Skip to content
زمستان امسال از کانادا دیدن می کنید؟ چگونه از موارد عدم پذیرش مجرمانه در مرز جلوگیری کنیم

تاریخ انتشار

اگر می خواهید هنگام بازدید از کانادا بر مسائل عدم پذیرش مجرمانه غلبه کنید، سه گزینه اصلی دارید.

اکنون که مرزهای کانادا دوباره باز شده و تعطیلات کریسمس نزدیک است، بسیاری به دنبال بازدید از شمال سفید بزرگ هستند.

بازدیدکنندگان از ایالات متحده و سایر نقاط جهان مشتاق دیدن خانواده و دوستان خود و همچنین لذت بردن از مناظر طبیعی کانادا خواهند بود. با توجه به اینکه زمستان گذشته مرزهای کانادا به روی اکثر مسافران بسته بود، این فصل زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

قبل از اینکه سفر خود را برنامه ریزی کنید، توجه داشته باشید که در صورت داشتن اتهام کیفری در سوابق خود، ممکن است در کانادا غیرقابل پذیرش تلقی شوید. کانادا ممکن است بسته به عواملی مانند شدت تخلف، از ورود شما جلوگیری کند. ولی بطور همزمان سه راهکار اساسی برای اجازه ورود چنین افرادی به کشور ارائه می دهد. منطق این راهکارها بر این است که افراد توانایی بازآموزی دارند. علاوه بر این، مزایای پذیرش چنین افرادی برای اقتصاد و جامعه‌ی کانادا، احتمالاً بیشتر از خطرات احتمالی آن است.

وقتی در مرز حاضر می شوید، یک افسر آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA)، ماهیت محکومیت شما را ارزیابی کرده و آن را با معادل آن در قوانین کانادا مقایسه می کند. قانون مهاجرت کانادا بین جرم و جرم جدی تمایز قائل می شود. برای اعمال این تفاوت، سه عامل بررسی می شود: نوع جرم ارتکابی، نحوه پیگرد و مجازات شما.

همانطور که اشاره شد، کانادا سه راهکار برای غلبه بر عدم پذیرش مجرمانه ارائه می دهد. این سه راهکار عبارتند از: درخواست برای اجازه اقامت موقت، بازآموزی و دریافت نامه نظر قانونی

نمایش خبر  تعهد کانادا نسبت به گردهم آیی خانواده ها

 

مجوز اقامت موقت (TRP)

در صورت عدم پذیرش و نیاز به بازدید موقت از کانادا، می توانید برای دریافت مجوز اقامت موقت درخواست دهید. شما باید دلیل قانع کننده ای برای سفر خود به کانادا ارائه داده و نشان دهید که مزایای سفر شما بیشتر از هرگونه خطری است. اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، یک مجوز اقامت موقت با اعتبار حداکثر سه سال دریافت خواهید کرد. شهروندان ایالات متحده و دارندگان گرین کارت می توانند برای دریافت TRP در محل ورود به کانادا یا کنسولگری کانادا درخواست دهند. کسانی که به دنبال دریافت TRP از جاهای دیگر هستند باید قبل از ورود به کانادا در خارج از کشور تأییدیه دریافت کنند. هزینه پردازش برای هر مجوز اقامت موقت ۲۰۰ دلار کانادا است. مجوز اقامت موقت، همانطور که از نامش پیداست، راهکاری موقت برای ورود به کانادا است و شما باید برای ورود به این کشور یک TRP معتبر داشته باشید تا زمانی که بازآموزی پیدا کنید.

 

بازآموزی

برخلاف TRP، بازآموزی یک راهکار دائمی است. این بدان معناست که زمانی که کانادا شما را بازآموزی‌شده تلقی کند، می‌توانید هر طور که می‌خواهید از کشور بازدید کنید، بدون اینکه نگران این باشید که از نظر کیفری غیرقابل پذیرش تلقی شوید.

