Skip to content
از طریق برنامه پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ کانادا با عزیزان خود متحد شوید

تاریخ انتشار

هر سال، کانادا از برنامه پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ استفاده می کند تا به کانادایی ها اجازه دهد تا از عزیزانی که در خارج از کشور زندگی می کنند حمایت مالی کنند.  امسال ممکن است نوبت شما باشد.

کانادا اولویت فوق العاده ای برای اتحاد مجدد اعضای خانواده از طریق مهاجرت دارد.  به همین دلیل است که طبقه خانواده به طور مداوم دومین گروه بزرگ مهاجران کانادا است.  در نیمه اول (ژانویه-ژوئیه) سال 2022، 51745 مهاجر از طریق برنامه های کلاس خانواده به این کشور آمدند.

 از فرزندان و همسران تحت تکفل گرفته تا پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ، کانادا از ارائه برنامه هایی برای شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی برای کمک به آوردن عزیزان خود به این کشور مفتخر است.

 یکی از این برنامه‌ها برنامه والدین و پدربزرگ‌ها نام دارد.

 برنامه ای که به طور منحصر به فرد تنها چندین هفته در هر سال به طول می انجامد، PGP راهی را برای شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی فراهم می کند تا به والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود برای دریافت اقامت دائم در این کشور کمک کنند.  در نهایت، والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که از طریق این برنامه اقامت دائم می‌کنند نیز ممکن است واجد شرایط شهروندی کانادا باشند.

 تحت این برنامه، کانادایی‌ها می‌توانند یکی از والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود یا هر دوی آنها را اسپانسر کنند، اما همچنان باید والدین/پدربزرگ و مادربزرگ زنده دیگر خود را در درخواست مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا  فهرست کنند.

سال های گذشته PGP

PGP هر سال تعداد برنامه های مورد نیاز خود را تغییر می دهد.  برای زمینه قبل از ارائه توضیحی درباره برنامه، IRCC حداکثر 10000 درخواست را در سال 2020 پذیرفت اما این تعداد در سال 2021 به 30000 افزایش یافت.

 زمانی که IRCC برنامه های PGP را برای سال 2022 باز می کند، این عدد می تواند یک بار دیگر تغییر کند.

 معیارهای واجد شرایط بودن PGP 2021 (به استثنای کبک)

 اگرچه این معیار ممکن است برای سال برنامه 2022 تغییر کند، معیارهای واجد شرایط بودن 2021 برای این برنامه به شرح زیر بود:

  • یک حامی برای درخواست باید دعوت شود
  •  اسپانسر باید شهروند کانادا، مقیم دائم، یا یک هندی ثبت شده تحت قانون هند کانادا باشد.
  •  اسپانسر نمی تواند اقامت موقت با ویزا یا مجوز داشته باشد و یا درخواست اقامت دائم «در حال انجام» داشته باشد.
  •  حامیان مالی باید حداقل 18 سال سن داشته باشند
  •  حامیان مالی باید در کانادا اقامت داشته باشند (متقاضیان بالقوه باید در مرحله “علاقه به حامی” مدرکی ارائه دهند) در طول فرآیند درخواست و پس از تصمیم گیری درخواست.
  •  طبق تعیین دولت کانادا، شخص یا افرادی که حمایت مالی می شوند، نباید دارای شرایط پزشکی باشند که سلامت و ایمنی عمومی را به خطر بیندازد یا تقاضای بیش از حد برای خدمات بهداشتی/اجتماعی داشته باشد.
  •  حامی نباید از IRCC کمک های اجتماعی دریافت کند (بیمه کار و مزایای واکنش اضطراری کانادا واجد شرایط کمک اجتماعی نیستند)
  •  یک حامی باید تمام الزامات دیگر تحت قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان و مقررات حفاظت از مهاجرت و پناهندگان را برآورده کند.
  •  از حداقل سطح درآمد لازم (MNI) برای این برنامه فراتر بروید و اثبات درآمد را به IRCC ارائه دهید (جزئیات زیر)
  •  امضای تعهد (جزئیات زیر)
نمایش خبر  آیا می‌توانم بیش از یک پروفایل Express Entry داشته باشم؟

