Skip to content
جشن گرفتن مهاجران سیاه پوست برجسته در ماه تاریخ سیاه پوستان

تاریخ انتشار

ماه فوریه، ماه تاریخ سیاه پوستان است – یک جشن سالانه و قدردانی از سهمیه هایی که افرادی با تاریخ مشترک آفریقایی به کانادا داده اند. بر اساس سرشماری 2021، تخمین زده شد که 1,438,900 کانادایی سیاه پوست وجود دارد – شامل پس زمینه های ملی مختلف از جمله نیجریه، غنا، جامائیکا، هائیتی، ترینیداد و توباگو و بسیاری دیگر.

کاناداییان سیاه پوست در هر حوزه و جنبه ای از جامعه کانادا – از سیاست و رسانه تا اقتصاد، ورزش، آموزش، بهداشت و درمان و بسیاری بیشتر – تاثیر گذاشته اند. امروز ما فقط چند نفر از این اعضای کلیدی جامعه را که کمک کرده اند به شکل دادن به بافت فرهنگی کانادا در حالی که تاثیرات دائمی به این کشور وارد کرده اند، مطرح کرده ایم.

مهاجران امروز ساموئل اوغاله اوبوه ساموئل اوغاله اوبوه (که معمولا به عنوان سام اوبوه شناخته می شود) یک معمار و رهبر کانادایی نیجریه ای است. اوبوه در طول کار خود به عنوان معمار، در کشورهای مختلف در سراسر جهان کار کرده است. از جمله دستاوردهای بسیاری که او داشته است، انتخاب شدن به عنوان رئیس موسسه معماری سلطنتی کانادا – اولین کانادایی با تبار آفریقایی که چنین افتخاری را دارد.

علاوه بر این، اوبوه سابقه ریاست در معماری در AECOM، یک شرکت Fortune 500 را دارد. در سال 2018 او به کالج انجمن های معماری آمریکا انتخاب شد، تبدیل به یکی از فقط سه درصد معماران (هم در داخل و هم در خارج از ایالات متحده) که این تفکر را دریافت کرد. دستاوردهای او همچنین به سیاست گسترش یافته است، زیرا اوبوه به عنوان نماینده با درجه بالاترین و کنسول برای جمهوری بوتسوانا در کانادا خدمت می کند.

نمایش خبر  چه چیزهایی باید در نامه پذیرش شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی درج شود

اوبوه در سال 2003، در سن 33 سالگی به کانادا مهاجرت کرد.

آلفونسو بویل دیویز آلفونسو دیویز یک بازیکن حرفه ای فوتبال کانادایی غنایی است که برای تیم ملی کانادا بازی می کند. در سال 2017 او جوانترین بازیکنی شد که برای تیم ملی کانادا بازی کرد (در آن زمان فقط 17 ساله بود). همان سال او همچنین جوانترین بازیکنی شد که تا به حال برای تیم ملی کانادا امتیاز گرفته است، و اولین بازیکنی که در دهه 2000 میلادی در یک مسابقه بین المللی در سطح بالا امتیاز گرفت.

دیویز برای بازی برای کانادا در جام جهانی FIFA 2022 استخدام شد، جایی که او گل اول کانادا را در صحنه جهانی زد. او به طور گسترده ای بهترین بازیکن تیم ملی و چهره فوتبال کانادا محسوب می شود.

دیویز همچنین افتخار دارد که اولین بازیکن فوتبال و کانادایی است که سفیر سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) یک نهاد سازمان ملل متحد شده است که مأموریت کمک، حمایت و حمایت از پناهندگان، جوامع مجبور به تبعید، و افراد بی وطن را دارد.

پسر والدین لیبریایی، دیویز در بودوبرام، یک اردوگاه پناهندگان در غنا متولد شد. در سن 5 سالگی، او با خانواده اش مهاجرت کرد، در ادمونتون، آلبرتا توقف کرد.

