Skip to content
برنامه ریزی برای بازنشستگی و مدیریت RRSP های خود: راهنمای مهاجران جدید کانادا

تاریخ انتشار


برنامه ریزی برای بازنشستگی به استراتژی اشاره دارد که به شما کمک می کند تا امنیت مالی داشته باشید و سبک زندگی مطلوب خود را پس از قطع کار حفظ کنید.

به عنوان یک مهاجر جدید، در حال شروع یک مسیر هیجان انگیز هستید. یک جنبه مهم از ساکن شدن در یک کشور جدید مانند کانادا، برنامه ریزی برای بازنشستگی شما است.

برای برخی افراد ممکن است که این امر به نظر برسد که فاصله زمانی آن زیاد است، اما اهمیت دارد که بنیاد قوی را از ابتدا بگذارید. با دانش صحیح و یک استراتژی مطلع، شما ممکن است بتوانید یک بازنشستگی راحت را تضمین کنید و از آینده مالی خود آرامش بگیرید.

در این مقاله، ما به موارد زیر می پردازیم:

ضروریات برنامه ریزی بازنشستگی
برنامه ریزی برای بازنشستگی چیست؟
چهار موردی که باید در نظر گرفته شود هنگام برنامه ریزی برای بازنشستگی.
استفاده از ظرفیت صندوق پس انداز بازنشستگی ثبت شده (RRSPها).
RRSPها چیست و چگونه کار می کنند؟
پنج دلیل برای در نظر گرفتن واریز به RRSP
بیشینه کردن ظرفیت RRSP از طریق سرمایه گذاری.
به ما ملحق شوید در روز سه‌شنبه 12 دسامبر برای وبینار زنده، رایگان و تعاملی ما: فهم اعتبار به عنوان یک مهاجر جدید به کانادا!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بسته بانکداری جدید TD به کانادا ملحق شوید

برنامه ریزی بازنشستگی چیست؟
برنامه ریزی بازنشستگی به استراتژی اشاره دارد که به شما کمک می کند تا امنیت مالی داشته باشید و سبک زندگی مطلوب خود را پس از قطع کار حفظ کنید. این شامل تعیین اهداف مالی خاص، ارزیابی وضعیت مالی فعلی شما و ایجاد یک نقشه راه برای رسیدن به آن اهداف می شود.

چهار چیزی که باید در نظر گرفته شود هنگام برنامه ریزی برای بازنشستگی

  1. منبع درآمد:
نمایش خبر  انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا از کاندیداهای مهاجرت از طریق برنامه های استانی دعوت می کنند

به عنوان یک مهاجر جدید، ممکن است شما از چندین منبع درآمد مختلف هنگام بازنشستگی بهره ببرید. اگر در کانادا کار کرده و به برنامه پنسیون کانادا (CPP) یا برنامه پنسیون کبک (QPP) اشتراک داده‌اید، ممکن است برای پرداخت‌های پنسیون ماهانه واجد شرایط باشید.

شما همچنین ممکن است برای پنسیون امنیت سنین (OAS) واجد شرایط باشید: پرداخت ماهانه‌ای که ممکن است به آن برسید اگر 65 سال یا بیش‌تر داشته باشید. علاوه بر این مزایاهای دولتی، شاید از منابع درآمدی دیگری مانند برنامه پنسیون محل کار، درآمد اجاره و یا سایر درآمدهای سرمایه گذاری بهره‌مند شوید.

  1. هزینه‌های زندگی:

واقع‌گرایانه بودن هنگام محاسبه هزینه‌های زندگی آینده خود بسیار مهم است. شما می‌توانید با فرض کردن اینکه ممکن است در زمان بازنشستگی حدود 70% از درآمد کاری خود را نیاز داشته باشید، شروع کنید. به یاد داشته باشید که باید هزینه‌های فعالیت‌های تفریحی خود را هم محاسبه کنید، مانند سفر، زیرا ممکن است دیدن جهان بخشی از رویاهای بازنشستگی شما باشد.

  1. تصمیم فروش ملک:

اگر شما دارای ملکی در کانادا هستید، ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که زمان و شرایط فروش آن را به عنوان بخشی از برنامه بازنشستگی خود. برخی افراد تصمیم به تغییر اندازه ملک یا فروش آن به منظور آزاد کردن سرمایه برای بازنشستگی می‌گیرند، در حالی که دیگران ممکن است ترجیح دهند که اقامت فعلی خود را حفظ کنند.

قبل از اینکه هر تصمیمی را بگیرید، منصفانه است که با یک مشاور مالی مشورت کنید و یا به منابعی مانند مشاوره‌های برنامه ریزی بازنشستگی TD برای دیدگاه‌های بیشتر مراجعه کنید.

