Skip to content
اقامت در کانادا پس از فارغ التحصیلی با PGWP

تاریخ انتشار

دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی یکی از مسیرهای است که دانشجویان بین المللی به دنبال ماندن در کانادا می توانند برای شروع زندگی در اینجا شروع کنند.

دانش آموزان بین المللی چشم انداز پر جنب و جوش، جدید و تازه را به چشم انداز دانشگاهی در کانادا می رسانند، زمانی که آنها از کشورهای خود به تحصیل در یک موسسه آموزشی تعیین شده کانادایی می رسند. کانادا افتخار زیادی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد که به دنبال زندگی و تحصیلات خود هستند. با این حال، فراتر از آموزش های نهادی آنها، نقطه دیگری از غرور برای کانادا این است که اکثر دانشجویان بین المللی نشان داده اند که تمایل به اقامت در اینجا پس از فارغ التحصیلی را دارند. در واقع، یک اداره تحقیقات بین المللی Canadian (CBIE) سال 2022 نشان داد که “4/59 درصد از پاسخ دهندگان” گفتند که آنها می خواهند پس از فارغ التحصیلی به ساکنان دائمی کانادا تبدیل شوند. یک قدم به سوی این هدف دانش آموزان بین المللی از طریق برنامه کار پس از فارغ التحصیلی کانادا است. این برنامه حداکثر مجوز کار باز سه ساله را فراهم می کند که فارغ التحصیلان واجد شرایط DLI را قادر می سازد تا کارفرمای کانادایی را از انتخاب خود بدون پیشنهاد شغلی موجود در زمان درخواست استفاده کنند. مهم است که توجه داشته باشید که در حالی که این برنامه مجوز تا سه سال را ارائه میدهد، طول واقعی مجوز به طول برنامه آموزشی بستگی دارد که از آن متقاضی فارغ التحصیل میشود.

معیارهای واجد شرایط بودن PGWP

واجد شرایط بودن PGWP تعیین میکند که آیا متقاضی:

  • تحصیلات تکمیل شده در DLI واجد شرایط در یک برنامه آموزشی آکادمیک، حرفه ای یا حرفه ای (حداقل هشت ماه طول می کشد) که منجر به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهی می شود.
  •  رونوشت و نامه ای رسمی دریافت کرد که تأیید می کرد شرایط لازم برای تکمیل برنامه خود را دارند
  •  وضعیت دانشجویی تمام وقت در کانادا در طول هر جلسه تحصیلی برنامه یا برنامه های تحصیلی تکمیل شده و به عنوان بخشی از درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی آنها (توجه زیر)
  •  فارغ التحصیل از یک موسسه دولتی پس از متوسطه، مانند یک کالج، یک دانشکده فنی یا فنی، یک دانشگاه، CEGEP (در کبک)، یک مدرسه خصوصی پس از متوسطه (در کبک) که تحت قوانین مشابه مدارس دولتی در کبک فعالیت می کند.  ;  یک دبیرستان خصوصی یا دبیرستان (در کبک) که برنامه های واجد شرایط 900 ساعت یا بیشتر را ارائه می دهد و منجر به صدور دیپلم حرفه ای  یا گواهی حرفه ای تخصصی  می شود.  یا یک مدرسه خصوصی کانادایی که می تواند طبق قانون استانی مدرک اعطا کند (اما فقط در صورتی که دانش آموز در یک برنامه تحصیلی ثبت نام کرده باشد که منجر به دریافت مدرکی مطابق با مجوز استان شود)
نمایش خبر  نرخ بیکاری در میان مهاجران کمترین میزان ثبت شده در ماه اوت است

نکته: فارغ التحصیلان برنامه های آموزشی حرفه ای در کبک باید معیارهای PGWP اضافی را که توسط IRCC مشخص شده است، بستگی به نوع دیپلم صادر شده “وضعیت دانش آموزان تمام وقت” را برآورده کند

توجه: معافیت ها ممکن است به کسانی که شروع کرده اند یا یک برنامه بین بهار 2020 و تابستان 2022 آغاز خواهد شد، فارغ التحصیلان که برنامه آنها در حال حاضر در حال پیشرفت در مارس 2020 یا دانشجویان بین المللی بود که از تحصیلات خود در جلسه نهایی تحصیلی خود ترک کردند

آموزش از راه دور و واجد شرایط بودن PGWP

دانش‌آموزانی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در DLI از طریق آموزش از راه دور تحصیل می‌کنند ممکن است هنوز واجد شرایط PGWP باشند.  به شرط رعایت همه معیارهای دیگر، چندین استثنا برای شرایط واجد شرایط بودن معمولی که توسط مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا تعیین شده است، وجود دارد.  آنها به شرح زیر میباشند:

  • ·        31 آگوست 2022: دانشجویان بین المللی که به صورت آنلاین از خارج از کشور تحصیل می کنند یا درخواست مجوز تحصیلی را قبل از این تاریخ ارسال می کنند، می توانند تمام تحصیلات خود را به صورت آنلاین تکمیل کنند و واجد شرایط PGWP باشند.
  • ·        1 سپتامبر 2023: از این تاریخ، زمان تحصیل تکمیل شده در خارج از کشور «بدون در نظر گرفتن زمانی که دانشجوی بین‌المللی تحصیلات خود را آغاز کرده است، از طول دوره PGWP دانشجوی بین‌المللی کسر می‌شود».