جزئیات در مورد نیاز MNI برای برنامه والدین و پدربزرگ ها به شرح زیر است:

  • MNI معیاری از سطح درآمد یک خانوار است که برای تعیین اینکه آیا متقاضی می‌تواند از خود، واحد خانواده‌اش و کسانی که می‌خواهد حمایت مالی کند یا خیر استفاده می‌شود (جزئیات مربوط به تعریف واحد خانواده و MNI ویژه PGP برای  کانادایی‌های خارج از کبک را می‌توانید در اینجا پیدا کنید)
  •  اگر متاهل یا در یک رابطه معمولی هستید، درآمد اسپانسر و همسر می تواند شامل شود
  •  حامی در یک درخواست PGP (خارج از کبک) باید برای سه سال مالیات متوالی قبل از تاریخ ارسال درخواست خود از MNI فراتر رود تا برای این برنامه واجد شرایط باشد.
  •  برای اثبات اینکه متقاضی الزامات MNI را برآورده می کند، آنها باید اعلامیه های ارزیابی صدور آژانس درآمد کانادا را برای پشتیبانی از درخواست خود ارسال کنند.

جزئیات در مورد فرآیند تعهد برای برنامه پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ به شرح زیر است.  با امضای یک تعهد، متقاضی کانادایی (خارج از کبک) تعهدی 20 ساله می دهد که:

  • حمایت مالی، از جمله برای نیازهای ضروری، شخص یا افراد مورد حمایت (از زمانی که ساکنان دائمی می شوند شروع می شود)
  •  بازپرداخت هرگونه مزایای کمک اجتماعی پرداخت شده به اعضای خانواده تحت حمایت (در صورت وجود)

عدم صلاحیت PGP (کانادا به استثنای کبک)

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است یک حامی بالقوه PGP برای این برنامه واجد شرایط نباشد.  برخی از این دلایل عبارتند از: اگر اسپانسر بالقوه:

  • در زندان، زندان یا ندامتگاه است
  •  در گذشته هنگام امضای قرارداد حمایت مالی برای حمایت مالی از یکی از بستگان، حمایت مالی را که با آن موافقت کردند، ارائه نکردند
  •  اعلام ورشکستگی کرده و ترخیص نشده اند
  •  به دلیلی غیر از معلولیت کمک های اجتماعی دریافت کرده است
  •  به خاطر یک جرم جنایی خشونت آمیز، هر گونه جرم علیه یکی از بستگان، یا هر جرم جنسی در داخل یا خارج از کانادا محکوم شده است.
  •  به طور قانونی نمی توانند در کانادا بمانند و باید کشور را ترک کنند زیرا آنها دستور حذف را دریافت کرده اند
  •  بازپرداخت نشد: وام مهاجرت، ضمانت نامه کارکرد و/یا پرداخت های حمایتی خانواده به دستور دادگاه مانند نفقه یا نفقه فرزند
نمایش خبر  برخی از کارگران خارجی در کانادا می توانند  LMIA خود را در 10 روز کاری دریافت کنند

مراحل درخواست PGP 2021 (به استثنای کبک)

موارد زیر چهار مرحله درخواست برای این برنامه در سال 2021 بود. لطفاً توجه داشته باشید که این روند ممکن است برای سال برنامه 2022 تغییر کند.

