Skip to content
تعهد کانادا نسبت به گردهم آیی خانواده ها

تاریخ انتشار

تعهد کانادا نسبت به گردهم آیی خانواده ها

کانادا اخیراً تعهد خود را به حفظ گرد هم آیی خانواده‌ها، هدف اصلی سیستم مهاجرت کنونی این کشور، تجدید کرده است.

وزارت امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اقدامات جدیدی را برای تسریع فرآیند تجدید ملاقات خانوادگی در نظر گرفته است تا از این طریق همسرانی که واجد شرایط ورود به کانادا نیستند، امکان ملاقات خانوادگی با خانواده‌شان را داشته باشند.

حامی شدن خانواده شما برای مهاجرت به کانادا

اقدامات اضافی توسط وزیر مهاجرت سابق، شان فریزر در تاریخ ۲۶ مه سال جاری اعلام شد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • زمان پردازش سریعتر برای ویزای ساکن موقت (TRV) مخصوص متقاضیان همسری با معرفی ابزارهای جدیدی است که به طور ویژه برای رسیدگی به درخواست‌های TRV همسری طراحی شده‌اند.
  • ارائه طرح کار با مجوز باز برای متقاضیان همسری و گروه خانوادگی.
  • گسترش شرایط واجد شرایطی کار با مجوز باز به همسران و اعضای خانواده ساکنین دائمی، شهروندان کانادا، کارگران موقت و دانشجویان (در حال حاضر در کانادا).

زمان رسیدگی سریعتر و ابزارهای جدید

این ابزارها و اقدامات جدید هدف افزایش کارایی را دنبال می‌کنند، به خصوص در مورد درخواست‌های غیرپیچیده. این اقدامات به نتایج مطلوبی منجر شده‌اند و نرخ تأیید درخواست‌های TRV همسری (شامل همسران و وابستگان) به ۹۸ درصد رسیده است. بسیاری از این بهبودها به دلیل استفاده از تجزیه و تحلیل جدید در پردازش درخواست‌هاست که می‌تواند از تحلیل‌های چند عاملی برای کمک به افسران مهاجرت برای تعیین اینکه آیا یک متقاضی واجد شرایط اقامت دائم است یا نه، استفاده کند. در ادامه، افسران می‌توانند این درخواست را در یک گروه که احتمالاً به سادگی تأیید می‌شود (بسته به واجد شرایط بودن متقاضی) قرار دهند که باعث سریع‌تر شدن زمان پردازش می‌شود.

نمایش خبر  نتایج قرعه کشی PNP مربوط به BC و مانیتوبا و اینکه چرا قرعه کشی های ساسکاچوان امسال کمتر بوده است.

کار مجوز باز برای متقاضیان همسری و گروه خانوادگی

از تاریخ ۳۰ ژانویه‌ی امسال، مجوز کار باز برای مدت موقتی برای همسران افرادی که در برنامه‌ی نیروی کار خارجی موقت (TFWP) و برنامه‌ی انتقال بین‌المللی (IMP) شرکت می‌کنند، در دسترس قرار گرفت. این اقدام تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. IRCC اعتقاد دارد که ارائه مجوز کار به همسران، وابستگان و همراهان قانونی این کارگران، باعث بهبود استقرار مالی و یکپارچگی خانواده در جامعه می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا به سرعت در جامعه وارد شده و درآمد مالی بهتری را رقم بزنند.

این طرح همچنین شامل فرزندان کارگران خارجی که به سن (۱۶ سال و بالاتر) رسیده اند می شود . بر اساس برآورد های اداره ی IRCC، این برنامه به بیش از ۲۰۰٬۰۰۰ خانواده کارگر خارجی اجازه می‌دهد به نیروی کار کانادا وارد شوند و در نتیجه به کاهش نیروی کار کشور کمک کرده و اقتصاد را تقویت کنند.

مجوز کار برای متقاضیان که خارج از کانادا هستند

در تاریخ ۲۶ مه‌ی سال جاری، IRCC همچنین سیاست جدید در مورد حمایت خانواده های مهاجر خارج از کانادا را اعلام کرد.

مطابق سیاست جدید، همسران، همراهان و وابستگان ساکنین دائمی، شهروندان کانادا، کارگران موقت و دانشجویان (در حال حاضر در کانادا) مجاز به درخواست مجوز کار باز هستند. اعضای خانواده به عنوان همسران، همسران غیررسمی، همسران مشترک و فرزندان بالای ۱۸ سال تعریف می‌شوند.

قبلاً مجوز کار فقط از طریق اسپانسری درون مرزی یا افرادی که در کانادا با یک ویزای ساکن موقت ساکن بودند، در دسترس بودند. با این حال، تغییرات اعمال شده امکان درخواست‌ها از خارج از کانادا، همچنین معروف به اسپانسری خارج از مرز، را در نظر می‌گیرد و این افراد را مستعد مجوز کار باز می‌کند.

نمایش خبر  کانادا برای سومین سال پیاپی امن ترین کشور برای دگرباشان جنسی و مسافران رده بندی شد

IRCC قصد دارد تمام درخواست‌های حمایت همسری را در یک مدت ۱۲ ماهی در چارچوب این سیاست جدیدمورد رسیدگی قرار دهد، شرایط شامل افراد خانواده‌ای که وضعیت اقامت موقت معتبر را دارند، وضعیت اقامت خود را حفظ کرده‌اند یا در حال حاضر دارند است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420