Skip to content
آیا می توانم پس از ارسال درخواست الکترونیکی خود برای اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری به کشور خود برگردم؟

تاریخ انتشار

.برای آگاهی بیشتر در مورد کارهایی که پس از ارسال درخواست الکترونیکی اکسپرس انتری برای اقامت دائم (eAPR) می توانید انجام دهید و ندهید، به ادامه مطالب بپردازید.

یک درخواست الکترونیکی برای اقامت دائم (eAPR) نتیجه یک برنامه موفقیت آمیز اکسپرس اینتری است.

به عبارت دیگر، پس از درخواست برای هر یک از سه برنامه (در ادامه در مورد آن) که تحت سیستم اکسپرس انتری مدیریت می شوند، eAPR همان چیزی است که متقاضیان در صورت دریافت دعوت نامه برای درخواست، در نهایت به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در صورت دریافت دعوتنامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم (PR) به کانادا پس از قرعه کشی اکسپرس انتری ارسال می کنند..

توجه: در حالی که متقاضیان می توانند پس از ارائه eAPR خود سفر کنند، شرایط مهمی وجود دارد که باید در هنگام سفر در طول پردازش درخواست به آن توجه داشته باشید (اطلاعات بیشتر در مورد آن در زیرآمده است)

eAPR به داوطلبان موفق اکسپرس اینتری یک دوره 60 روزه برای درخواست روابط عمومی کانادا ارائه می دهد. در این زمان، گیرندگان ITA باید به نمایه IRCC خود وارد شوند و فرم مناسب را برای درخواست روابط عمومی تحت اکسپرس اینتری پر کنند. به طور خلاصه، این امر مستلزم آن است که متقاضی اطمینان حاصل کند که تمام مدارک مورد نیاز را با درخواست خود درج می کند، تأیید می کند که تمام پاسخ های سوالات eAPR “کامل و درست” هستند و تمام هزینه های مورد نیاز را پرداخت می کند.

جزئیات بیشتر در مورد ارسال eAPR از طریق وب سایت دولت کانادا در اینجا موجود است.

نمایش خبر  بیومتریک 101 برای مهاجرت به کانادا: آنچه باید بدانید

اکنون که eAPR ها را درک کردیم، قبل از پاسخ دادن به سوال در مرکز این مقاله، اجازه دهید ابتدا بهتر بفهمیم که Express Entry چیست.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری نامی است که توسط IRCC به سیستمی داده شده است که درخواست های مهاجرت به سه برنامه مختلف را مدیریت می کند – کلاس تجربه کانادا (CEC)، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSWP).

توجه: اکسپرس اینتری یکی از راه های مهاجرتی برتر دولت فدرال کانادا برای آوردن کارگران ماهر خارجی به کانادا است.

اکسپرس انتری از کاندیداهای علاقه مند می خواهد که ابتدا واجد شرایط بودن خود را برای هر یک از سه برنامه بالا تعیین و تأیید کنند. الزامات مفصلی که توسط IRCC برای کمک به شروع این فرآیند در دسترس است. برعکس، داوطلبان علاقه مند می توانند در اینجا به چند سوال پاسخ دهند تا بررسی کنند که حداقل شرایط لازم برای اکسپرس اینتری را دارند.

از آنجا، کاندیداها می توانند یک نمایه آنلاین به وب سایت IRCC ارسال کنند و با استفاده از ماشین حساب امتیاز CRS، امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) خود را بررسی کنند. CRS همان چیزی است که کانادا در حال حاضر برای امتیازدهی و رتبه بندی داوطلبان اکسپرس اینتری بر اساس فاکتورهای مختلف استفاده می کند. این عوامل شامل سرمایه انسانی (سن، تحصیلات، مهارت زبان رسمی و غیره)، قابلیت انتقال مهارت ها (تجربه کاری و غیره) و غیره است.

