Skip to content
خبر فوری: شان فریزر به روز رسانی سیستم مهاجرت کانادا را ارائه می دهد

تاریخ انتشار

IRCC همچنین یک وب‌سایت جدید راه‌اندازی کرده است تا به عموم مردم امکان ردیابی عقب ماندگی‌های مهاجرت را بدهد.

وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، امروز در ونکوور درباره فعالیت‌های جاری مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا برای کاهش تعداد درخواست‌ها، بهبود تجربه مشتری و رسیدگی به کمبود نیروی کار صحبت کرد.

 به عنوان یک اقدام فوری، IRCC اعلام کرده است که تا اواخر پاییز حداکثر 1250 کارمند جدید را استخدام خواهد کرد تا ظرفیت پردازش را سرعت بخشد و عقب ماندگی را کاهش دهد و همچنین تلاش هایی را برای کارآمدتر کردن سیستم در دراز مدت انجام دهد.  IRCC می‌گوید استخدام‌های جدید زمان انتظار درخواست را کاهش می‌دهند و اجازه می‌دهند درخواست‌های جدید در سطوح قبل از همه‌گیری، از جمله استاندارد خدمات شش ماهه برای برنامه‌های اکسپرس اینتری، پردازش شوند.

رکوردهای پردازش شده بین ژانویه تا جولای 2022

IRCC در سال 2021 از 405000 مقیم دائم جدید به کانادا استقبال کرد و هدف آن 431000 نفر در سال 2022 بر اساس طرح سطوح مهاجرت بود.  تاکنون در سال 2022، 275000 مقیم دائم جدید بین 1 ژانویه تا 31 ژوئیه وارد شده اند. در مدت مشابه، 349000 مجوز کار جدید صادر شده است که شامل 220000 مجوز کار آزاد می شود.  OWP، به دارندگان مجوز اجازه می دهد تا در اکثر مشاغل در هر نقطه از کانادا کار کنند.

 همچنین افزایشی در درخواست‌های مجوز تحصیل نیز مشاهده شد که تا کنون 360000 مجوز در سال 2022 نهایی شده است. این تعداد 31 درصد بیشتر از تعداد کل مجوزهای تحصیلی صادر شده در مدت مشابه در سال 2021 است.

نمایش خبر  بنابه‌گفته شورای بازرگانی کانادا، افزایش مهاجرت برای اقتصاد کانادا ضروریست دو سوم کسب‌وکارهای کانادایی نظرسنجی شده، از خارج استعدادها را استخدام می‌کنند.

IRCC برای انتشار ماهانه داده های عقب مانده

IRCC می‌گوید که به دلیل واکنش کانادا به بحران‌های بشردوستانه و به‌روزرسانی فناوری قدیمی برای پاسخگویی به تقاضای فعلی، تاخیر در پردازش تشدید شده است.  آنها گزارش می دهند که در پایان ژوئیه، تقریباً 54 درصد از برنامه های کاربردی در سیستم بیش از استاندارد خدمات در تمام خطوط تجاری وجود داشته است.  IRCC می گوید در حال حاضر قصد دارد 80 درصد از برنامه های جدید را در چارچوب استانداردهای خدمات خود پردازش کند.

 IRCC در تأیید عقب ماندگی‌ها اعلام کرد که داده‌های ماهانه را در وب‌سایت خود منتشر می‌کند و در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری را در مورد اقدامات اضافی که برای بهبود سیستم فعلی انجام می‌شود به اشتراک می‌گذارد.

مروری بر عقب ماندگی مهاجرت

تعداد عقب مانده IRCC در طول همه گیری تقریباً سه برابر شده است.  آخرین داده‌های IRCC به‌دست‌آمده توسط CIC News نشان می‌دهد که تعداد متقاضیان معوقه در اواسط ژوئیه تقریباً 2.7 میلیون نفر بوده است.  با این حال، داده‌های جدیدتر منتشر شده توسط IRCC امروز نشان می‌دهد که تعداد متقاضیان معوقه تا 31 جولای به 2.4 میلیون نفر کاهش یافته است.

 IRCC همچنین یک به روز رسانی در مورد نحوه تعریف این بخش از عقب ماندگی ارائه کرده است.  وب‌سایت آن خاطرنشان می‌کند که برنامه‌های پردازش شده در استانداردهای خدمات آن به عنوان بخشی از عقب ماندگی در نظر گرفته نمی‌شوند.  با این حال، برنامه‌هایی که مطابق با استانداردهای خدمات آن پردازش نمی‌شوند، به حساب عقب ماندگی‌ها قرار می‌گیرند.

 استانداردهای خدمات IRCC معیارهایی هستند که بخش برای هر خط کسب و کار تعیین می کند.  به عنوان مثال، اکسپرس انتری دارای استاندارد خدماتی است که درخواست های اقامت دائم را ظرف شش ماه بررسی می کند.

نمایش خبر  خانواده برخی از نیروهای کار خارجی موقت اکنون برای مجوزهای کار کانادایی تحت ضوابط موقت واجد شرایط شناخته می شوند.

 بر اساس صفحه وب جدید IRCC، 47 درصد از 639500 درخواست اقامت دائم فعلی که در حال بررسی است، مطابق با استانداردهای خدمات آن است.

 در همین حال، 41 درصد از حدود 1.4 میلیون درخواست اقامت موقت مطابق با استانداردهای خدمات آن است.

 حدود 65 درصد از حدود 379000 درخواست شهروندی که در حال بررسی هستند، مطابق با استانداردهای خدمات IRCC هستند.  همانطور که اشاره شد، این دپارتمان قصد دارد 80 درصد درخواست ها را در چارچوب استانداردهای خدمات خود پردازش کند.  صفحه وب جدید آن شامل پیش‌بینی‌هایی درباره زمانی است که این بخش انتظار دارد بتواند به این هدف در خطوط مختلف تجارت خود دست یابد.  برای مثال، انتظار دارد تا پایان سال جاری به این هدف برای اکسپرس انتری، برنامه استانی نامزد، و برنامه همسران، شرکا و کودکان دست یابد