  1. تبدیل RRSP:

اگر تصمیم به سرمایه گذاری در رندگنمربکول ز قف ناتلهیملا هداربAsvin plan (RRSP) کردید، آن به طور خودکار در سالی که 71 ساله می‌شوید به صندوق دریافت درآمد بازنشستگی ثبت شده (RRIF) تبدیل می شود. RRSPها مزایای مالیاتی را ارائه می دهند و به شما کمک می کنند که از طریق زمان به سرمایه بازنشستگی خود رشد کنید. بیشتر در مورد مزایای RRSPها بخوانید.

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا تمام ۴.۸ میلیون درخواست در سال ۲۰۲۲ را مورد رسیدگی قرار داده است

استفاده از ظرفیت صندوق پس انداز بازنشستگی
RRSPها چیست و چگونه کار می کنند؟

RRSPها حساب‌های پس‌انداز با مزایای مالیاتی هستند که برای کمک به مردم کانادا برای پس‌انداز کردن در زمان بازنشستگی طراحی شده‌اند. واریزات انجام شده به RRSP از کم کردن مالیات معاف هستند که به این معناست که با کمک واریزات به RRSP می‌توانید درآمد مالی خود را کاهش دهید. این نه تنها به شما کمک می کند تا برای بازنشستگی پس‌انداز کنید، بلکه در مدت کوتاه مالیات خود را کاهش می دهد.

پنج دلیل برای در نظر گرفتن واریز به RRSP:

مزایای مالیاتی: واریز به RRSP شما ممکن است در کاهش درآمد مالی قابل مالیه شما کمک کند و باعث کاهش صورت حساب مالیاتی شما شود.
– رشد ترکیبی: پولی که به حساب بازنشستگی ثبت شده خود واریز می‌کنید ممکن است از طریق سرمایه گذاری‌ها در طول زمان رشد کند.
– پس‌انداز بازنشستگی: RRSPها به طور خاص برای کمک به شما برای پس‌انداز کردن برای بازنشستگی طراحی شده‌اند، که این انتخاب هوشمندی برای اهداف مالی بلندمدت شما است.
– مالکیت مسکونی: می‌توانید از پس‌اندازهای RRSP خود برای خرید اولین خانه خود از طریق برنامه خریداران مسکن (HBP) استفاده کنید.
– تحصیلات: از طریق برنامه یادگیری مداوم (LLP) نیز می‌توانید از پس‌اندازهای RRSP خود برای تأمین هزینه‌های تحصیلی یا آموزشی خود استفاده کنید.
– بیشینه کردن ظرفیت RRSP از طریق سرمایه گذاری‌ها:
– GIC (گواهی سرمایه‌گذاری تضمین‌شده): GICها نرخ بازگشت تضمین شده را برای یک دوره مشخص ارائه می‌دهند و به سرمایه‌ی شما حفاظت می کنند. آنها دارای ریسک کمی هستند اما معمولاً بازده پایین‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های دیگر ارائه می دهند.
– صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک: اینها صندوق‌های سرمایه‌گذاری حرفه‌ای هستند که پول را از چندین سرمایه‌گذار گردآوری می‌کنند تا نماد متنوعی از سهام، اوراق بهادار و یا دیگر اوراق بهادار را خریداری کنند.
– ETF (صندوقهای معاملاتی در بورس): ETFها مشابه صندوقهای سرمایه‌گذاری مشترک هستند، اما در بورس‌های بورسی مانند سهام فردی معامله می‌شوند.
– سهام: یک سهم نشانگر تناسب مالکیت در شرکت صادرکننده است. سرمایه‌گذاری در سهام فردی ممکن است پتانسیل بازگشت بالا را ارائه دهد، اما همراه با ریسک‌های بالاتری همراه است.

نمایش خبر  چگونه با کمک نامه نظر حقوقی می‌توانید با سابقه جنایی به کانادا سفر کنید نامه نظر حقوقی به افسران خدمات مرزی دلیل پذیرفتن شما در کانادا با وجود سابقه جنایی را توضیح می‌دهد.

چرا TD را انتخاب کنید؟
150 سال کمک به مردمان کانادا:

TD سابقه خوبی از ارائه راهکارهای مالی به مردمان کانادا به مدت بیش از 150 سال دارد. TD همچنین یک قرن تجربه در کمک به مهاجران برای مواجهه با چالش‌های منحصر به فرد سیستم بانکداری کانادا دارد.

با بیش از یک هزار شعبه، شهرت برتری در خدمات مالی و توانایی ارائه خدمات به شما به بیش از 60 زبان مختلف، TD یکی از بزرگترین و مورد اعتمادترین بانک‌های کانادا شده است و در حال حاضر 16 میلیون کانادایی را خدمت می کند.

TD پشتیبانی آنلاین و منابعی از جمله برای مهاجران در زمینه‌های اصول بانکداری، مهاجرت به کانادا، مفاهیم اسکور اعتباری و غیره ارائه می دهد. TD ساعت‌ها تماس بیشتری برای راحتی شما باز است. بیش از هزاران دستگاه ATM در سراسر کانادا وجود دارد تا به شما کمک کند تا به راحتی و سریع مراقبت از بانکداری روزانه خود شوید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420