Skip to content
اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا بودجه اضافی برای برنامه آزمایشی زنان تازه واردی که مورد تبعیض نژادی واقع شده اند اختصاص داد

تاریخ انتشار

تقریبا 6 ملیون دلار بودجه به 10 پروژه اختصاص داده میشود که میتواند به زنان تازه وارد برای یافتن شغل کمک کند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) قصد خود را برای ارائه 5.8 میلیون دلار بیشتر برای حمایت از 10 پروژه تحت عنوان برنامه آزمایشی زنان تازه واردی که مورد تبعیض نژادی واقع شده اند، اعلام کرده است. این اعلامیه در 9 دسامبر در هالیفاکس به عنوان بخشی از یک کمپین آگاهی بخشی 16 روزه درباره پایان دادن به خشونت جنسیتی علیه زنان اعلام شد.

برنامه آزمایشی زنان تازه وارد مورد تبعیض نژادی واقع شده، در سال 2018 آغاز شد، سپس با هدف کمک به زنان تازه وارد برای غلبه بر موانع برای یافتن شغل، برنامه زنان تازه وارد اقلیت قابل مشاهده در محل کار نامیده شد. هنگامی که این برنامه تأسیس شد، این برنامه 31.9 میلیون دلار را طی سه سال برای حمایت از اشتغال و پیشرفت شغلی برای زنان تازه وارد مورد تبعیض نژادی واقع شده اختصاص داد. بودجه 2021 شامل 15 میلیون دلار بودجه برای دو سال بعد بود.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، گفت: «زنان تازه واردی که مورد تبعیض نژادی واقع شده‌اند، با چالش های مهمی برای ورود به بازارکار مواجه هستند و این فقط در مورد به دست آوردن شغل زنان نیست، بلکه در مورد ایجاد احساس کرامت و تعلق است. این حمایت در کارهایی که دولت کانادا برای جلوگیری و پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت (جنسیتی) انجام می دهد با حصول اطمینان از حمایت از برابری جنسیتی در همه بخش ها ادغام می شود. برابری جنسیتی در کانادا برای همه زنان است.»

نمایش خبر  چگونه کانادایی ها کریسمس را جشن می گیرند؟

احتمال اینکه زنان تازه وارد، در موقعیت های شغلی با دستمزد کم، کار  کنند زیاد است.

نیاز به این ابتکارات در همه‌گیری کووید-19 ملموس‌تر شد شد، که تأثیر نامتناسبی بر تازه واردان، به‌ویژه زنان داشت، زیرا آنها اغلب در موقعیت‌هایی مانند خرده‌فروشی‌ها یا خواربارفروشی‌ها کار می‌کردند. به طور کلی، مهاجران اخیر به کانادا تعداد موقعیت شغلی بیشتری در بخش‌های غذا، مهمان‌پذیر و اقامت، دارند که بیشترین لطمه را در طول قرنطینه متحمل شده اند.

علاوه بر این، داده های نظرسنجی نیروی کار از ژانویه تا ژوئن 2021 نشان می دهد که شکاف بیکاری قابل توجهی بین زنان مهاجر اخیر و زنان متولد کانادا (15.2٪ در برابر8.0٪) وجود دارد.

زنان تازه وارد نیز به احتمال زیاد در پست های پاره وقت مشغول شوند. یک مطالعه آماری در کانادا نشان می دهد که 66 درصد از زنان مهاجری که ازدواج کرده اند یا ازدواج غیر رسمی کرده اند (در روابط کامن-لا هستند)، و 70 درصد از زنان متولد کانادا، احتمالاً به طور تمام وقت مشغول شوند.

پروژه های حامیِ بانوان

در سال‌های 2019-2020، بیش از 2500 مشتری در فعالیت‌های مرتبط آزمایشی شرکت کردند. اکثر شرکت کنندگان در سنین اصلی کار (بین 25 تا 54 سال) و از مهاجران اخیر (کسانی که کمتر از پنج سال در کانادا زندگی کرده اند) بودند.

پروژه‌های فعلی که توسط سازمان‌های مستقل در سرتاسر کانادا اجرا می‌شوند، با هدف ارائه مهارت‌های زبانی به زنان تازه‌وارد، ارتباط آنها با کارفرمایان و آموزش مهارت‌های نرم دیگری که می‌تواند در یافتن شغل مفید باشد، انجام می‌شود.

همچنین یک پروژه وجود دارد که روی مهارت های فناوری اطلاعات و فنی زنان تازه وارد کار می کند که به آنها کمک می کند تا پیش نیازهای استخدام شدن در کانادا را به دست آورند.

نمایش خبر  نیروهای مسلح کانادا اکنون به ساکنان دائمی اجازه می دهد تا به ارتش بپیوندند

آخرین اطلاعیه نیز در ارتباط با بودجه برای برنامه هایی با هدف پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت علیه زنان تازه وارد، است. به خصوص، پروژه استراتژی بخش اسکان خشونت مبتنی بر جنسیت ایجاد شد.

این پروژه مشارکتی بین بخش‌های اسکان و ضد خشونت است که با تسهیل اقدامات بیشتر، آگاهی و همکاری چندبخشی، روی پیشگیری از خشونت مبتنی بر جنسیت کار می‌کند. بودجه اختصاص خواهد یافت به ظرفیت سازی در میان کارگران بخش اسکان در خط مقدم که با موقعیت های خشونت مبتنی بر جنسیت مقابله می کنند.

به گفته‌یIRCC : آموزش، دانش و منابعی که دریافت می‌کنند به آنها اجازه می‌دهد تا به نیازهای قربانیان بهتر پاسخ دهند. این پروژه در چهار سال آینده برای ایجاد یک پایگاه دانش مشترک در مورد خشونت مبتنی بر جنسیت در سراسر بخش اسکان، نظارت می شود و همزمان برنامه هایی ایجاد می کند که به تازه واردان در مورد خدمات و منابع در دسترس آنها، از جمله افرادی که در شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی هستند، آموزش می دهد.