Skip to content
برنامه کاندیدای استانی ساسکاچوان چیست؟

تاریخ انتشار


این استان هر ساله از طریق روندهای مهاجرتی مختلف خود ۱۵ هزار مهاجر را می پذیرد.
ساسکاچوان در سال ۱۹۹۸ یک توافقنامه برنامه کاندیدای استانی را با اداره مهاجرت ، پناهندگی و تابعیت کانادا امضا کرد.
این برنامه به طور رسمی، برنامه کاندیدای مهاجر ساسکاچوان نامیده می‌شود، و برای رسیدگی کردن به نیازهای بازار کار و اقتصادی استانی از طریق مهاجرت ایجاد شد.
ساسکاچوان یکی از استان های دشتی کانادا است و اقتصاد آن بر اساس کشاورزی و منابع طبیعی مانند ماهیگیری و جنگلداری میچرخد.
ساسکاچوان یک برنامه مهاجرتی دسته فرعی ارتقا یافته و دسته فرعی اولیه دارد. دسته فرعی ارتقایافته اکسپرس انتری ساسکاچوان نامیده می‌شود که تحت دسته نیروی کار متخصص بین المللی اداره میشود.

روند های مهاجرتی ساسکاچوان

متقاضیانی که به دنبال مهاجرت به ساسکاچوان هستند میتوانند از یکی از گزینه های زیر برای مهاجرت استفاده کنند؛
– دسته نیروی کار متخصص بین المللی
– دسته تجربه ساسکاچوان
– دسته کشاورزی و کارآفرینی
– دسته کارآفرین فارغ‌التحصیل بین المللی

دسته نیروی کار متخصص بین المللی
دسته نیروی کار متخصص بین المللی برای آن دسته از نیروهای کار متخصص است که می‌خواهند در ساسکاچوان کار و زندگی کنند و شامل چهار روش مهاجرتی می باشد:
روند استعداد فنی: برای آن دسته از نیروهای کار متخصص در یکی از ۱۱ شغل فنی می باشد.
پیشنهاد کارفرما: برای نیروهای کار متخصص با یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در ساسکاچوان.
شغل های مورد نیاز :برای نیروهای کار متخصص دارای تجربه در یکی از شغل های مورد نیاز ساسکاچوان افرادی که دارای پیشنهاد شغلی در استان نمی باشند.
اکسپرس اینتری ساسکاچوان: برای متقاضیانی که در حال حاضر در استخر اکسپرس اینتری اداره مهاجرت کانادا ثبت نام کرده اند و دارای تجربه کار تخصصی و یک شغل مورد نظر ساختار میباشند.

دسته تجربه ساسکاچوان
دسته تجربه ساسکاچوان شامل شش روند میباشد.
نیروهای کارآمد متخصص دارای مجوز کار: برای نیروهای کار متخصص که برای حداقل ۶ ماه در ساسکاچوان مشغول به کار بوده اند و دارای یک مجوز کار معتبر هستند.
نیروهای کار حوزه کشاورزی: نیروهای متخصص با مجوز کار برای نیروهای کار نیمه متخصص که برای بیش از ۶ ماه با یک مجوز کار معتبر برای کارفرمایی که یک شغل را پیشنهاد می دهد مشغول به کار بوده اند یا قبلاً برای حداقل ۶ ماه در ساسکاچوان کار کرده اند آنها باید دارای یک پیشنهاد شغلی تمام وقت از یک کارفرما به عنوان یک نیروی کار کشاورزی یا به عنوان یک نیروی کار گلخانه ای یا پرستاری باشند.
افراد حوزه سلامت: برای پزشکان پرستاران و دیگر نیروهای کار حوزه سلامت که برای حداقل ۶ ماه در این استان مشغول به کار بوده اند.

