Skip to content
اقتصاددان‌ها توصیه می‌کنند که از افراد مهارتمند بیشتری دعوت شود تا به کانادا بیایند

تاریخ انتشار

یک گزارش اخیر توسط مطالعات اقتصادی دومونت دسجاردین (Desjardins Economic Studies) منتشر شده که مزایای خوش‌آمد گرفتن افراد مهارتمند به کانادا را برجسته می‌کند.

به گفته این گزارش، “کانادا باید ادامه دهد به خوش‌آمد کردن افراد جدیدی که می‌توانند به تکمیل نیروی کار در بخش ساختمان کمک کنند. با این حال، باید همچنین به موانعی که جلوی کارگران را از تلاش به حداکثر توانشان می‌گیرد توجه کنیم. به ویژه، باید به فکر این باشیم که چگونه تبعیض و آزار و اذیت در بخش ساختمان را کاهش دهیم.”

این توصیه در حالی ارائه شده است که کانادا با بحران تاریخی قابلیت خرید مسکن مواجه است که بخش زیادی از آن به دلیل کمبود تامین برای تأمین نیازهای یک جمعیت در حال رشد سریع است.

گزارش آن‌چنان در پاییز سال 2023، آمار کانادا، نشان داد که جمعیت کانادا به 40,528,396 نفر رسیده بود. این یک افزایش 430,635 نفر نسبت به سهم قبلی و بیش از 500,000 نفر از میلادی 40,000,000 نفری که در ژوئن 2023 رسیده بود افزایش یافته بود.

چالش‌هایی که این امر برای حفظ قابلیت خرید مسکن در کانادا ایجاد می‌کند به خوبی مستند شده است. شرکت مسکن و املاک کانادا (CMHC) برآورد می‌کند که کانادا باید 3.5 میلیون واحد مسکونی دیگر بنا کند علاوه بر آنچه که در حال حاضر ساخته می‌شود تا از جمعیت کنونی و رشد کنونی کشور پشتیبانی کند.

در همین حال، آخرین آمار از انجمن املاک و مسکن کانادا نشان می‌دهد که قیمت متوسط یک خانه در کانادا تا دسامبر 2023 برابر با 657,145 دلار است. با این حال، این مقدار در شهرهای پرجمعیت مانند تورنتو یا ونکوور بسیار بالاتر است جایی که خانه‌ها اغلب با بیش از یک میلیون دلار قیمت‌گذاری می‌شوند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری : پس از اینکه کانادا از 7000 نامزد دیگر دعوت به عمل آورد، امتیاز CRS به 481 کاهش یافت.

علاوه بر این، با استفاده از داده‌های نفوس ۲۰۲۱، گزارش متوجه شد که قراردادهای غیرقایم‌المقیمین (NPRs) و مهاجران کمتر از ۲۲٪ از نیروی کار ساختمانی کانادا را تشکیل می‌دهند.

این نشان می‌دهد که از زمان جمع‌آوری داده‌های مشابه در سال ۲۰۱۹ و کشف شد که ۲۱٪ از نوآمدگان در شغل‌های ساختمانی کار می‌کردند، رشد کمی رخ داده است.

علاوه بر این، یک گزارش اخیر از بانک مرکزی کانادا بیان می‌کند که تنها “۵٪ از NPRهای شاغل (یا ۳٪ از کل NPRها) به عنوان شغل اصلی خود به ساختمان رفته‌اند.” این بدان معناست که NPRها به سرعت رشد کننده جمعیت هستند، اما در شغل‌های ساختمانی فعالیت نمی‌کنند.

هزینه‌ها و بهره وری هم یک عامل است
گزارش می‌گوید که افزایش مهاجرت تنها عاملی که در کمبود مسکن دخالت دارد، نیست. به عنوان مثال، هزینه‌های مواد ساختمانی در حال حاضر در سطح بالای ۱۰ ساله قرار دارند. این موضوع با قطعی تامین‌بهای زنجیره‌ای در طول دوره پاندمی کووید ۱۹ و اکنون نرخ‌های بالای بهره‌وری تشدید شده است.

CMHC برآورد می‌کند که هزینه‌های بالا باعث خواهد شد که حدود ۴۰٪ از توسعه‌دهندگان مسکن تعداد پروژه‌های آینده را کاهش دهند در حالی که بیش از ۳۰٪ از آن‌ها “پروژه‌های جدید را به تعویق می‌اندازند.”

بخش مسکن همچنین تحت تأثیر کمبود بهره‌وری قرار دارد. دسجاردین می‌گوید که بهره‌وری در این بخش به حالت استاتیک یا کاهشی بوده و پیشنهاداتی برای افزایش تولید برای تأمین تقاضا ارائه داده است. یکی از پیشنهادات آن ایجاد یک فهرست از طرح‌های ساخت سازه‌های پیش‌تصویب شده است. این یک استراتژی است که نیز توسط وزیر مسکن کانادا، شان فریزر، تأیید شده است.

نمایش خبر  ترودو از اولویت های جدید سیستم مهاجرتی کانادا رونمایی کرد

طرح‌های پیش‌تصویب شده برای خانه‌ها در کانادا باید زمان لازم برای دریافت تأییدیه شهرداری و به دست آوردن تامین‌مالی را کاهش دهد.


مهاجرت استراتژیکتر
در پایان، گزارش دسجاردین توصیه می‌کند که کانادا باید در خوش‌آمد کردن افراد جدید در بخش ساختمانی موثرتر شود. اشاره شده است که در سال 2022 تنها 455 نفر جدید به عنوان ساکن از طریق برنامه صنایع مهارتی فدرال (FSTP) ساکن شدند. در سال 2023 هیچ گونه انتخاب اقتصاد اعلامی برای کاندیدان FSTP اعلام نشده است.

یک گزارش از بانک رویال کانادا (RBC) این احساس را تأیید می‌کند که “کانادا باید در انتخاب مهاجران – و ساکنان موقت که اغلب در آینده مهاجران می‌شوند – با چشم‌اندازهای اقتصادی بلندمدت قوی‌تر عملی‌تر باشد، از جمله کسانی که در زمینه‌های آموزش‌دیده بالا نیستند.”

وزارت امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده است که در حال دعوت مهاجران ماهر به منظور کمک به بخش‌هایی است که با کمبود نیروی کار مواجه هستند، می‌باشد. در ماه مه 2023، IRCC برای کاندیدهای اکسپرس انتری با ویژگی سرمایه انسانی یا شغلی که در کانادا درخواست دارد، قرعه‌کشی‌های انتخاب مبتنی بر دسته‌بندی را معرفی کرد. یکی از دسته‌ها برای کاندیدهای حرفه‌های حرفه‌ای است. با این حال، IRCC تنها دو قرعه‌کشی برای دعوت این کاندیدها برگزار کرد و کلیه‌ی 2,500 دعوت‌نامه‌ی اکسپرس انتری برای کاندیدهای با تجربه در حرفه‌های حرفه‌ای صادر کرد


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420