایش داشته است تا به 84.7 درصد در ماه نوامبر 2022 رسیده است، این افزایش بخاطر افزایش نرخ ها توسط زنان بوده است. این گروه در حال حاضر شاهد نرخ 81.6 درصد است که در گذشته، در ماه می 81.4 درصد بود . نرخ اشتغال برای مردان در سنین کار تا 87.8 درصد بالا رفته است.

روندهای اشتغال کلی در سرتاسر کانادا

با داشتن یک دیدگاه جامع نسبت به اشتغال کانادایی ها، نوامبر 2022 شاهد اشتغال در سرتاسر کشور بودیم که تا 10000 شغل افزایش داشت. نرخ اشتغال ملی در کانادا با 0.1 امتیاز افت به 5.1 درصد رسید. نرخ مشارکت اشتغال کانادا نیز در ماه نوامبر به 64.8 درصد رسید.

با وجودِ این رشد نسبتا کم اشتغال، متوسط حقوق ساعتی کارکنان برای شش ماه پیا پی در نوامبر بالای 5 درصد باقی ماند و از ماه ت 2نوامبر 21 تا 32.11 درصد بالا رفت. این نشان می دهد که تازه واردین به این کشور فرصت های شغل بیشتر برای کار در کانادا خواهند داشت در حالیکه همچنان شاهد افزایش درآمد بالقوه خواهند بود.

نمایش خبر  پول IEC 2024 اکنون باز است

روند اشتغال استانی

تازه واردین به کشور بسیاری از عوامل را برای انتخاب محل زندگی مد نظر قرار می دهند که این فاکتورها شامل یافتن فرصتهای شغلی نیز می شود. آخرین تحقیقات نیروی کار نشان دهنده ی اینست که استانها و مناطق مختلف کشور شاهد نتایج مختلفی در ارتباط با اشتغال بوده اند.

برای مثال، اشتغال در کبک افزایش یافت اما در 5 استان دیگر افزایش داشت رد حالیکه تغییر کمی در چهار استان دیگر و سه منطقه دیگر کانادا دیده می شود. این نتایج در ادامه ذکر می شوند.

کبک: اشتغال کلی تا 28000 شغل افزایش داشت درحالی که نرخ اشتغال استانی به کمترین میزان یعنی 3.8 درصد در ماه نوامبر 2022 رسید. اکثر پیشرفتهای بدست آمده مربوط به اشتغال در مونترال متمرکز بوده است جایی که شاهد 1.1 درصد افزایش اشتغال بوده است.

جزیره پرنس ادوارد: اشتغال به طور کلی تا 1.7 درصد افت داشته است، که باعث افزایش نرخ اشتغال تا 6.8 درصد می شود.

نیوفاندلند و لابرادور: کل نرخ اشتغال تا 1.5 درصد کاهش داشته است گرچه نرخ اشتغال در عدد 10.7 درصد نسبتا ثابت ماند.

منیتوبا: اشتغال تا 0.8 درصد کاهش داشت اما نرخ اشتغال استانی در عدد 4.4 درصد ثابت باقی ماند.

آلبرتا: نرخ اشتغال تا 5.8 درصد کاهش داشت همچنان که اشتغال در استان تا 0.6 درصد افت پیدا کرد.

بریتیش کلمبیا: کل اشتغال در این استان تا 0.5 درصد کاهش داشت. تمام این کاهشها در بخش استخدام نیمه وقت بوده است.

انتاریو: نرخ اشتغال در کل استان تا 0.4 درصد کاهش داشت.

روند اشتغال توسط صنعت

نمایش خبر  مطالعه: مهاجرت برای افزایش جمعیت کانادا تا سال 2068

اشتغال در کل کانادا در صنایع زیر روی داد: مالی، بیمه، املاک، اجاره و رهن، ساخت و ساز، اطلاعات، فرهنگ، و سرگرمی.

تعداد افراد مشغول به کار در حوره های مالی، بیمه، املاک، رهن و اجاره تا 21000 در ماه نوامبر افزایش داشت این درحالی است که 11.2 درصد از کانادایی های استخدام شده در مشاغل مربوط به صنعت خرده فروشی مشغول به کار هستند.

اشتغال در صنایع تا 4.7 درصد افزایش داشته است. افزایش قابل توجه دیگری که در حوزه استخدام بوده است در این صنعت در کبک دیده می شود، که افزایش 1000 شغل در مشاغل ساخت و ساز است.

استخدام صنعت ICR در ماه نوامبر تا 1.9 درصد افزایش داشت و در سال گذشته 4.5 درصد افزایش داشت.

به طور عکس، کل اشتغال در صنعت ساختمان سازی و خرده فروشی شاهد کاهش بوده است.

استخدام در صنایع ساختمان سازی در کل کانادا تا 1.6 درصد از آخرین تحقیقات نیروی کار در ماه اکتبر 2022 کاهش داشته است. این کاهش ها در آلبرتا و بریتیش کلمبیا بیشتر دیده می شدند. اشتغال حوزه ی خورده فروشی و عمده فروشی نیز در ماه نوامبر افت داشتند. اکثر کاهش های رخ داده در انتاریبو و آلبرتا بوده اند.

استخدام در حوزه های خدمات فنی، علمی، حرفه ای در کل کانادا در ماه نوامبر 2022 کاهش 0.8 درصدی داشته است و بخش تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات نیز شاهد کاهش در استخدام YOY تا 3.8 درصد بوده است که 34000 نفر کمتر در مقایسه با نوامبر 2021 در این صنعت مشغول به کار شدند.

نمایش خبر  کمیته پارلمان کانادایی توصیه هایی برای مطرح کردن پرونده های در دست بررسی ارائه می دهد

نگاهی به آینده

نتایج اشاره شده در بالا از سوی صنایع نشان دهنده اینست که چرا برنامه های کاندیدای استانی در سرتاسر این کشور در مهاجرت کانادایی از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند. با انتظاری که از کانادا برای ادامه دادن مورد هدف قرار دادند برنامه های استانی نسبت به اکسپرس انتری می رود، مشخص می شود که دولت در تلاش است تا شکاف های بازار کار را در کل مناطق کانادایی که یک برنامه استانی دارند مورد توجه قرار دهد.

تغییر در استخدام مختص صنایع نیز دلیلی است که نشان می دهد کانادا باید دراوهای اکسپرس انتری را تغییر دهد و انتظار می رود با آغاز سال جدید این تغییرات اعمال شوند.

با نیمه اول سال 2023، انتظار می رود که کانادا قرعه کشی های مربوط به نیروهای کار خارجی در مشاغل خاص یا افرادی که مهارتهای زبان و تحصیلاتی خاصی دارند را آغاز کند. کانادا نیز اخیرا سیستم ناک سال 2016 را به سیستم جدیدی تغییر داده است که سیستم مسئولیتها، تجارت، تحصیلات و آموزش نامیده می شود. این سیستم جدید به کانادا این امکان را می دهد تا بازار کار کشور را بهتر بشناسد و پیش بینی های بهتری در جهت مشاغل انجام دهد و تحلیل های بهتری از منابع و مشاغل و کارگران ارائه دهد. و توسعه مهارتی، آموزش مشاغل متمرکز بهتری را در اختیار قرار دهد.

این تغییرات در نهایت به کانادا کمک می کنند تا مهاجران بیشتری را با مهارتهای خاص وارد کشور کنند و نیازهای بازار کار منطقه ای را بهتر مدیریت کنند، بخصوص در صنایع ای که نیاز به کار بالا می باشد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420