پس از ارسال نمایه اکسپرس انتری، داوطلبان باید منتظر بمانند و ببینند که آیا از طریق یکی از قرعه کشی های اکسپرس انتری IRCC که تقریباً هر دو هفته یک بار انجام می شود، ITA دریافت می کنند یا خیر. این قرعه کشی ها، بر اساس یک امتیاز برش تعیین شده توسط IRCC، به طور تصادفی کاندیداهای مربوطه را انتخاب می کنند و به آنها یک ITA می دهند که به آنها اجازه می دهد یک eAPR را به IRCC ارسال کنند (طی 60 روز پس از دریافت ITA.)

نمایش خبر  آیا می توانم به عنوان یک ساکن موقت خارج از کانادا سفر کنم؟

توجه: ITA تنها راهی است که متقاضیان اکسپرس اینتری می توانند برای روابط عمومی در کانادا درخواست دهند.

در نهایت، نامزدهای منتخب باید eAPR خود را به صورت آنلاین ارسال کنند (همانطور که در بالا توضیح داده شد) و منتظر تصمیم نهایی روابط عمومی از IRCC باشند.

پس از ارسال eAPR خود، آیا می توانم به کشور خود برگردم؟

متقاضیان روابط عمومی که eAPR خود را از داخل کانادا ارسال می کنند، به طور کلی آزادند تا زمانی که درخواست آنها در حال بررسی است، به کشور خود سفر کنند. در صورتی که تمایل به بازگشت به کانادا داشته باشند، باید مدارک مورد نیاز برای ورود مجدد را داشته باشند.

توجه: سفرهای بین المللی در طول پردازش eAPR به صورت موردی انجام می شود. یک وکیل مهاجرت با تجربه می تواند در مورد سوالات فردی در مورد سفر پس از ارسال eAPR بر اساس شرایط یک فرد کمک کند.

برای ورود مجدد به کانادا، کسانی که eAPR خود را ارسال کرده اند باید پاسپورت معتبر داشته باشند. علاوه بر این، بسته به دلیل ورود مجدد، فرد باید مجوز کار یا تحصیل معتبر کانادا و/یا ویزای بازدیدکننده معتبر/مجوز سفر الکترونیکی (eTA) داشته باشد، مگر اینکه شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که ویزای بازدیدکننده که به عنوان ویزای اقامت موقت (TRV) نیز شناخته می شود، تنها در صورتی برای ورود مجدد به کانادا مورد نیاز است که توسط کشوری که متقاضی به آن سفر می کند تعیین شده باشد.

علاوه بر این، کارگران ماهر خارجی واجد شرایط می‌توانند در بین انقضای مجوز کار فعلی خود تا زمانی که تصمیم نهایی در مورد eAPR آنها گرفته می‌شود، در صورت درخواست مجوز کار باز پل زدن (BOWP) در کانادا بمانند. در شرایطی که یک تبعه خارجی یک eAPR ارسال می‌کند و می‌خواهد برای BOWP درخواست دهد، می‌توانند در طول پردازش eAPR سفر کنند تا زمانی که وضعیت آنها حفظ نشده باشد و قبل از انقضای مجوز کار به کانادا بازخواهند گشت. در اینجا درباره وضعیت حفظ شده بیشتر بدانید.

نمایش خبر  پر کردن شکاف های موجود در بازار کار کانادا با برنامه کارگران خارجی موقت

واجد شرایط بودن برای BOWP از کاندیداهای علاقه مند، در میان سایر معیارها، به یکی از موارد زیر نیاز دارد:

• در حال حاضر دارای مجوز کار معتبر هستند

• وضعیت و مجوز کار در کانادا را تحت بخش   186(u) مقررات حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPR) حفظ کرده باشند “به دلیل ارائه درخواست برای تمدید مجوز کار تحت بخش R201(1)”

• واجد شرایط برای بازگرداندن وضعیت اقامت موقت خود با مجوز کار بر روی مجوز کار باشند

مجدداً، اگر تبعه خارجی در این وضعیت از کشوری باشد که به TRV نیاز دارد، باید اطمینان حاصل کند که یک TRV یا eTA معتبر برای ورود مجدد به کانادا دریافت می کند.

در اینجا درباره BOWP اطلاعات بیشتری کسب کنید.