Skip to content
آیلتس: چه چیزی برای امتحانتان مفید است؟ اعتماد به نفس داشته باشد و با آیلتس آشنایی پیدا کنید تا بتوانید بالاترین نمره را بگیرید.

تاریخ انتشار

آیلتس پرطرفدارترین آزمون زبان انگلیسی سرنوشت‌ساز در دنیاست.

بسیاری آزمون آیلتس را برای تحقق بخشیدن به آرزوهای آکادمیک و حرفه‌ای‌شان، می‌دهند. چند حوزه کلیدی وجود دارد که باید تا زمان آزمونتان پوشش دهید تا از گرفتن بالاترین نمره ممکن اطمینان حاصل کنید. در این مقاله به مهم‌ترین نکاتی که برای کسب اعتماد بنفس و آشنایی با آزمون آیلتس و کسب بالاترین نمره در روز امتحان باید بدانید، اشاره میکنیم. آگاهی از آنچه لازم است و نحوه نمره‌دهی و همچنین تمرین مهارت‌ها و استراتژی‌های مربوطه می‌تواند تغییر زیادی ایجاد کند.

دانستن آنچه در آزمون آیلتس از شما انتظار می‌رود بی شک برای اینکه بهترین عملکرد را در آزمون داشته باشید مهم است. در وهله اول باید بدانید شما به کدام آیلتس احتیاج دارید، آکادمیک یا جنرال ترینینگ، و چه زمانی به نتایجتان احتیاج دارید. نمرات آیلتس توسط سازمان‌های دریافت‌کننده مثل دانشگاه‌ها و مسئولین مهاجرت تعیین می‌شود و معمولاً در وبسایت‌های دولت و دانشگاه تحت عنوان الزامات زبان(language requirements) بیان می‌شود.

شما می‌توانید در جایی که هر دو نوع آزمون موجود است انتخاب کنید که آزمون آیلتس کاغذی بدهید یا کامپیوتری. این یک انتخاب شخصیست-محتویات آزمون‌ها و ارزش نمراتشان مشابه هم هستند. اگر شما آیلتس کامپیوتری انتخاب کنید باید چند آزمون تمرینی آیلتس با کامپیوتر بدهید تا با عملکرد سیستم و و میانبرهای صفحه کلید(مثل ctrl+c) آشنا شوید. آیلتس ویدیو‌های متعددی دارد که می‌توانید مشاهده کنید و با آزمون کامپیوتری آشنا شوید.

مشاهده فیلم‌های آموزش آیلتس کامپیوتری

همچنین باید بدانید که از کجا شروع می‌کنید(سطح زبان فعلی‌تان) و درباره زمان لازم برای مطالعه و پیشرفت مهارت‌های زبانیتان تا رسیدن به نمره مورد نیازتان واقع‌بین باشید.

نمایش خبر  کانادا در حال ارائه مجوز کار آزاد، به دارندگان PGWP است

آشنا بودن با چارچوب آزمون آیلتس، اولین قدم مهم است که شامل دانستن زمان‌بندی، تعداد بخش‌ها، نوع سؤالات و نوع امتحان است و در عین حال اعتماد بنفس شما را افزایش می‌دهد. حتماً قبل از آزمون آیلتس اصلیتان، چند آزمون آزمایشی بدهید.

این‌ها در IELTS.org موجود هستند. فراموش نکنید از منابع موجود در آن استفاده کنید. انجام آزمون‌های آزمایشی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌هایی را که برای کسب نمره دلخواهتان، احتیاج به پیشرفت در آن‌ها دارید را شناسایی کنید .

برای آیلتس با نمونه سؤالات رایگان آماده شوید

در آزمون لیسنینگ آیلتس، قبل از پخش صدا به شما زمان می‌دهند تا به سؤالات نگاه اجمالی بیندازید. باید از این زمان برای پیدا کردن سرنخ‌ها هوشمندانه استفاده کنید تا بفهمید گوینده‌ها کیستند و محتوا چیست. این به شما کمک می‌کند که بدانید انتظار چه چیزی را باید داشته باشید و به شما زمان می‌دهد تا با استفاده از اطلاعات عمومیتان پیشبینی کنید که چه نوع اطلاعاتی خواهید شنید. همچنین خط کشیدن زیر کلمات کلیدی سؤال و بررسی جاهای خالی برای پیشبینی نوع اطلاعات یا کلمه‌ای که لازم است آنجا قرار گیرد، می‌تواند مفید باشد. این کمک می‌کند شما متمرکز باقی بمانید و اضطراب آزمون را کاهش می‌دهد. 

شما باید تمرینات لیسنینگ مربوطه را انجام دهید. تلویزیون، رادیو، برنامه‌های گفتگو، پادکست‌ها و سخنرانی‌های TED منابع مفیدی هستند. از آنجاییکه آیلتس یک آزمون انگلیسی بین‌المللیست، شما باید با انواع لهجه‌های انگلیسی مثل بریتیش، امریکن، استرالیایی و کانادایی آشنا باشید.

در قسمت ریدینگ آیلتس شما باید با 2700 کلمه دست و پنجه نرم کنید و در یک ساعت به 40 سؤال پاسخ دهید. شما باید از زمان‌بندی پیروی کنید و 20 دقیقه برای هر متن زمان بگذارید. این نکته مهم است که فقط قسمت‌هایی از متون را بخوانید که برای پاسخ به سؤالات نیاز دارید. پس بلد بودن مهارت‌های ریدینگ مثل اسکیم و اسکن کردن که به شما کمک می‌کند تا قسمت‌هایی که لازم است بخوانید را تشخیص دهید، ضروریست. شما باید استراتژی‌های متفاوت برای انواع سؤالات را بیاموزید و دانش لغتتان را قوی کنید.

نمایش خبر  کارگران ماهر کبک (استانی در شرق کانادا) می توانند درخواست مجوز کار آزاد خود را از طریق IMP+ ارسال کنند

برای رایتینگِ آیلتس آکادمیک، شما باید چارچوب پاسخ‌هایتان را بدانید و قواعد خاصی که برای توصیف تغییرات شکل است را بدانید. چارچوب یک مقاله استاندارد شامل یک مقدمه واضح، پاراگراف‌های بدنه همراه با جمله مقدمه و یک نتیجه‌گیری کوتاه است.

برای اسپیکینگ آیلتس حتماً با ساختار و نوع سؤالات آشنا شوید. باید برای هر سه بخش امتحان اسپیکینگ آماده شوید، بخصوص برای مونولوگ دو دقیقه‌ای بخش دوم و افزایش سلاست و اعتماد بنفس. حتماً نمونه سؤالات اسپیکینگ را از سایت دانلود کنید و صدایتان را ضبط کنید و دوباره گوش کنید تا جاهایی که احتیاج به پیشرفت در آن دارید را بیابید.