Skip to content
اکسپرس انتری کانادا از ۹۱۹ متقاضی برنامه کاندیدای استانی برای درخواست دعوت می کند

تاریخ انتشار

وزیر مهاجرت، شان فریزر از تمدید مجوز کار برای دارندگان PGWP صحبت کرده است

کانادا در روز سی مارچ از ۹۱۹ متقاضی اکسپرس اینتری برای اقامت دائم دعوت کرد.
اداره مهاجرت پناهندگی و تابعیت کانادا تنها از متقاضیان برنامه کاندیدای استانی در دور جدید دعوت به عمل می آورد. برای آنکه متقاضیان دعوت شوند به امتیاز ۷۸۵ در سیستم جامع رتبه بندی نیاز دارند. حداقل امتیاز نسبتاً بالا بود زیرا متقاضیان برنامه کاندیدای استانی به طور خودکار ۶۰۰ امتیاز علاوه بر امتیاز جان در سیستم جامع رتبه بندی به خاطر گزینش توسط استانها دریافت می‌کنند بدون گزینش متقاضیان با کمترین امتیاز ۱۸۵ امتیاز خواهند داشت.
متقاضیان دعوت شده در حال حاضر ۶۰ روز کاری برای درخواست اقامت دائم کانادا زمان در اختیار دارند در دور قبل از دعوت نامه ها اداره مهاجرت کانادا از ۹۲۴ متقاضی برنامه کاندیدای استانی برای درخواست مهاجرت کانادا دعوت به عمل آورد.

وزیر از تمدید یا مشروط مشابه صحبت می‌کند
وزیر مهاجرت شان فریزرداز سوی کمیته مسئول در جلسه مهاجرت و شهروندی در روز ۲۴ مارچ حاضر شد تا به سوالات در مورد وضعیت سیستم مهاجرت پاسخ دهد.
در پاسخ به اینکه چه زمانی قرعه کشی ها برای دسته تجربه کانادایی انجام می شود او یک بار دیگر اعلام کرد که هیچ تاریخ مشخصی وجود ندارد در اکسپرس انتری برای متقاضیان دسته تجربه کانادایی از دسامبر در سال ۲۰۲۱ متوقف شده است. در نتیجه متقاضیان بالقوه دسته تجربه کانادایی در کانادا نتوانسته اند درخواست دهند و برخی از آنها با اعتبار مجوز کار خود دچار مشکل شده اند. بدون قرعه کشی اکسپرس انتری این نیروهای کار موقت اغلب یک مجوز کار پس از فارغ التحصیلی غیرقابل تمدید دارند و نمی توانند مجوز کار باز دریافت کنند و اقامت خود را تمدید کنند. در عوض ممکن است مجبور باشند تا ارزیابی تأثیر بازار کار و سپس مجوز کار تحت این شرایط را بگیرند و یا از کانادا خارج شوند.
تا این لحظه اداره مهاجرت کانادا هیچ اطلاعیه رسمی ارائه نداده است تا مانع منقضی شدن وضعیت متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال و یا دسته تجربه کانادایی شود. با این وجود فریزر پیش‌بینی کرد که ممکن است فرصتی برای تمدید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی یا تعریف ضوابط جدید وجود داشته باشد.
به به گفته او در جلسه کمیته « قصد من این است که کاری را انجام دهم که به افراد این امکان را بدهد تا با تمدید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کشور اقامت داشته باشند و بتوانند نتایج خوبی را رقم بزنند»
ما پیش از اینکه تغییراتی را که از آن صحبت کردیم به انجام برسانیم کارهای سیاستگذاری را به نتیجه خواهیم رساند اما هدف ما این است که به افرادی که در آنجا کار می کنند اجازه اقامت دهیم و این امکان را به آنها بدهیم تا زمانی که ما فرصتی برای تکمیل فرایند اقامت دائم پیدا کنیم اجازه کار داشته باشند. و تفاوتی نمی کند که این افراد از قرعه کشی های دسته در ایران به کانادایی باشند یا نیروی کار متخصص.
متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال از دسامبر سال ۲۰۲۰ دعوت نشده اند و هیچ صحبتی مبنی بر اینکه چه زمانی قرعه کشی های این متقاضیان مجددا آغاز میشود، نشده است.

