Skip to content
استراتژی مهاجرتی کبک چیست؟ 

تاریخ انتشار

کبک فریان مهاجرتی خود، با برنامه های مجزا و ضوابط انتخاب متمایز مخصوص به خود را دارد.

کبک اختیارات مهاجرتی بیشتری نسبت به استان‌ها و مناطق دیگر در کانادا دارد و این به خاطر وضعیت منحصر به فرد فرانسوی‌زبان آن می باشد. وضعیت قوانین اساسی کانادایی آن می‌کند که مهاجرت تحت دو قوه قضایی استانی و فدرال قرار دارد. اما دولت فدرال نقش مهمی در مهاجرت بازی میکند. 

 در سال ۱۹۶۸ کبک وزارت مهاجرت خود را راه‌اندازی کرده. اختیارات مربوط به اهداف مهاجرتی خود را تنظیم کرد و طبق ضوابط و روابط مخصوص به خود مهاجران را انتخاب کرد. کبک تنها استانی است که کنترل کامل نسبت به پذیرش در روند اقتصادی را دارد. در قسمتهای دیگر کشور دولت فدرال مسئول انتخاب متقاضیان از طریق روندهای اقتصادی با ضوابط انتخاب خود و سیستم رتبه بندی خودشان هستند. در نهایت دولت فدرال تصمیم گیری نهایی در مورد پذیرش افراد به کشور را انجام خواهد داد. به منظور مهاجرت به کبک یک متقاضی باید ابتدا نزد دولت استانی درخواست خود را ارائه دهد. این استان متقاضیان را بر اساس قوانین و ضوابط مخصوص به خود را مورد ارزیابی قرار می ده. د در صورت انتخاب متقاضیان مدرک انتخاب کبک را دریافت می کنند، که توسط وزارت مهاجرت کبک صادر شده است. زمانی که یک مدرک انتخاب صادر شود تنها پس از آن متقاضی می‌تواند نزد اداره مهاجرت پناهجویی و تابعیت کانادا برای اقامت دائم درخواست خود را ارائه دهد.

اهداف مهاجرتی وزیر مهاجرت فرانسوی سازی یکپارچه سازی در سال ۲۰۲۳ برنامه مهاجرتی کبک را منتشر کرد که در این برنامه اهداف مهاجرتی اینسان برای سال جاری ذکر شده است این برنامه عنوان می‌کند که آنها انتظار دارند بین ۴۹۵۰۰ تا ۵۲۵۰۰ نفر را در سال ۲۰۲۳ در استان بپذیرند. دسته اقتصادی نشانگر صندوق بزرگ از تازه واردان به کشور است. بخصوص که هدفی معادل با ۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر را در دستور کار خود دارند و ۶۵ درصد از گاز هوا را به کشور را تشکیل می‌دهد. در این دسته کبک انتظار دارد تا بتواند ۲۹۵۰۰ نیروی کار متخصص و ۴۳۰۰ مهاجرت تجاری که شامل خویش فرمایان سرمایه‌گذاران و کارآفرینان می باشد و در استان بپذیرد.

نمایش خبر  نحوه ی استخدام نیروی کار خارجی برای همایش ها و نمایشگاه های تجاری کانادا

علاوه بر این کبک انتظار دارد تا از طریق اتحاد خانواده ۱۰۲۱۰ ۱۶۰۰ تازه وارد در استان بپذیرد و همچنین تمایل دارد در سال ۲۰۲۳ ۶۹۰۰ تا ۱۵۰۰ پناهجو را در استان بپذیرد.

مهاجران فرانسوی زبان یکی از توجهات عمده حزب دولتی در کبک ?ایت از زبان فرانسوی در استان می باشد در تلاش برای انجام این کار این است آن امید دارد تا بتواند مهاجرانی که تحت برنامه‌های مهاجرت اقتصادی وارد استان میشوند را به نحوی برگزیند که دارای مهارت زبان فرانسوی نیز باشند. 

وزیر کبک در نوامبر سال ۲۰۲۲ سخنرانی در هیئت بین المللی کمک انجام داد و در مورد اهمیت مهاجرت فرانسوی زبان به این استان سخن گفت. و اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۶ تمام مهاجران اقتصادی کبک باید فرانسوی‌زبان باشند. 

