Skip to content
سه شهر کانادایی در بین قابل سکونت ترین شهر های دنیا رتبه بندی شدند

تاریخ انتشار

واحد اطلاعات اقتصادی (EIU) – بخشی از گروه اقتصادی – اخیرا نمرات شاخص قابل سکونت جهانی خود را برای سال 2023 منتشر کرده است. در بین ده قابل سکونت ترین شهر ها، سه شهر کانادایی بودند – کانادا با داشتن بیشترین شهرها در ده شهر برتر از هر کشور دیگری برتری داشت.

به طور خاص، این شهرها عبارتند از: ونکوور در رتبه پنجم، کلگری در رتبه هفتم (مساوی با ژنو، سوئیس)، و تورنتو، در رتبه نهم. تمام این شهرها بیش از 96 (از 100) در شاخص قابل سکونت کلی EIU امتیاز گرفتند.

نسبت به رتبه بندی های سال گذشته، همه سه شهر جایگاه خود را در ده شهر برتر حفظ کردند، با برخی تغییرات. کلگری بزرگترین افت را دید، از سومین جایگاه به هشتمین جایگاه امسال منتقل شد. ونکوور رتبه 5 خود را حفظ کرد، در حالی که تورنتو یک رتبه از هشتم در سال 2022 به نهمین جایگاه در سال 2023 سر خورد.

برای دیدن لیست کامل ده شهر قابل سکونت ترین امسال، همچنین تجزیه و تحلیلی از نحوه رسیدن EIU به امتیازات خود، ادامه مطلب را بخوانید.

در میان قابل سکونت ترین ده شهر، وین در رتبه اول امسال قرار گرفت، با امتیاز قابل سکونت کلی 98.4، با کپنهاگ و ملبورن در نزدیکی پشت سر.

جالب است که تفاوت در امتیازات قابل سکونت کلی بین شهرهای رتبه دهم و اول فقط دو امتیاز بود، که نشان می دهد چقدر رتبه بندی ها رقابتی بودند. علاوه بر این، 11 شهر در رتبه بندی ده شهر برتر وجود دارد به دلیل دو تساوی در مکان های هفتم و دهم.

جدولی از ده قابل سکونت ترین شهر های دنیا از EIU. کانادا بیش از هر کشور دیگری در ده شهر برتر قابل توجه است.

نمایش خبر  چگونه از گرجستان به کانادا مهاجرت کنیم

به جز کانادا، هر دو استرالیا و سوئیس نیز در ده شهر برتر قوی بودند، با داشتن دو شهر. اوساکا نیز در رتبه بندی قرار گرفت، با تساوی برای دهمین جایگاه با آوکلند به عنوان تنها خارج از آمریکای شمالی، اروپا، و منطقه استرالیا – نیوزیلند برای ویژگی در لیست.

ونکوور

ونکوور دارنده جایگاه برتر کانادا، و شماره 5 در جهان در کل، ونکوور در رتبه بندی های قابل سکونت امسال عملکرد قوی داشت.

شهر ساحل غربی برای قابل سکونت کلی 97.3 امتیاز گرفت. تجزیه و تحلیل این امتیازات نشان می دهد که قوت های شهر کجاست.

ونکوور در مقیاس EIU در دسته های بهداشت (100) و آموزش (100) 100 امتیاز گرفت، با حفظ رتبه بالای تاریخی در این زمینه. شهر نیز در فرهنگ و محیط (97.2) خوب امتیاز گرفت، با عملکردی کمی کاهش یافته در دسته های زیرساخت (96.4) و ثبات (95).

کلگری

در حالی که به طور سنتی به عنوان یکی از سه شهر بزرگ کانادا برای مهاجران جدید (تورنتو، ونکوور، و مونترال) فکر نمی شود، کلگری ادامه داد به عملکرد بسیار خوب در رتبه بندی های قابل سکونت، حفظ یک جایگاه در ده شهر برتر از گزارش 2022 با امتیاز 96.8.

شهر با امتیازات کامل در ثبات (100)، بهداشت (100)، آموزش (100) و زیرساخت (100) می پردازد، با عملکرد نسبتا ضعیف در فرهنگ و محیط (87.3) که امتیاز قابل سکونت کلی را پایین می آورد. بر اساس این نتایج، کلگری ادامه می دهد به نشان دادن پتانسیل برای تبدیل شدن به شهر قابل سکونت ترین کانادا، با تنها شهر رتبه بندی شده در ده شهر برتر – به جز #1 وین – با چهار امتیاز کامل 100 در معیارهای رتبه بندی مختلف.

نمایش خبر  به وبینار رایگان ما در روز چهارشنبه بپیوندید: آنچه باید در مورد مهاجرت به کانادا به عنوان یک تازه وارد در سال 2022 بدانید

تورنتو

پرجمعیت ترین شهر کانادا امسال در رتبه نهم قرار دارد، با امتیاز قابل سکونت کلی 96.5. در حالی که این فقط 0.3 امتیاز از رتبه کلگری است، تجزیه و تحلیل امتیازات بسیار متفاوت بود.

