Skip to content
برنامه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در مقابل سوپر ویزا – تفاوت چیست؟

تاریخ انتشار

دو برنامه محبوب حمایت مالی خانواده برای والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ های ساکنان دائمی و شهروندان کانادا.

برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها  به والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ساکنان دائم و شهروندان کانادا اجازه می‌دهد به کانادا مهاجرت کنند و مزایای اقامت دائم  و حتی شهروندی را تجربه کنند.  اگرچه به دلیل فرآیند انتخاب سیستم قرعه کشی و سالی یک بار در دسترس بودن آن کمتر از سوپر ویزا است.

 Super Visa به‌عنوان ویزای اقامت موقت عمل می‌کند و به والدین و پدربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های روابط عمومی/شهروندان کانادایی اجازه می‌دهد تا به مدت طولانی (تا ۱۰ سال اعتبار، با پنج سال اقامت مداوم) وارد کانادا شده و در آن بمانند.  در تمام طول سال در دسترس است، اما به والدین/پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها گزینه‌های مشابهی برای روابط عمومی و در نهایت شهروندی مانند PGP ارائه نمی‌کند.

شایستگی

حداقل، کاندیداهایی که امیدوارند از طریق هر برنامه حمایت مالی از والدین/پدربزرگ و مادربزرگ خود داشته باشند باید:

  • حداقل 18 سال سن؛
  •  یک شهروند کانادایی یا روابط عمومی؛
  •  اقامت در کانادا در زمان درخواست و زمانی که والدین / پدربزرگ و مادربزرگ انتظار می رود وارد شوند.
  •  وضعیت مالی خوب؛

عدم صلاحیت

علاوه بر عدم رعایت معیارهای واجد شرایط بودن، نامزدها در هر یک از برنامه ها نیز واجد شرایط نیستند اگر:

  • وام مهاجرتی، وثیقه کارکرد، یا حمایت خانواده به دستور دادگاه (مانند نفقه یا نفقه فرزند) را بازپرداخت نکردید.
  •  در گذشته هنگام حمایت مالی از یکی از اعضای خانواده، حمایت مالی وعده داده شده را ارائه نکردند.
  •  تحت سایر معیارهای عدم صلاحیت قرار بگیرید.
نمایش خبر  پر کردن شکاف های موجود در بازار کار کانادا با برنامه کارگران خارجی موقت

الزامات مالی

برای سوپر ویزا، کاندیداها باید ثابت کنند که خانواده آنها معیارهای الزامی LICO (Low-Income Cut-Off) را دارد.

 برای PGP، نامزدها باید به دنبال برآوردن الزامات حداقل درآمد ضروری  برای این برنامه باشند.  کاندیداها باید با درخواست اعلامیه ارزیابی از آژانس درآمد کانادا مدرکی مبنی بر وجوه ارائه دهند.  نشان می دهد که اسپانسر برای پرونده خود با MNI ملاقات کرده است و این کار را برای سه سال مالیاتی گذشته قبل از درخواست انجام داده است.

فرآیند برنامه

برای حمایت مالی Super Visa، فرآیند درخواست مشابه با یک TRV معمولی است.  با این حال، برای اثبات اینکه می‌توان از والدین/پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها پس از ورود به کانادا مراقبت کرد، به مدارک بیشتری نیاز است.

 برای PGP، کاندیداها باید مراحل ملاقات و اثبات صلاحیت خود را دنبال کنند و سپس این اطلاعات را برای گنجاندن در مجموعه نامزدها ارسال کنند.  اگر نامزدها انتخاب شوند، دعوتنامه‌ای برای درخواست دریافت می‌کنند که مراحل بعدی را طی می‌کند.

 برای PGP یا Super Visa، افراد حمایت‌شده نمی‌توانند از نظر پزشکی یا کیفری غیرقابل پذیرش به کانادا بیایند.  آزمون پزشکی مهاجرت  برای هر دو برنامه مورد نیاز است، و PGP نیز به گواهی پلیس نیاز دارد.

در دسترس بودن در کبک

هر دو برنامه برای ساکنان و شهروندان کبک نیز در دسترس است، هرچند مراحل اضافه‌شده‌ای وجود دارد، از جمله سیستم منحصربه‌فرد MNI (هم برای حامی و هم برای اسپانسر)، و نیاز به دریافت گواهی انتخاب کبک .