Skip to content
سن اکثر مهاجران اخیر نوید بخش نیروی کار برای آینده کانادا است

تاریخ انتشار

اکثر مهاجران اخیر کانادا بین ۲۵ تا ۵۴ سال هستند. در ادامه مقاله را در این زمینه می خوانیم تا از مزایای نیروی کار ملی در کل کانادا مطلع شوید.

طبق اداره آمار کانادا جمعیت در سن کار که بین ۱۵ تا ۶۴ سال است هرگز بالاتر نرفته است.

چه اتفاقی در جمعیت نیروی کار کانادا می افتد؟ 

در واقع بیشتر از ۲۰ درصد از افرادی که کانادا به عنوان سن نیروی کار آن ها را طبقه بندی می کند بین سنین ۵۹ تا ۶۴ سال هستند که نشان می دهد به بازنشستگی بسیار نزدیک می باشند. برای صحبت از سن کلی جمعیت کانادا مهم است که بدانیم از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ تعداد کودکان زیر ۱۵ سال با سرعت ۶ بار کمتر از تعداد افراد بالای ۶۵ سال و بیشتر رشد داشته است‌ این واقعیت هم راستا با این موضوع است که جمعیت بین ۵۵ تا ۶۴ سال نیروی کار همیشه در تاریخ کانادا بسیار بالا بوده است، و نشان می دهد که نیروی کار کانادا سالخورده میشود.

این نکته نیز با ذکر شود که نرخ تولد کانادا پایین تر از سطح جایگزینی جمعیت است جایگزین جمعیت جهان در حال حاضر در سطح ۲.۱ بچه به ازای هر زن می باشد. با دنبال کردن یک روند که از سال ۲۰۰۹ ادامه داشته از نرخ تولد کانادا در طول زمان به صورت ثابت کاهش یافته است و به سطح ۱.۴ بچه به ازای هر زن در سال ۲۰۲۰ رسیده است در سال ۲۰۲۰ کانادا نیز شاهد کاهش نرخ تولد سال ۲۰۰۷ بوده است . این اطلاعات نشان می دهد که آینده نیروی کار طبیعی کانادا می تواند کاهش یابد. اداره آمار کانادا بر این باور است که این موضوعات ممکن است باعث افزایش تنش در بازار کار و فشار بیشتر بر سیستم سلامت عمومی و سیستم بازنشستگی در کل کانادا داشته باشد.‌

نمایش خبر  کانادا به عنوان جذاب‌ترین مقصد برای کارآفرینان مهاجر در سال 2023 رتبه بندی شده است.

بر این اساس کانادا باید توجه داشته باشد که آیا کشور قصد حفظ و رشد نیروی کار خود را دارد یا خیر. مهاجرت به این هدف کمک می کند. 

مهاجرت های اخیر چطور میتوانم به نیروی کار کانادا کمک کنند؟ 

طبق اطلاعات منتشر شده در سال ۲۰۲۱ دو سوم از مهاجران کانادا بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در این بازه سنی هستند، که کانادا آن را باز سنی کار تعریف میکند. 

برای ترک ارزشی که کانادا برسن نیروی کار متخصص وارد شده به این کشور قائل است، می توانیم نگاهی به سیستم جامع رتبه بندی بیندازیم که برای امتیازدهی مهاجران در سیستم مهاجرتی اسپری استفاده می شود.

سیستم جامع رتبه بندی بسته به سن و فاکتورهای دیگر به مهاجران امتیاز میدهند بیشترین امتیاز به افراد در بین ۲۰ تا ۲۹ سال تعلق دارد.

پیش از سن ۲۰ سال، متقاضیان ۱۷ ساله یا جوان تر هیچ امتیازی دریافت نمی‌کنند. اگر ۱۸ ساله باشد ۹۰ امتیاز و اگر ۱۹ ساله باشند ۹۵ امتیاز دریافت میکنند. برای متقاضیان که سی سال یا بیشتر هستند این امتیاز در دسته سن به طور تدریجی در هر سال از ۱۰۰ امتیاز برای افراد بین ۲۰ تا ۲۹ سال کاهش می یابد. در سی سالگی متقاضیان ۹۵ امتیاز دریافت می کند برای سن اضافه شده پس از ۳۰ سال متقاضیان ۵ امتیاز به ازای هر سال از دست میدهند. به این‌صورت که فرد ۳۱ ساله ۹۰ امتیاز ، فرد ۳۲ سال ۸۵ امتیاز، فرد ۳۳ سال ۸۰ و نیز به همین ترتیب امتیاز کاهش می یابد. 

نمایش خبر  آیا می‌توانم بیش از یک پروفایل Express Entry داشته باشم؟

پس از ۴۰ سالگی به ازای هر سال ۱۰ امتیاز از دست میرود، تا جایی که فرد به ۴۴ سالگی می رسد ، به نحوی که فرد ۴۵ ساله و بیشتر ۳۰ امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری دریافت می کند. 

نظر گرفتن تعداد روبه افزایش مهاجران که در حال حاضر در کانادا مشغول به کار هستند به خصوص در مقایسه با سطوح پیش از شیوع ویروس کرونا این واقعیت که اکثر مهاجران اخیر از سن کار هستند به این معنا است که آنها می توانند بخش بزرگتری از توسعه نیروی کار کانادا در آینده باشند. مهاجران در حال حاضر هم کمک بسیار زیادی به رشد و نیروی کار کانادا کرده‌اند و مسئول ۷۹.۹ درصد از رشد نیروی کار بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ بوده‌اند. مهاجرت باید همچنان نقش مهمی در آینده کانادا به عنوان یک ملت بازی کند. 

مهاجران اخیر از سن کار برای مدت طولانی می توانند در کانادا مشغول به کار باشند و به نیروی کار بر رشد اقتصاد کشور کمک کنند. متوسط سن بازنشستگی در کانادا در سال ۲۰۲۱، ۶۴.۴ سال است و بیش از ۲۰ درصد از مهاجران اخیر کانادا که بین سنین ۳۰ تا ۳۴ سال هستند وارد کشور می‌شوند. این انتظار می رود که در طی سه سال بعد به نیروی کار کانادا کمک قابل توجهی خواهد شد.

بر این اساس علیرغم رود نگران‌کننده ملی که شامل جمعیت سالخورده و نرخ پایین تولد است، به خاطر وجود مهاجرت نیروی کار این کشور به نظر آینده خوبی را خواهد داشت.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420