Skip to content
جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست در درخواست مهاجرت کانادایی شما

تاریخ انتشار

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که یک متقاضی مهاجرت می تواند انجام دهد، نادرست نمایش است. این اصطلاح، که بیشتر به صورت خودشرح است، به مواقعی اشاره دارد که یک متقاضی اطلاعات یا اسناد غلط به مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در قسمتی از درخواست مهاجرت خود ارسال می کند.

در میان سایر ملاحظات، دو چیز مهمترین برای به یاد داشتن در مورد نادرست نمایش این است که:

این می تواند حتی اگر متقاضیان یک اشتباه بی گناه (بیشتر در این مورد بعدا) در جزئیات درخواست خود یا در ارسال اسناد مربوطه به IRCC انجام دهند؛ و این به عنوان یک نوع تقلب در نظر گرفته می شود و بنابراین یک جرم جدی است که می تواند به این صورت مجازات شود. ببینید آیا شما برای مهاجرت به کانادا واجد شرایط هستید

چگونه ارائه اطلاعات نادرست می تواند در درخواست مهاجرت من رخ دهد؟

معمولاً، نادرست نمایش زمانی پیش می آید که افراد اشتباهاتی در جزئیات فرم های درخواست خود انجام می دهند، یا ارسال اسناد با جزئیات نادرست، غیرمجاز، یا جعلی برای حمایت از درخواست خود. حذف اطلاعات مربوطه از IRCC در یک درخواست مهاجرت نیز می تواند به عنوان نادرست نمایش تعیین شود.

بنابراین، هر گونه اشتباه، اطلاعات گمشده (مربوط)، یا نادرستی در هر یک از اسناد زیر می تواند نادرست نمایش به IRCC را تشکیل دهد:

سند درخواست شما (معمولاً یک فرم با شروع با کد شناسایی “IMM”); گذرنامه (های) شما و سایر اسناد شناسایی؛ ویزاهای شما یا مجوزهای سفر الکترونیکی (eTA)؛ دیپلم های شما، درجات، ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA)، و اثبات پذیرش یا فارغ التحصیلی اسناد، یا سایر کاغذهایی که برای همین منظور استفاده می شوند؛ اسناد اثبات اشتغال شما، مانند نامه های پیشنهاد شغل، کارآموزی یا کاغذهای تجاری یا سایر اسنادی که برای همین منظور استفاده می شوند؛ هر گونه گواهی های مربوط به تولد، ازدواج، طلاق نهایی، فسخ، جدایی، یا مرگ؛ گواهی های پلیس و / یا تصفیه حساب؛ و هر گونه سایر اسنادی که برای حمایت از درخواست های اقامت دائمی یا موقت شما (از جمله کار، تحصیل، یا ویزای بازدید) استفاده می شوند. علاوه بر این، هر گونه نادرست نمایشی که در دریافت اسناد حمایتی رخ داده است (برای مثال، درباره تاریخچه اشتغال به کار دروغ گفتن برای دریافت پیشنهاد شغل در کانادا)، ممکن است نیز به عنوان نادرست نمایش در نظر گرفته شود.

نمایش خبر  هزینه ایجاد نمایه اکسپرس انتری

چگونه می توانم از ارائه اطلاعات نادرست در درخواست مهاجرت خود جلوگیری کنم؟

شاید ساده ترین راه برای جلوگیری از نادرست نمایش این است که با دقت تمام جزئیات و اسنادی را که برای حمایت از درخواست خود استفاده می کنید بررسی کنید. هر چیزی که به عنوان بخشی از درخواست شما به IRCC ارسال می شود، می تواند شما را مسئول قرار دهد، بنابراین بررسی دو برابر یا حتی سه برابر تمام اطلاعات توصیه می شود.

به دلیل پیچیدگی نسبی درخواست های مهاجرت، و تعداد زیاد و انواع متفاوت اسناد و اطلاعات مورد نیاز، بسیاری از متقاضیان تصمیم می گیرند که یک وکیل مهاجرت استخدام کنند – برای محافظت بهتر از خود و اطمینان از اینکه درخواست آنها بهترین شانس برای تأیید دارد.

عواقب احتمالی از اینکه بعنوان فرد ارائه دهنده اطلاعات اشتباه شناخته شده اید چیست؟

همانطور که اشاره شد، نادرست نمایش به عنوان یک نوع تقلب در نظر گرفته می شود. به همین دلیل، اگر شما مجرم نادرست نمایش شناخته شده اید، درخواست مهاجرت شما رد خواهد شد.