روند برنامه PGWP

همه امیدوارند PGWP دارای شش ماه (180 روز) برای ارائه درخواست خود از روزی هستند که آنها رونویسی رسمی خود را دریافت می کنند و نامه تایید برنامه را دریافت می کنند.

نمایش خبر  انتاریو، بریتیش کلمبیا و منیتوبا در آخرین دراو از برنامه کاندیدای استانی دعوت نامه صادر می کنند

پس از دریافت اسناد فوق، که باید در برنامه خود گنجانده شود، این فرآیند ساده تر می شود.

بسیاری از مسئولیت های اساسی متقاضی به سادگی جمع آوری اسناد زیر را که در وب سایت دولت کانادا شناسایی شده است، جمع آوری می کنند:

  • مدرک یا دیپلم
  • یک نامه رسمی از مدرسه شما
  • یک رونوشت رسمی یا یک کپی از متن شما از وب سایت مدرسه شما

توجه: IRCC ممکن است اسناد اضافی را هنگام دریافت درخواست دریافت کند

هنگامی که این مرحله کامل است، متقاضیان می توانند در صورت لزوم درخواست PGWP خود را به صورت آنلاین یا بر روی کاغذ اعمال کنند، مراحل برنامه بر اساس اینکه آیا PGWP امیدوار است از داخل یا خارج از کانادا استفاده می کند، متفاوت خواهد بود.

بسیار مهم است که توجه داشته باشید که متقاضیان باید ثابت کنند که آنها در حال حاضر مجوز تحصیل معتبر را دارند، مجوز تحصیلی را در گذشته برگزار کرده اند یا مجاز به تحصیل در کانادا نیستند. اگر مجوز تحصیلی متقاضی تعیین شود، آنها می توانند برای یک رکورد بازدید کننده درخواست کنند تا در کانادا اقامت داشته باشند یا از کانادا خارج شوند و برای یک PGWP از خارج از کشور درخواست دهند.

اطلاعات کلیدی مربوط به PGWP

  • برنامه PGWP نیاز به فارغ التحصیلان بین المللی برای ارائه دو اسناد کلیدی در کنار برنامه خود دارد: یک نامه و یک رونوشت رسمی تایید تکمیل یک برنامه مطالعه در DLI
  • طول اعتبار PWGP با طول برنامه آموزشی متقاضی تعیین می شود. با توجه به دستورالعمل IRCC:
نمایش خبر  گرانترین و ارزانترین شهرها برای اجاره دادن در کانادا

اگر برنامه تکمیل شده ادامه یابد:

  • تحت هشت ماه: متقاضی واجد شرایط برای یک PGWP نیست
  • بیش از هشت ماه اما کمتر از دو سال: اعتبار PGWP متقاضی با طول برنامه مطابقت دارد (برنامه 16 ماهه برابر با PGWP 16 ماهه است)
  • بیش از دو سال: اعتبار PGWP متقاضی سه سال خواهد بود

علاوه بر این، اگر متقاضی بیش از یک برنامه (حداقل هشت ماهه) را تکمیل کرده باشد، ممکن است بتواند PGWP های به دست آمده را با هم ترکیب کند.

چگونه PGWP می تواند مسیر را به سمت اقامت دائم آغاز کند

دارندگان PGWP هنگام درخواست در نهایت برای اقامت دائم در کانادا، خود را در موقعیتی سودمند قرار می دهند.  این به این دلیل است که PGWP ها تجربه کاری حرفه ای را برای متقاضیان موفق فراهم می کنند.  به طور کلی، «یک دارنده PGWP باید یک سال تجربه کاری حرفه‌ای در کد طبقه‌بندی ملی مشاغل ۰، A یا B کسب کند تا واجد شرایط درخواست برای برنامه روابط عمومی در کانادا شود.

بنابراین، داشتن یک PGWP در طول ارزیابی درخواست روابط عمومی مفید است، زیرا چندین برنامه مهاجرتی کانادا به متقاضیان روابط عمومی که قبلاً در این کشور تحصیل کرده و/یا کار کرده اند، مطلوب است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420