تورنتو در سه معیار رتبه بندی کاملا عالی کرد: آموزش (100)، بهداشت (100) و ثبات (100)، با عملکرد بسیار پایین تر در زیرساخت (89.3). این شهر همچنین 94.4 در فرهنگ و محیط امتیاز گرفت. در حالی که رتبه پایین تر شهر در بخش زیرساخت در چارچوب مشکلات گسترده مسکن کانادا قابل درک است، معیارها ویژگی های دیگری را دارد که می تواند در درک چرایی عدم تأثیر مشابه کلگری و ونکوور (که گران ترین شهر برای اجاره دهندگان در کانادا است) کمک کند.

شهرها بر اساس این تحقیق چگونه امتیاز می گیرند؟ همانطور که قبلا ذکر شد، شهرها بر اساس ویژگی های زیر امتیاز می گیرند: ثبات، بهداشت، فرهنگ و محیط، آموزش، زیرساخت. در زیر تجزیه و تحلیل هر معیار آمده است:

ثبات بیشتر به موارد زیر تقسیم می شود:

شیوع جرم جزئی؛ شیوع جرم خشن؛ تهدید ترور؛ تهدید نزاع نظامی؛ و تهدید برخورد/نزاع مدنی. شهرهای کانادایی به طور تاریخی در اقدامات ثبات و امنیت بسیار بالا امتیاز می گیرند، با تورنتو و کلگری که به طور کامل امتیاز می گیرند، در حالی که ونکوور با رتبه 95 پشت سر می ماند.

معیارهای بهداشت بیشتر به موارد زیر تقسیم می شوند:

دسترسی به بهداشت خصوصی؛ کیفیت بهداشت خصوصی؛ دسترسی به بهداشت عمومی؛ کیفیت بهداشت عمومی؛ دسترسی به داروهای بیش از حد مصرف؛ و نشانگرهای بهداشت عمومی. کیفیت بالای بهداشت کانادا به طور کلی، و دسترسی (حتی به ساکنان موقت در کانادا)، همراه با بهداشت عمومی قابل دسترسی برای کانادایی ها، به معنای این است که شهرهای این کشور معمولا در اینجا قوی عمل می کنند.

نمایش خبر  الزامات تبلیغات برای کارفرمایان کانادایی که کارگران خارجی را استخدام می کنند

فرهنگ و محیط می تواند بیشتر به موارد زیر تقسیم شود:

رتبه بندی رطوبت و دما؛ ناراحتی از آب و هوا برای مسافران؛ سطح فساد؛ محدودیت های اجتماعی یا دینی؛ سطح سانسور؛ دسترسی به ورزش؛ دسترسی به فرهنگ؛ غذا و نوشیدنی؛ و کالاها و خدمات مصرف کننده. بزرگترین از همه معیارها (از نظر عوامل در نظر گرفته شده)، فرهنگ و محیط تنها معیاری بود که هیچ یک از شهرها در ده شهر برتر وجود نداشت. هر دو تورنتو و ونکوور خوب امتیاز گرفتند (به ترتیب 94.4 و 97.2)، در حالی که کلگری 87.3 امتیاز گرفت – تنها معیار برای شهر آلبرتا که در آن امتیاز کامل 100 نگرفت.

معیارهای آموزش به موارد زیر تقسیم می شوند:

دسترسی به آموزش خصوصی؛ کیفیت آموزش خصوصی؛ و نشانگرهای آموزش عمومی. آموزش یک دسته قوی بود، نه فقط در کانادا، بلکه در سراسر جهان، با هر شهر در ده شهر برتر که در این معیار امتیاز کامل 100 می گیرد.

نشانگرهای زیرساخت می توانند به موارد زیر تقسیم شوند:

کیفیت شبکه جاده؛ کیفیت حمل و نقل عمومی؛ کیفیت پیوندهای بین المللی؛ دسترسی به مسکن با کیفیت خوب؛ کیفیت تامین انرژی؛ کیفیت تامین آب؛ و کیفیت ارتباطات. شاید رتبه بندی بحث برانگیزترین (به دلیل شامل شدن “دسترسی به مسکن خوب”)، زیرساخت ها عملکردهای متفاوتی را در بین سه شهر برتر کانادا نشان می دهد. در حالی که آلبرتا بسیار خوب امتیاز گرفت (با یک 100 کامل)، و ونکوور با امتیاز 96.4 قوی رتبه بندی شد، تورنتو در اینجا بزرگترین افت امتیاز را دید، با 89.3 – دلیل اصلی اینکه شهر امسال به رتبه نهم سقوط کرد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420