پروژه بخش پذیرایی: برای افراد حوزه نوشیدنی و غذا کارگران آشپزخانه و مستخدمان منزل و نظافت در ساسکاچوان که برای حداقل شش ماه در این استان مشغول به کار بودند.
پروژه راننده ماشین های سنگین برای نیروهای کار در یک شرکت کامیون داری که برای حداقل ششم درس کاشان مشغول به کار بوده اند.
دانشجویان: برای دانشجویانی که از یکی از موسسات آموزش عالی در هر جای کانادا فارغ التحصیل شده باشند و برای حداقل ۲۴ ماه در ساسکاچوان کار کرده باشند.

دسته ی کشاورزی و کارآفرینی
دسته فرعی کارآفرینی برای افرادی است که تمایل دارند با تأسیس و مشارکت در تجارت در استان و داشتن نقش مدیریتی فعال در یک تجارت در ساسکاچوان سرمایه گذاری کنند.
دسته فرعی اپراتورها و مالکان زمین کشاورزی برای آن دسته از کشاورزان باتجربه دارای سرمایه است که به دنبال سرمایه گذاری در در زمین های کشاورزی ساسکاچوان و اقامت در این استان می باشند.

دسته کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی
این دسته برای فارغ التحصیلان بین المللی است که در یکی از موسسات واجد شرایط آموزش عالی در ساسکاچوان فارغ التحصیل شده اند و قصد آغاز یک تجارت را دارند اگر یک نامزد بهترین دسته پذیرفته شود باید تجارتی را در این استان راه‌اندازی و مدیریت کنند و برای حداقل یک سال در آن کار کنند تا بتوانند برای گزینش استانی جهت رسیدن به اقامت دائم واجد شرایط شناخته شوند.

برنامه کاندیدای استانی ساسکاچوان چگونه کار میکند؟ اولین گام برای مهاجرت به ساسکاچوان شناسایی روند یا دسته فرعی است که میتوانید برای واجد شرایط شناخته شوید این روند بسته به نوع دست می تواند متفاوت باشد.
در برخی از موارد یک متقاضی مهاجرتی باید به عنوان یک پیش درخواست، یک توضیح علاقه‌مندی ثبت کند بر اساس پاسخ هایی که ارائه می دهید، امتیازی را در این سیستم توزیع علاقمندی دریافت می‌کنید آن دسته از نامزدهایی که بالاترین امتیازات را دارند از طریق برنامه کاندیدای مهاجرتی ساسکاچوان دعوت می شوند.

اگر از برنامه استانی ارتقا یافته گزینشی دریافت کنید به طور خودکار ۶۰۰ امتیاز به امتیاز شما در سیستم جامع رتبه بندی اضافه می‌شود و دریافت تولد نامه درخواست اقامت دائم برای شما تضمین می شود در پرونده های دیگر مانند رود های پایه یک توضیح علاقه مندی لازم نیست و متقاضی می تواند به طور مستقیم به اداره مهاجرت کانادا درخواست خود را ارائه دهد.

مهاجران تازه وارد به کشور موجب رشد کیفیت در نیروی کار کانادا می شوند اما همچنان بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرند
مهاجران نیمی از رشد سطح صلاحیت میان کانادایی های سن کار در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهند.
اداره آمار کانادا اخیرا گزارشی در مورد سطح تحصیلات در میان نیروهای کار کانادا منتشر کرده است.  کانادا اولین کشور از هفت کشور(ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا ،آلمان و ژاپن) از لحاظ سن کاری از که این جمعیت دارای مدرک دانشگاهی یا بالاتر هستند بیش از نیمی از نیروی کار کانادا تحصیل آموزش عالی بودند در واقع کانادا اولین کشور در هفت کشور از سال ۲۰۰۶ بوده است.