نمایش خبر  کانادا پذیرای 500000 مهاجر جدید در سال 2025 است

استراتژی اداره مهاجرت کانادا در سال ۲۰۲۱ این بود که تا جای ممکن متقاضیانی که در کانادا حضور دارند را بپذیرد تا حجم متقاضیان در صف انتظار کم شود طبق تخمین های اداره مهاجرت کانادا ۳۶ ماه فرایند درخواست برنامه مجوز کار متخصص فدرال با شرایط موجود زمان میبرد. به منظور اینکه زمان رسیدگی به پرونده ها به استاندارد ۶ ماه قبل برگردد اداره مهاجرت کانادا همچنان قرعه کشی های اکسپرس انتری برای متقاضیان برنامه نیروی کار تخصصی فدرال را متوقف کرده است. صحبت ها نشان می دهد که ۶ ماهه ابتدای سال ۲۰۲۲ برای کاهش حجم افراد در صف انتظار سر خواهد شد به گفته فریزر قرعه کشی ها در فصل بهار از سر گرفته می شوند.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری “سیستم مدیریت درخواست” برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: کلاس تجربه کانادا، برنامه نیروی کار متخصص فدرال، و برنامه مشاغل تخصصی فدرال. نامزدهای PNP در مجموعه اکسپرس اینتری قبلاً برای یکی از این برنامه ها واجد شرایط شده اند.

اکسپرس اینتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، به نام “سیستم جامع رتبه بندی” (CRS) برای رتبه بندی پروفایل نامزدها استفاده می کند. نامزد هایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند، “دعوت نامه ای برای درخواست” (ITA) دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد. افسر بیومتریک ( تشخیص هویت افراد از راه های مختلف همانند چهره‌نگاری، اندازه‌گیری عنبیه، آزمایش دی‌.ان.‌ای، اثر انگشت و …) می خواهد و ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهد یا حتی مدارک بیشتری درخواست کند.

نمایش خبر  کبک، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد نتایج قرعه کشی مهاجرت را منتشر می کنند؛

اگر درخواست تأیید شود، IRCC “تأییدیه اقامت دائم” (COPR) را صادر می کند. ساکنان دائمی که مورد تایید قرار گرفته اند می توانند مراحل سکونت را تکمیل کنند. اگر آنها خارج از کانادا هستند، می توانند به خدمات قبل از ورود دسترسی داشته باشند تا در اولین گام ها برای اقامت در کانادا به آنها کمک شود.

چه کسانی دعوت بودند؟

مثال زیر شخصی فرضی است که ممکن است در قرعه کشی جدید اکسپرس انتری ITA دریافت کرده باشد.

الکساندر 34 سال دارد و دارای مدرک کارشناسی ارشد است و ده سال است که به عنوان تحلیلگر پایگاه اطلاعات کار می کند. او در آیلتس شرکت کرد و در لیسنینگ نمره 7.5 و در بخش های دیگر نمره 6.5 گرفت. الکساندر در ژانویه 2020 وارد مجموعه اکسپرس اینتری شد. او همچنین از طریق جریان اکسپرس اینتری بین‌المللی نیروی کار متخصص، پروفایلی جهت ابراز تمایل به استان ساسکاچوان کانادا به نام ” جریان اکسپرس اینتری ساسکاچوان” ارسال کرد. او با امتیاز CRS 360 وارد مجموعه اکسپرس اینتری شد. اندکی پس از ارسال پروفایل به ساسکاچوان، الکساندر برای درخواست منتخب استانی دعوت شد. پس از نامزد شدن، امتیاز اکسپرس اینتری CRS او به 960 افزایش یافت. سپس از الکساندر برای درخواست اقامت دائم در قرعه کشی جدید اکسپرس انتری دعوت شد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427