Skip to content
برنامه جدید مهاجرت به کانادا در دست اجرا است

تاریخ انتشار

کانادا در حال ایجاد یک برنامه مهاجرتی جدید برای مقیمان موقت است و تغییراتی در اکسپرس انتری در راه است.

 

کانادا در حال کار بر روی یک برنامه جدید مهاجرت سریع برای کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین المللی است.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، به سی‌بی‌سی نیوز گفت که برنامه جدید مسیری دائمی برای ساکنان موقت خواهد بود.  این برنامه مشابه برنامه اقامت موقت تا اقامت دائم  خواهد بود که سال گذشته راه را به روی 90000 کارگر ضروری و فارغ التحصیلان دانشجوی بین المللی باز کرد.

فریزر به CBC News گفت: «ما در حال حاضر به دنبال بهترین مسیر برای ایجاد یک مسیر دائمی برای ساکنان موقت هستیم.

مدت کوتاهی پس از انتصاب به وزیر مهاجرت، فریزر موظف شد «مسیرهای اقامت دائم را برای دانشجویان بین‌المللی و کارگران موقت خارجی گسترش دهد».  اکنون، فریزر 120 روز فرصت دارد تا طبق مصوبه مجلس عوام کانادا، یک استراتژی برای دستیابی به این اهداف تدوین و منتشر کند.

فریزر می‌گوید: «این در واقع من را آماده می‌کند تا چارچوبی برای ایجاد این مسیر جدید اقامت دائم، نه فقط برای دانشجویان بین‌المللی، بلکه برای کارگران موقت خارجی نیز ایجاد کنم».

جزئیات بیشتر برنامه جدید تا 8 سپتامبر در دسترس خواهد بود، زمانی که مهلت فریزر 120 تمام شود.

اکسپرس اینتری تغییر می کند

کانادا بار دیگر از کاندیداهای برنامه کارگر ماهر فدرال و دسته تجربه کانادایی  دعوت می کند تا برای اقامت دائم در جولای امسال درخواست دهند، اما این تنها تغییری نیست که در راه است.

لایحه C-19 اکنون در حال تصویب در سنا است و در مسیر تبدیل شدن به قانون قرار دارد.  این به مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا  این اختیار را می‌دهد تا از کاندیداهای اکسپرس انتری بر اساس یک هدف اقتصادی، مانند شغل، توانایی زبان فرانسوی، یا مدرک تحصیلی دعوت کند.

نمایش خبر  ساسکاچوان بزرگترین قرعه کشی سال 2022 را برگزار می کند و انتاریو از 680 نامزد مقطع کارشناسی ارشد در نتایج PNP این هفته دعوت می کند.

IRCC ملزم خواهد بود که در یک فرآیند مشاوره عمومی شرکت کند تا به آنها کمک کند تا انتخاب کنند کدام گروه از داوطلبان اکسپرس انتری در این نوع قرعه کشی ها دعوت خواهند شد.  علاوه بر این، IRCC باید سالانه گزارشی را به پارلمان ارائه دهد و هدف اقتصادی را که در هر مورد به دنبال آن بود، شرح دهد.

چگونه می توان به عنوان یک اقامت موقت به کانادا آمد

اگرچه برای واجد شرایط بودن در برنامه مهاجرت همیشه نیازی به حضور در کانادا نیست، اما مطالعات نشان داده است که مهاجران با تجربه کانادایی در سالهای اولیه پس از فرود، دستمزدهای بالاتر و نمونه های شغلی بیشتری نسبت به کسانی که مستقیماً مهاجرت کرده اند، دارند.

تجربه تحصیلی و کاری در کانادا نیز می‌تواند درها را برای بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی باز کند.

برای تحصیل در کانادا، باید در یک موسسه آموزشی تعیین شده  پذیرفته شوید و مجوز تحصیل بگیرید.  اگر از یک برنامه تمام وقت حداقل هشت ماهه فارغ التحصیل شوید، ممکن است واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی  باشید، که بسیاری از افراد برای کسب تجربه کاری در کانادا از آن استفاده می کنند.

برای کار در کانادا معمولاً مجوز کار لازم است.  بیش از 100 گزینه مجوز کار وجود دارد که به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: مجوزهای کار برنامه موقت کارگر خارجی  و مجوزهای کار برنامه بین‌المللی تحرک.  تفاوت عمده این است که مجوزهای کاری TFWP کارفرمایان را ملزم به تکمیل ارزیابی تاثیر بازار کار می کند، در حالی که مجوزهای کار IMP برای حمایت از اولویت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کانادا وجود دارد.  مجوزهای کار IMP از LMIA معاف هستند، زیرا نشان داده شده است که کارهای انجام شده توسط این دارندگان مجوز کار برای کانادا سود قابل توجهی دارد یا نتیجه توافق متقابل با کشور دیگری است.

نمایش خبر  جزئیات یادداشت کاری راجع به نحوه پشتیبانی از مهاجرت فرانسه زبانان پس از سال 2023 مورد بررسی است

نحوه مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری

 

اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرتی کانادا از جمله برنامه کارگران ماهر فدرال، دسته تجربه کانادایی، و برنامه تجارت ماهر فدرال است.  به این معنی که برای ورود به مجموعه کاندیداهای اکسپرس انتری، باید واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه ها باشید.

هنگامی که در استخر قرار گرفتید، بر اساس سیستم رتبه‌بندی جامع  IRCC امتیازی دریافت می‌کنید.  CRS تجربه کاری شما در یک شغل ماهر، تجربه تحصیلی، توانایی زبان رسمی، سن و سایر عوامل اقتصادی را در نظر می گیرد.  هرچه امتیاز CRS بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت دعوتنامه برای درخواست  برای اقامت دائم کانادا خواهید داشت.

از کاندیداهای اکسپرس انتری در مجموعه نیز ممکن است دعوت شود تا برای نامزدی استانی از طریق یک برنامه کاندیدای استانی  درخواست دهند.  اگر به دعوت نامه پاسخ دهید و نامزد شوید، 600 امتیاز CRS اضافی به شما تعلق می گیرد.  این جایزه به طور موثر تضمین می کند که در قرعه کشی اکسپرس اینتری بعدی ITA دریافت خواهید کرد.

ITA کلید درخواست مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری است.  هنگامی که IRCC پاسخ شما را به ITA دریافت کرد، استاندارد پردازش آنها برای پاسخ شش ماه است.  با این حال، همه‌گیری زمان‌های پردازش واقعی را کاهش داده است.  زمان‌های انتظار فعلی در صفحه وب IRCC موجود است.