ردکردن این
رئیس بانک کانادا درمورد استفاده از مهاجرت برای ایجاد تعادل در بازار کار ملی صحبت می کند.

تاریخ انتشار

طی دو هفته اول نوامبر 2022، تیف ماکلم، رئیس بانک کانادا، دو بار در مورد اینکه چگونه کانادا می‌تواند از مهاجرت برای کمک به مبارزه با تورم و تعادل در بازار کار کشور استفاده کند، صحبت کرد.

در دو سخنرانی اخیر در 10 و 14 نوامبر، تیف مکلم، رئیس بانک کانادا با شرکت کنندگان و رسانه ها در مورد اینکه چگونه مهاجرت ممکن است کلید دستیابی به ثبات بازار کار و اصلاح روند تورم باشد صحبت کرد.

 سخنرانی‌های او «آینده کارگران و مشاغل» را با پاسخ به سؤالاتی که شامل موارد زیر بود، مورد توجه قرار داد:

  • چرا کسب و کارها نمی توانند کارگر کافی پیدا کنند؟
  •  آیا وارد رکود می شویم؟
  •  آیا [رکود] به معنای افزایش شدید نرخ بیکاری است؟
  •  نقش بانک کانادا در حمایت از حداکثر اشتغال پایدار چیست؟

آنچه تیف ماکلم در مورد ارتباط بین مهاجرت، نیروی کار و تورم در کانادا می گفت

با تمرکز بر توضیح اینکه چگونه کارفرمایان می توانند مجموعه کارگران در دسترس را برای رسیدگی به مسائل موجود در بازار کار و افزایش تورم گسترش دهند، خلاصه ای از سخنرانی های مکلم در زیر آمده است که به نقش مهاجرت در کمک به تعادل در بازار کار کانادا مربوط می شود.

 اشاره اولیه فرماندار مکلم به مهاجرت زمانی بیان شد که وی تاکید کرد که بازار کار فعلی کانادا تقاضای بیشتری نسبت به عرضه نیروی کار دارد.

 به گفته فرماندار BoC، کمبود نیروی کار فشار افزایشی بر دستمزدها در سراسر کشور وارد کرده و متعاقباً باعث افزایش تورم شده است.  بنابراین، مکلم از کارفرمایان کانادایی می‌خواهد که به استخدام مهاجران – و به ویژه مهاجران اخیر – ادامه دهند تا تقاضای فزاینده نیروی کار را برآورده کنند و بر این اساس با تورم مبارزه کنند.

نمایش خبر  کبک در حال پیشبرد اقداماتی برای استقبال از کارگران خارجی موقت است

 فرماندار مکلم گفت: «یکی از راه‌های متعادل کردن مجدد عرضه و تقاضا، افزایش عرضه کارگران است.  انتظار می‌رود استخدام مهاجران بیشتر به تنظیم بهتر دستمزدهای بالا کمک کند، که BoC می‌گوید این امر ضروری است زیرا «برای تحت کنترل‌شدن تورم، دستمزدها باید کاهش یابد».

وضعیت مهاجرت به کانادا از سال 2020

پس از بررسی رکود مهاجرت در سال 2020 که کانادا در اوج همه‌گیری کووید-19 تجربه کرد، جایی که این کشور هدف مهاجرت خود را با حدود 100000 کارگر از دست داد، مکلم همچنین خاطرنشان کرد که «هم‌اکنون با بازگشت محدودیت‌های مرزی به حالت عادی، مهاجرت در حال بازگشت است.  ”

 شواهدی مبنی بر بازگشت مهاجرت به کانادا به حالت عادی در آخرین طرح سطوح مهاجرت این کشور برای سال‌های 2023-2025، که در 1 نوامبر منتشر شد، واضح است. با هدف مهاجرتی رکورددار بیش از 460,000 مجموع ساکنان دائمی در هر سه سال آینده – 465,000 در 202,48000 در سال 205,300.  2024 و 500000 نفر در سال 2025 – کانادا پس از مهاجرت آهسته در اوج شیوع همه گیر، به وضوح در حال بازگشت است و حتی هدفش حتی بالاتر است.

بعدش چی?!

بر این اساس، مهاجرت به تعادل بازار کار، رشد و ثبات تورم کانادا، به ویژه در مقایسه با سایر کشورهای جهان، کمک خواهد کرد.  این به این دلیل است که “هدف های مهاجرتی قوی کانادا نشان می دهد که … مهاجرت بیش از دو سوم رشد مورد انتظار در تولید بالقوه کانادا را تشکیل می دهد.”

 به عبارت دیگر، مهاجران کارگران بالقوه را به نیروی کار کانادا اضافه می کنند، که با کاهش نرخ مشارکت نیروی کار در این کشور به دلیل پیری جمعیت طبیعی ما مبارزه می کند و در نتیجه به رفع مشکلات اقتصادی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم کمک می کند.

نمایش خبر  کانادا مدت اقامت سوپر ویزا والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را به 5 سال افزایش می دهد

یادداشت جداگانه

توجه: متن کامل سخنرانی فرماندار تیف مکلم در تاریخ 10 نوامبر در دانشگاه متروپولیتن تورنتو در وب سایت بانک کانادا موجود است، همانطور که ویدیوی کامل سخنرانی او در 14 نوامبر در کنفرانس تنوع، برابری و گنجاندن در اقتصاد، امور مالی و مرکزی وجود دارد.  بانکداری (قسمت 1 و بخش 2).