نحوه مهاجرت به کبک

روش های مهاجرتی مختلفی برای مهاجرت به این استان وجود دارد، که شامل روند نیروی کار متخصص، اسپانسرشیپ خانواده و گزینه هایی برای تجار است. کبک تاکید بسیار خاصی بر دانش زبان فرانسوی در زمان انتخاب مهاجران نیروی کار متخصص دارد. 

 اما این امر نیز ممکن است که بدون دانستن زبان فرانسوی بتوانید شرایط برنامه های مهاجرت کبک را برآورده کنید. برنامه های مهاجرت اقتصادی کبک شامل برنامه نیروی کار متخصص کبک، برنامه تجربه کبک هستند. برنامه نیروی کار متخصص کبک برای آن دسته از نیروهای کار خارجی متخصص است که می‌خواهند به اقامت دائم کانادا برسند و در کبک اقامت داشته باشند. برنامه تجربه کبک یک گزینه محبوب برای نیروهای کار متخصص واجد شرایط در این استان و برای دانشجویان بین المللی با مدرک قابل قبول از یک موسسه آموزش عالی در کبک می باشد.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا از سرعت آخرین دراو های گزینش استانی می کاهد

آریما یک پلتفرم آنلاین مورد استفاده توسط دولت کبک برای مدیریت درخواست های نیروی کار متخصص است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ برای افزایش فرایند درخواست های مهاجرتی و هماهنگی متقاضیان مهاجرتی با نیازهای بازار کار استان طراحی شد. متقاضیانی که میخواهند به کبک مهاجرت کنند میتواننپ یک پروفایل بسازند و در صورت واجد شرایط بودن یک امتیاز بر اساس جدول رتبه بندی مخصوص این استان را دریافت میکنند. متقاضیان توسط سیستم توضیح علاقمندی انتخاب می شوند. یک فرد ممکن است از طریق اسپانسرشیپ دسته خانواده برای ما به این استان واجد شرایط شناخته شود. اگر فردی یک پارتنر یا همسر قانون ساکن داشته باشد، آن همسر یا شریک زندگی می‌تواند برای مهاجرت آنها به کبک اسپانسر شود. اگر فرد یک کودک وابسته یا نوه فردی باشد که در کتاب زندگی می‌کند آنها می‌توانند برای اسپانسرشیپ واجد شرایط شناخته شوند.

فرد اسپانسر باید یک نامه تعهد را امضا کند تا آنها را از نظر قانونی مسئول اعضای خانواده می کند که تعهد اسپانسرشیپ هستند.

چطور در کبک مجوز دانشجویی و مجوز کار بگیریم

دو نوع برنامه مجوز کار در کانادا وجود دارد: 

برنامه نیروی کار موقت خارجی: یک ارزیابی تأثیر بازار کار برای نیروی کار خارجی که می‌خواهند مجوز کار بگیرند لازم است. 

برنامه موبیلیتی بین المللی میوه کار خارجی که میخوای مجوز کار بگیرد ارزیابی تاثیر بزاره کار لازم نیست هدف ارزیابی تاثیر بازار کار نشان دادن این است که استخدام فرد خارجی تاثیر منفی بر بازار کار کانادا ندارد. گرچه فرایند ارزیابی تاثیر بازار کار بسیار رایج است، مجوزهای کار معاف از ارزیابی تأثیر بازار کار مختلفی نیز وجود دارند. 

نمایش خبر  مسکن در کانادا: بررسی تغییرات در چشم انداز مسکن کانادا در دهه گذشته

استان کبک شرایط مجوز کار مخصوص به خود را دارد. کبک فهرست مشاغلی را دارد که داشتن ارزیابی تاثیر بازار کارا لازم می دانند . به منظور گرفتن مجوز کار نیروهای کار خارجی باید سندی به نام مدرک پذیرش کبک را علاوه بر ارزیابی تأثیر بازار کار به دست آورند. 

مشابه فرایند مجوز کار به منظور گرفتن مجوز دانشجویی در کبک دانشجویان آتی ، درصورتی که میخواهند در این استان تحصیل کنند، باید مدرک پذیرش کبک را دریافت کنند تنها زمانی می توان آن را به دست آورد که نیروی کار خارجی یا دانشجوی خارجی درخواست مجوز کار یا تحصیل خود را نزد اداره مهاجرت کانادا ثبت کرده باشد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420