همانطور که اشاره شد، نمایش غلط به عنوان یک نوع تقلب در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، اگر شما متهم به نمایش غلط شوید، درخواست مهاجرت شما رد خواهد شد.

علاوه بر این، بسته به شدت نمایش غلط و جزئیات هر پرونده، ممکن است عواقبی نیز داشته باشد:

ممنوعیت ورود به کانادا برای حداقل 5 سال؛ دریافت سابقه دائمی تقلب با IRCC؛ حذف وضعیت شما به عنوان یک مقیم دائم یا شهروند کانادایی؛ هر گونه حامی در درخواست مهاجرت شما نیز متهم به نمایش غلط شده است؛ متهم شدن به جرم توسط IRCC؛ و / یا حذف از کانادا. من چه کاری می‌توانم انجام دهم اگر در خطر یا متهم به ارتکاب نمایش غلط باشم؟

نمایش خبر  کبک در دراو آریما 523 دعوت نامه صادر کرد

در حالی که نمایش غلط می‌تواند عواقب جدی برای متقاضیان داشته باشد، اما وجود دارد پیشگیری‌ها و راه‌حل‌های احتمالی که متقاضیان می‌توانند بررسی کنند.

نامه انصاف رویه

گاهی اوقات، قبل از اینکه یک افسر تصمیم نهایی در مورد اینکه آیا یک متقاضی متهم به نمایش غلط است یا خیر، او به متقاضی یک نامه انصاف رویه (PFL) می‌فرستد. اینها ایمیل‌ها یا نامه‌های الکترونیکی هستند که افسران مهاجرت برای اجازه دادن به متقاضیان برای توضیح نگرانی‌هایی که افسران در مورد اسناد یا جزئیات درخواست مهاجرت دارند، می‌فرستند.

در حالی که این می‌تواند ناخوشایند باشد، اما همچنین فرصتی است برای رفع هر گونه اشتباه یا ابهام در بخش متقاضی. متقاضیان مهاجرت باید یک نامه واضح و جامع در پاسخ بنویسند، بهترین تلاش خود را برای روشن کردن هر گونه دقت نادرست، اشتباه یا حذف در درخواست خود انجام دهند. بسیاری از متقاضیان در این مرحله تصمیم می‌گیرند که یک وکیل مهاجرت استخدام کنند، زیرا آنها می‌توانند در نوشتن بهترین نامه ممکن برای جلوگیری از اتهامات نمایش غلط کمک کنند.

بررسی قضایی

اگر شما قبلاً متهم به نمایش غلط شده‌اید – و اعتقاد دارید که ادعا نامعقول است – شما همچنین می‌توانید این تصمیم را در دادگاه فدرال از طریق یک فرآیند به نام بررسی قضایی، اعتراض کنید. در حالی که متقاضیان می‌توانند خود را در اینجا نمایندگی کنند، بیشتر آنها تصمیم می‌گیرند که در این مرحله از سفر یک وکیل مهاجرت استخدام کنند. توجه داشته باشید که دادگاه فدرال نمی‌تواند یک تصمیم مهاجرتی را با خودش جایگزین کند، نه می‌تواند واقعیت‌های پرونده را مجدداً بررسی کند. دادگاه فقط می‌تواند تعیین کند که آیا اتهام نمایش غلط به طور معقول توجیه شده بود یا خیر. اگر ادعا نامعقول یافت شد، دادگاه فدرال می‌تواند آن را برگرداند، و بدین ترتیب شما را دوباره برای مهاجرت به کانادا واجد شرایط کند.

نمایش خبر  مقایسه هزینه های دانشجویان داخلی و بین المللی در کانادا

در حالی که عواقب نمایش غلط می‌تواند شدید باشد، سیاست‌های خود IRCC – به خصوص بخش ENF02 s. 9.3 از دستورالعمل اجرای IRCC – اعتراف می‌کنند که “باید شناخته شود که اشتباهات صادقانه و سوء تفاهم گاهی اوقات در تکمیل فرم‌های درخواست و پاسخ به سوالات رخ می‌دهد … انصاف و عدل و انصاف باید در ارزیابی این موقعیت‌ها اعمال شود”. بنابراین، یک دفاع محبوب برای متقاضیان در فرآیند بررسی قضایی، دفاع “اشتباه بی‌گناه” است. این زمانی است که یک متقاضی متهم به نمایش غلط تلاش می‌کند تا نادرستی‌ها در درخواست خود را به عنوان یک اشتباه بی‌گناه توضیح دهد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420