 

دو نوع بازآموزی وجود دارد: بازآموزی معین و فردی.

عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از ماهیت جرم، مدت زمانی که از محکومیت شما گذشته و رفتار بعدی شما.

بر اساس ماهیت جرم و مدت زمانی که از محکومیت شما گذشته، بازآموزی معین می‌تواند به صورت خودکار باشد. اگر ۱۰ سال از اتمام دوران محکومیت شما برای یک جرم قابل پیگرد گذشته باشد و از آن زمان تاکنون هیچ جرم دیگری مرتکب نشده باشد، می توان آن را بازآموزی معین تلقی کرد. با این وجود، اگر مجازات محکومیت شما طبق قوانین کانادا ۱۰ سال یا بیشتر باشد، بازآموزی معین تلقی نمی‌شود.

نمایش خبر  مارک میلر: سطح مهاجرت به کانادا ثابت خواهد ماند یا ادامه خواهد یافت

همچنین اگر حداقل پنج سال از محکومیت شما برای دو یا چند جرم اجمالی در کانادا (به عنوان مثال جرایم رده پایین) گذشته باشد، می‌توانید بازآموزی‌شده شناخته شوید.

برای اینکه بازآموزی‌شده تلقی شوید، نیازی به ارسال درخواست ندارید. با این حال این به نفع شماست که با کنسولگری کانادا در منطقه خود یا با یک شرکت حقوقی مهاجرت به کانادا صحبت کنید تا تأیید کنید که واجد شرایط ورود به کانادا هستید.

همچنین تنها در صورتی که یک افسر CBSA در مورد واجد شرایط بودن شما شک داشته باشد، دریافت یک نامه نظر قانونی از یک شرکت حقوقی می‌تواند کمک کند.

اگر برای بازآموزی معین واجد شرایط نیستید، می‌بایست برای بازآموزی فردی درخواست دهید. باید پنج سال از زمان ارتکاب عمل یا پایان دوره محکومیت شما (هر کدام که متاخر باشند) گذشته باشد.

به عنوان بخشی از فرآیند درخواست، باید ثابت کنید که حداقل پنج سال گذشته، دیگر خطری در زمینه ارتکاب جرم ندارید و دیگر تهدید بالقوه‌ای محسوب نمی‌شوید.

هزینه درخواست ۲۰۰ دلار کانادا برای جرم و ۱۰۰۰ دلار کانادا برای جرائم جدی می‌باشد.

 

نامه نظر قانونی

نامه نظر قانونی، سومین گزینه شما برای غلبه بر عدم پذیرش مجرمانه در مرز کانادا است. نامه ها توسط وکلا تهیه شده و حاوی استدلال‌هایی هستند که مشخص می‌کنند که با وجود سابقه کیفری، چگونه می‌توانید وارد کانادا شوید. این نامه می تواند یک محکومیت یا اتهام را به چالش بکشد، و یا برعکس، محکومیت را تصدیق کند. وکیل ممکن است استدلال کند که افرادی نظیر شما، بازآموزی‌شده معین تلقی می شوند؛ جرم شما یک حادثه منفرد بوده و یا دارای ماهیت جدی نبوده است؛ یا به طور بالقوه، هیچ معادل کانادایی برای جرم شما وجود ندارد. نامه نظر قانونی را می توان برای پشتیبانی از برنامه‌های مجوز اقامت موقت یا بازآموزی استفاده کرد.

نمایش خبر  بیشتر افراد جنوب آسیایی در کجای کانادا زندگی می‌کنند؟

یادآوری این نکته مهم است که در حالی که کانادا قوانین سختگیرانه ای دارد، اما به نظر می رسد ورود به این کشور با مساعدت‌های خوبی همراه است. آمادگی پیش از سفر با درک گزینه های شما در مورد نحوه غلبه بر عدم پذیرش مجرمانه، می تواند به شما کمک کند تا از غافلگیری غیرمنتظره در مرز کانادا پیشگیری کنید.