چرا نیروهای کار کانادایی تا این اندازه تحصیلکرده هستند؟
یک عامل اصلی پشت تعداد رو به رشد نیروهای کار واجد شرایط در کانادا داشتن سیستم تحصیلی دانشگاهی بین المللی معتبر و قوی می باشد که کانادایی ها از آن بهره مند شده اند قدرت بخش آموزشی می تواند در رشد آن را در میان کانادایی ها به خوبی دیده شود.
۳۹.۷ درصد از زنان متولد کانادا که در حال حاضر جوان هستند و ۲۵.۷ درصد از مردان جوان متولد کانادا دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند و همچنان در ۱۰ سال اخیر این ارقام رشد داشته است. در واقع نرخ رشد برای سن کار که از ۲۵ تا ۵۴ سال است.  برای مردان دارای مدرک در پنج سال اخیر بوده اند معادل با ده سال پیش از آن دوره می باشد. با این وجود دلیل چشمگیر دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد چرا نیروی کار کانادا نسبت به همیشه تحصیلکرده تر و شرایط بهتری دارد.

تاثیر مهاجرت بر نیروی کار
مقیمان غیر دائم و مهاجران جدید که دارندگان مجوز کار هستند مسئول تقریباً نیمی از رشد اعضای نیروی کار دارای مدارک معتبر بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ میباشند . این فقط در میان دارندگان مدرک لیسانس نیست. بلکه در میان دارندگان مدارک بالاتر مانند دکترا و مدرک کارشناسی ارشد نیز دیده می‌شود در واقع مهاجران اخیر نسبت به گروه‌های قبلی با ۵۹.۴ درصد احتمال داشتن مدرک لیسانس و بالاتر را داشتند. این نکته نیز باید ذکر شود که کانادا همچنان مقصد محبوبی برای دانشجویان بین المللی در میان هفت کشور ذکر شده می باشد.
از این رو مهاجران کیفیت و دانش بیشتری را به نیروی کار کانادا اضافه می کنند و در نهایت این مورد بر اقتصاد کشور تاثیر گذار خواهد بود تازه واردان به کشور کمک شایانی به تمایز بارز کانادا نسبت به کشورهای دیگر از لحاظ نیروی کار کرده اند.

بررسی مدارک: یک مشکل همیشگی
بیش از یک چهارم از تمام مهاجران دارای مدرک خارجی صلاحیت بیش از حد را داشته اند . ( به این مفهوم که در شغلی مشغول به کار هستند که معمولا نیازمند یک مدرک تحصیلی دبیرستان یا کمتر میباشد ). در مقایسه تنها یکی از ۱۰ کانادا یا مهاجر دارای مدرک کانادایی در شغل خود به عنوان یک فرد با صلاحیت بیش از حد شناخته می شوند. یک تمایز بسیار بارز که نشان دهنده عدم استفاده از تازه واردان تحصیل کرده بین المللی می باشد. ارزیابی مدارک برای تسهیلات خارجی موضوع زمانبندی در نظر گرفته می شود.
این مشکل با وجود سوابق فرصت های شغلی خالی بسیار کم بود های کار در چند بخش و تعداد رو به افزایش بازنشستگی ها آغاز شده است. کانادا نسبت به همیشه به نیروهای کار متخصص بیشتری نیاز دارد و تداوم مشکل ارزیابی مدارک موقعیتی را به وجود آورده است که منجر می‌شود تا استعدادهای متخصص خارجی در کانادا برای پر کردن فرصت های شغلی به کار گرفته نشوند، حتی در بخش هایی که نیاز در آنجا به شدت دیده می شود مانند حوزه سلامت.
اداره مهاجرت ناجی و تابعیت کانادا این موضوع را به طور گسترده مورد بررسی قرار داده از و ۹۰ میلیون دلار برای پروژه‌های جدید سرمایه گذاری کرده است تا بتواند به روند بررسی مدارک کمک کند و با آنها امکان کار و به دست آوردن تجربه در کانادا را بدهد علاوه بر آن کانادا موانع دیگر روبروی برنامه های اکسپرس اینتری برای پزشکان را از بین برده است

نمایش خبر  آیلتس: چه چیزی برای امتحانتان مفید است؟ اعتماد به نفس داشته باشد و با آیلتس آشنایی پیدا کنید تا بتوانید بالاترین نمره را بگیرید.