Skip to content
بیومتریک 101 برای مهاجرت به کانادا: آنچه باید بدانید

تاریخ انتشار

بیومتریک برای تمام اتباع خارجی بین سنین 14 تا 79 سال که درخواست، ادعا یا درخواست موقتی کانادا (به استثنای اتباع آمریکا)، اقامت دائم یا حفاظت پناهندگان را ارائه می دهند، جمع آوری می شود.

اطلاعات بیومتریک اجازه می دهد تا اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) مدیریت هویت را تقویت کند و امنیت را با بررسی هویت متقاضیان در برابر سوابق جنایی و مهاجرتی کانادا افزایش دهد.

IRCC از یک متقاضی در نقطه خدمات جمع آوری بیومتریک اطلاعات زیر را جمع آوری می کند:

داده های بیوگرافیک: نام، تاریخ تولد و سایر جزئیات شخصی یک متقاضی که در صفحه داده های بیوگرافیک گذرنامه یا سند سفر متقاضی ثبت شده است 10 اثر انگشت: اثر انگشت متقاضی، که در طول جلسه جمع آوری بیومتریک به صورت الکترونیکی ضبط شده است، با استفاده از یک دستگاه الکترونیکی ضبط اثر انگشت عکس: یک عکس دیجیتال از متقاضی

چه کسی باید بیومتریک ارائه دهد؟

اگر بین سنین 14 تا 79 سال هستید، باید بیومتریک خود را ارائه دهید.

متقاضیان اقامت موقت باید بیومتریک ارائه دهند اگر درخواست می کنند:

ویزای مقیم موقت تمدید مجوز باقی ماندن در کانادا به عنوان یک مقیم موقت مجوز مقیم موقت بازیابی وضعیت مقیم موقت مجوز کار یا تجدید مجوز کار مجوز تحصیل یا تجدید مجوز تحصیل متقاضیان اقامت دائم باید بیومتریک ارائه دهند اگر درخواست می کنند:

ویزای مقیم دائم درخواست برای باقی ماندن در کانادا به عنوان یک مقیم دائم کارت مقیم دائم جدید برای اولین بار در مواردی که از ثبت بیومتریک معاف بودند زیرا در زمان درخواست آنها زیر 14 سال بودند متقاضیان حفاظت پناهندگان باید بیومتریک ارائه دهند اگر درخواست می کنند:

نمایش خبر  چگونه از گرجستان به کانادا مهاجرت کنیم

درخواست پناهندگی در کانادا (بدون حداکثر سن) درخواست تسویه پناهندگان خارج از کشور مهم است توجه داشته باشید که متقاضیانی که واجد شرایط برای درخواست مجوز سفر الکترونیکی هستند، در صورت سفر به کانادا به عنوان گردشگر نیازی به ارائه بیومتریک خود ندارند.

اگر سن متقاضی به 14 یا 80 سال نزدیک است چه؟ به موجب بخش R12.2(2) از مقررات حفاظت از پناهندگان و مهاجرت (IRPR)، الزام ارائه بیومتریک بر اساس سن متقاضی در تاریخی است که درخواست، ادعا یا درخواست ارائه شده است.

بنابراین، متقاضیانی که 13 ساله بودند وقتی درخواست، ادعا یا درخواست آنها ارائه شد اما 14 ساله شدند وقتی درخواست توسط IRCC دریافت شد، باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهند. به طور مشابه، متقاضیانی که 80 سال یا بیشتر دارند باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهند اگر در زمان ارائه درخواست آنها 79 سال یا کمتر بودند.

کجا بیومتریک انجام می شود؟

متقاضیان باید شخصاً در نقطه خدمات جمع آوری بیومتریک حاضر شوند. نقاط خدمات عبارتند از:

مراکز درخواست ویزا (VACs)

مراکز پشتیبانی از برنامه ایالات متحده (U.S.)

مکان های خدمات کانادا دفاتر ویزا IRCC (در موقعیت های محدود)

بنادر ورود مکان های امور جهانی کانادا

هزینه های انجام بیومتریک چقدر است؟

هزینه پردازش برای بیومتریک عبارتند از:

85 دلار فردی

170 دلار نرخ خانواده

255 دلار گروه هنرمندان اجرا کننده

هزینه بیومتریک باید هر بار که یک متقاضی اطلاعات بیومتریک ارائه می دهد پرداخت شود، مگر اینکه از پرداخت هزینه ها معاف باشند. متقاضیان اقامت دائمی ملزم به ثبت نام بیومتریک خود با هر درخواست هستند.

نمایش خبر  برنامه کاندیدای استانی ساسکاچوان چیست؟

متقاضیان ملزم به پرداخت مجدد هزینه بیومتریک نیستند اگر، به عنوان بخشی از همان درخواست، توسط یک افسر ملزم به تکرار جمع آوری بیومتریک شوند.

سیاست 1 در 10 چیست؟ شناخته شده به عنوان “سیاست 1 در 10”، بخش 12.7(1) از IRPR یک معافیت موقت از الزام ارائه اطلاعات بیومتریک برای حمایت از یک درخواست بعدی برای اقامت موقت را فراهم می کند (از جمله درخواست های ویزای مقیم موقت، وضعیت مقیم موقت، مجوز کار، مجوز تحصیل، یا مجوز مقیم موقت).

برای واجد شرایط بودن برای معافیت، متقاضی باید قبلاً بیومتریک خود را برای حمایت از یک درخواست اقامت موقت ارائه داده باشد یا یک درخواست اقامت دائمی در دست اقدام داشته باشد، و آنها باید درخواست جدید خود را ظرف 10 سال از تاریخ ثبت بیومتریک ارائه دهند.