Skip to content
ارزان ترین برنامه های موسسات آموزشی منتخب كانادا برای دانشجویان بین المللی که به سه شغل پرتقاضا در کانادا چشم دوخته اند

تاریخ انتشار

ارزان ترین برنامه های موسسات آموزشی منتخب كانادا برای دانشجویان بین المللی که به سه شغل پرتقاضا در کانادا چشم دوخته اند

به گفته رندستاد، آژانس کاریابی و شرکت مشاوره با بیش از 60 سال تجربه در صنعت، سه شغل پرتقاضا در سراسر کانادا توسعه دهندگان، مدیران منابع انسانی و مهندسان مکانیک هستند.

می‌توان انتظار داشت که دانشجویان بین‌المللی که به کانادا می‌آیند ممکن است به دنبال برنامه‌های آموزشی ای باشند که آنها را برای مشاغل در این زمینه‌های مورد تقاضا آماده کند.

گزینه های خود را برای تحصیل در کانادا کشف کنید

به امید کمک به دانشجویان بین‌المللی برای رسیدن به این هدف، موارد زیر سه موسسه آموزشی تعیین‌شده کانادا (DLIs) را مطرح می کنند که ارزان‌ترین نرخ‌های شهریه را برای برنامه‌هایی ارائه می‌کنند که به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا در بخش‌های شغلی پرتقاضای کانادا مشاغلی کسب کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که محتوای زیر به جای همه هزینه‌ها (تفریحی، خدمات دانشجویی، دندانپزشکی/بهداشتی و غیره) فقط شهریه‌های هر مؤسسه را در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، مگر اینکه غیر از این ذکر شده باشد، تمام برآوردهای شهریه زیر از سال 2022/2023 (به کانادا) می باشد.

برای این لیست، ما محبوب ترین موسسات آموزشی منتخب كانادا را در هر استان کانادا با توجه به رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 مقایسه خواهیم کرد.

10 موسسات آموزشی منتخب كانادا ارزیابی شده عبارتند از:

• مک گیل (مونترال، کبک)

• دانشگاه بریتیش کلمبیا – UBC (ونکوور، بریتیش کلمبیا)

• دانشگاه تورنتو – UofT (تورنتو، انتاریو)

• دانشگاه آلبرتا – UAlberta (ادمونتون، آلبرتا)

• دانشگاه مانیتوبا – UManitoba (وینیپگ، مانیتوبا)

• دانشگاه ساسکاچوان – USask (ساسکاتون، ساسکاچوان)

• دالاهو (هالیفاکس، نوا اسکوشیا)

• دانشگاه نیوبرانزویک – UNB (فردریکتون، نیوبرانزویک)

• Memorial University of Newfoundland – Memorial (سنت جان، نیوفاندلند)

نمایش خبر  بخش های خدمات کانادا، رشد اشتغال را به عنوان فرصت های شغلی حفظ می کنند

• دانشگاه جزیره پرنس ادوارد – UPEI (شارلوت تاون، جزیره پرنس ادوارد)

مقایسه موسسات آموزشی منتخب كانادا در اینجا مهم بود زیرا اینها مؤسسات آموزشی در کانادا هستند که توسط دولت برای پذیرش دانشجویان بین المللی تأیید شده اند. تحصیل در این موسسات همچنین به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) را دریافت کنند، که به آنها این امکان را می دهد تا تجربه کاری کلیدی کانادایی را که برای اقامت دائم کانادا به آن نیاز دارند، به دست آورند.

شغل 1: توسعه دهندگان

در فهرست رندستاد از 15 شغل برتر در کانادا در سال 2023، جایگاه اول توسط توسعه دهندگان گرفته شد. همانطور که توسط رندستاد توضیح داده شده است، “توسعه دهندگان برنامه ها را بر اساس نیازهای کاربر طراحی و کدنویسی می کنند: از برنامه های تلفن هوشمند گرفته تا برنامه های حسابداری تجاری و سیستم عامل”.

به طور معمول، افرادی که در این نقش قرار دارند، دارای پیشینه تحصیلی در علوم کامپیوتر هستند. همه 10 DLI ارزیابی شده برنامه های علوم کامپیوتر را ارائه می دهند که ارزان ترین آنها توسط UPEI، UNB و Memorial ارائه می شوند.

توجه: Memorial به جای مقادیر خاص برنامه، فقط تخمین های کلی را در مورد شهریه (از جمله برای دانشجویان بین المللی) ارائه می دهد.

در UPEI، یک سال شهریه کامل برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی 6750 دلار برای برنامه های دانشکده علوم تخمین زده می شود. طبق آخرین داده های موجود از UNB، دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در برنامه علوم کامپیوتر هر سال 19360 دلار شهریه پرداخت خواهند کرد. در نهایت، Memorial، در نیوفاندلند، شهریه دانشجویی بین المللی 20000 دلاری را ارائه می دهد.