 مرحله 1: مطمئن شوید که معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده کرده اید

 اگر اسپانسر بخواهد این کار را انجام دهد، ممکن است از شریک یا همسر خود بخواهد که درخواست PGP را امضا کند تا حداقل معیارهای درآمد لازم برای واجد شرایط بودن را برآورده کند.  هم‌امضاکننده باید درآمد خود را برای سه سال مالیاتی قبل از ارسال درخواست ثابت کند.  علاوه بر این، یک امضاکننده PGP مشمول همان شرایط واجد شرایط بودن حامی اصلی و همچنین شرایط مرتبط با تعهد امضا شده خواهد بود.

 مرحله 2: فرم علاقه به حامی مالی را در وب سایت IRCC تکمیل کنید

 مرحله 3: اگر حامی مالی گذشته “علاقه به حامی” را ارسال کرده باشد، باید اطمینان حاصل کند که اطلاعات وارد شده در آن فرم ها را به روز می کند.

 مرحله 4: منتظر بمانید تا IRCC قرعه کشی سالانه PGP خود را برگزار کند، پس از آن حامیان مالی 60 روز فرصت خواهند داشت تا در صورت انتخاب، درخواست های تکمیل شده حمایت مالی را به IRCC ارسال کنند.

 نکته قرعه کشی IRCC: IRCC سیستم قرعه کشی خود را منصفانه ترین و شفاف ترین فرآیند انتخاب برای PGP یافته است.  برنامه های تکراری را حذف می کند و تصادفی سازی واقعی را تضمین می کند.

2021 PGP در کبک

در مقایسه با سایر نقاط کانادا، تفاوت های اساسی در روند PGP برای کبک وجود دارد.

نمایش خبر  آیا می‌توانم بیش از یک پروفایل Express Entry داشته باشم؟

 در زیر تفاوت در معیارهای واجد شرایط بودن و مراحل درخواست از سال 2021 وجود دارد. لطفاً توجه داشته باشید که این معیارها و مراحل ممکن است دوباره برای سال برنامه 2022 تغییر کند.

معیارهای صلاحیت 2021:

  • دولت کبک مجموعه ای از الزامات حمایت مالی خود را دارد که یک حامی کانادایی که در آن استان زندگی می کند باید فراتر از معیارهای تعیین شده توسط IRCC رعایت کند.  جزئیات را می‌توانید در وب‌سایت دولت کبک بیابید.
  •  کبک همچنین از استاندارد متفاوتی برای MNI استفاده می‌کند، اگرچه هنوز بر اساس اندازه «واحد خانوادگی» حامی است (جزئیات MNI و واحد خانواده کبک را می‌توانید در اینجا پیدا کنید).  دولت کبک نیز درآمد اسپانسر را ارزیابی خواهد کرد.
  •  استان کبک یک قرارداد تعهد 10 ساله را در مقابل تعهد 20 ساله در سراسر کشور تحمیل می کند.  در این بخش از کانادا، حامیان مالی همچنین ملزم به امضای فرم تعهد اضافی در کنار فرم ارائه شده از طریق IRCC خواهند بود.

مراحل درخواست 2021:

مرحله 1: مطمئن شوید که معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده کرده اید

 مرحله 2: فرم علاقه به حامی مالی را در وب سایت IRCC تکمیل کنید

 مرحله 3: اگر حامی مالی گذشته “علاقه به حامی” را ارسال کرده باشد، باید اطمینان حاصل کند که اطلاعات وارد شده در آن فرم ها را به روز می کند.

 مرحله 4: منتظر بمانید تا IRCC قرعه کشی سالانه PGP خود را برگزار کند، پس از آن حامیان مالی 60 روز فرصت خواهند داشت تا در صورت انتخاب، درخواست های تکمیل شده حمایت مالی را به IRCC ارسال کنند.

 مرحله 5: با درخواست از دولت کبک، گواهی انتخاب کبک (“CSQ” به زبان فرانسوی) را دریافت کنید.  پس از به دست آمدن، آن را به IRCC ارسال کنید

پردازش برنامه PGP

IRCC خاطرنشان می کند که میانگین زمان پردازش برای یک برنامه PGP بین 20 تا 24 ماه است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420