دیون برند دیون برند یک شاعر، نویسنده، فیلمساز، معلم و فعال اجتماعی کانادایی ترینیدادی است. او از سال 2009 تا 2012 به عنوان سومین شاعر لوریت تورنتو خدمت کرد و اولین فرد سیاه پوست بود که این افتخار را داشت. برند شعر، ادبیات خیالی، و مقالات (در میان سایر کارها) را نوشته است که در آنها موضوعاتی مانند جنسیت، نژاد، فمینیسم، بی عدالتی نژادی، و تاریخ روابط نژادی کانادا – در میان سایر موضوعات را بررسی می کند.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و آلبرتا قرعه کشی PNP را برگزار می کنند

کار او توسط بسیاری تحسین شده است، با برند دریافت کننده جایزه شاعر کل کانادا، جایزه کتاب تریلیوم، جایزه شعر پت لوثر، و جایزه کتاب تورنتو، در میان بسیاری دیگر. او همچنین در دانشگاه های مختلف در سراسر کانادا، نوشتن خلاق، ادبیات، و مطالعات زنان را تدریس کرده است.

برند همچنین یک کار طولانی مدت در کار اجتماعی و سیاست دارد. او رئیس کمیته مسائل زنان از اتحادیه سیاه پوستان انتاریو را ریاست کرده است، برای پروژه آموزش سیاه پوستان تورنتو کار کرده است، و در هیئت مدیره خانه شرلی سامارو، یک پناهگاه تورنتو برای زنان مهاجر مورد ضرب و شتم خدمت کرده است. او همچنین به عنوان مشاور در مرکز زنان مهاجر تورنتو کار کرده است. در سال 2017 برند به فرمان کانادا، دومین افتخار برتر برای شایستگی در کشور، معرفی شد.

دیون برند در سال 1970 در سن 17 سالگی از ترینیداد به کانادا مهاجرت کرد.

مهاجران برجسته در تاریخ اخیر کانادا ژان آگوستین ژان آگوستین یک کانادایی گرنادایی است که اولین زن سیاه پوست کانادایی بود که به عنوان وزیر فدرال تاج و نماینده پارلمان (MP) خدمت کرد. علاوه بر شکستن موانع برای زنان سیاه پوست در سیاست کانادا، آگوستین همچنین یک کار طولانی و موفق در این زمینه داشت.

از سال 1993 تا 2006 او به عنوان نماینده لیبرال نمایندگی از منطقه اتوبیکو – لیکشور را بر عهده داشت؛ همچنین وزیر دولت برای چند فرهنگی و وضعیت زنان بین سال های 2002 و 2004.

علاوه بر این، آگوستین به عنوان دبیر پارلمانی به نخست وزیر ژان کرتین از سال 1994 تا 1996 خدمت کرد، و اولین کمیسر عدالت انتاریو بین سال های 2007 و 2015.

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا اجرای تغییرات داخلی بر اساس تجزیه و تحلیل مبتنی بر جنسیت

آگوستین در سن 23 سالگی از گرنادا به کانادا مهاجرت کرد.

میشل ژان میشل ژان یک خبرنگار کانادایی هائیتی است و اولین فرد سیاه پوستی است که تا به حال به عنوان نماینده کل کانادا خدمت کرده است، پس از انتخاب شدن برای این نقش توسط ملکه الیزابت دوم. ژان بین سال های 2005 و 2010 این پست را بر عهده داشت، و در طول دوره خدمت او برای کار خود با نیروهای مسلح کانادا، کاناداییان بومی، و هنر محترم بود.

در سال 2010، ژان به عنوان فرستاده ویژه برای هائیتی برای سازمان آموزشی، علمی، و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) منصوب شد. ژان همچنین به عنوان سومین دبیر کل سازمان بین المللی فرانکفونی خدمت کرد، یک سازمان بین المللی که کشورها و قلمروهایی را نمایندگی می کند که در آن فرانسوی زبان غالب و رسمی است.

ژان به عنوان یک پناهنده از هائیتی در سال 1968، در سن 11 سالگی به کانادا مهاجرت کرد.