در میان DLI های ارزیابی شده، دو برنامه گران قیمت در این زمینه در UManitoba (تقریباً 77,196 دلار در سال برای دانشجویان در علوم) و UofT ارائه می شوند که شهریه سالانه دانشجویان بین المللی بین المللی 60,510 دلار برای دانشجویان کارشناسی که در رشته علوم کامپیوتر تحصیل می کنند (2023/24) است.

نمایش خبر  چگونه از نیجریه اسپانسر همسر خود شویم 

توجه: UManitoba تمام ارقام شهریه را بر اساس هر اعتبار ارائه می‌کند که در بار کل دوره مورد انتظار (120 ساعت اعتبار) ضرب شده است تا کل شهریه سالانه برآورد شود.

جدول زیر تمام 10 موسسات آموزشی منتخب كانادا ارزیابی شده را ارائه می‌کند که از ارزان‌ترین تا گران‌ترین شهریه برنامه‌های مرتبط با علوم کامپیوتر سفارش داده شده‌اند.

شغل 2: مدیران منابع انسانی (HR).

بر اساس رندستاد، مدیران منابع انسانی به عنوان دومین شغل پرتقاضا در سراسر کانادا رتبه بندی شدند. افراد در این نقش ها، به طور کلی، “بر عملکردهای منابع انسانی شرکت، از جمله استخدام و مدیریت نیروی کار نظارت می کنند.”

بار دیگر، همه موسسات آموزشی منتخب كانادا ارزیابی شده یک برنامه مرتبط با منابع انسانی ارائه می دهند، اگرچه برخی از موسسات برنامه های کارشناسی کامل چهار ساله و برخی دیگر برنامه های گواهی ارائه می دهند که می توانند در کمتر از یک سال تکمیل شوند.

با این حال، ارزان‌ترین برنامه‌های منابع انسانی برای دانشجویان بین‌المللی را می‌توان در این آدرس یافت:

1. دالاهو: 3135 دلار (به یادداشت زیر مراجعه کنید)

2. UPEI: 6750 دلار (شهریه سالانه)

3. یادبود: 20000 دلار

توجه: برنامه گواهی مدیریت منابع انسانی دالاهو شامل سه دوره است که هر کدام 12 هفته طول می کشد

از سوی دیگر، دو برنامه گران قیمت منابع انسانی ارائه شده توسط این DLI ها را می توان در مک گیل و UManitoba یافت. در مک گیل، شهریه سالانه دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی 63693.60 دلار برای دانشجویانی که لیسانس بازرگانی را دنبال می کنند، است. در همین حال، UManitoba تقریباً هزینه های شهریه را در حدود 85999.20 دلار در سال برای دانشجویان دانشجویانی که در رشته مدیریت در دانشکده تجارت آسپر تحصیل می کنند، تعیین می کند.

نمایش خبر  انتاریو قصد دارد ۱۰۰ کارآفرین مهاجر جذب کند

جدول زیر تمام 10 موسسات آموزشی منتخب كانادا ارزیابی شده را ارائه می دهد که از ارزان ترین تا گران ترین شهریه برنامه مرتبط با منابع انسانی سفارش داده شده اند.

موضوع 3: مهندسان مکانیک

سومین شغل پرتقاضای کانادا در سال 2023 متعلق به صنعت مهندسی مکانیک است. مهندسان مکانیک در «توسعه و طراحی ماشین‌هایی که مشکلات انسانی را حل می‌کنند … [پیدا کردن راه‌هایی برای] کنترل و خودکارسازی سیستم‌های تولید و [حل‌الفضای مختلف] مشکلات محیطی کمک می‌کنند».

ارزان ترین برنامه های مهندسی مکانیک برای دانشجویان بین المللی را می توان در UPEI، UNB و Memorial یافت. برآورد شهریه سالانه دانشجویان بین المللی آنها به شرح زیر است:

1. UPEI: 6750 دلار

2. یادبود: 20000 دلار

3. UNB: 21,337 دلار (برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در دانشکده مهندسی)

بار دیگر، UofT و UManitoba گران ترین نرخ های شهریه را برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در رشته مهندسی مکانیک هستند ارائه می دهند. در UofT، شهریه سالانه دانشجویان بین‌المللی برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در برنامه‌های لیسانس علوم کاربردی (2023/2024) دنبال می‌کنند، 65,410 دلار است. در همین حال، UManitoba هزینه های شهریه حدود 77196 دلار در سال را برای دانشجویانی که در یک برنامه علمی تحصیل می کنند، تقریبی می کند.

جدول زیر تمام 10 موسسات آموزشی منتخب كانادا ارزیابی شده را ارائه می دهد که از ارزان ترین تا گران ترین شهریه برای برنامه های مهندسی مکانیک سفارش داده شده اند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420