Skip to content
آیا می توانم به عنوان یک ساکن موقت خارج از کانادا سفر کنم؟

تاریخ انتشار

ساکنان موقت در کانادا می توانند خارج از کشور سفر کنند، اما باید الزامات ورود مجدد را که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تعیین شده است، برای بازگشت رعایت کنند.

ساکنان موقت شامل بازدید کنندگان از کانادا، به علاوه دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی موقت هستند. هر یک از این گروه ها از اتباع خارجی یک ویزای بازدید کننده / ویزای ساکن موقت (TRV) برای آمدن به کانادا دریافت خواهند کرد.

بازدید کنندگان از کانادا (ساکنان موقت که در حال کار یا مطالعه نیستند) باید الزامات ورود خاصی را برای بازگشت رعایت کنند اگر خارج از کانادا یا ایالات متحده (U.S.) سفر کنند. با این حال، این الزامات بسته به اینکه فرد یک مسافر مورد نیاز ویزا، یک مسافر معاف از ویزا یا یک شهروند آمریکایی است، متفاوت است.

مسافران مورد نیاز ویزا

یک مسافر مورد نیاز ویزا فردی است که از یک کشور مورد نیاز ویزا است. این مسافران هر بار که می خواهند وارد کانادا شوند، به یک ویزای بازدید کننده معتبر نیاز دارند، مگر اینکه مستقیماً از یک بازدید از U.S. یا St. Pierre و Miquelon بازگردند.

مسافران معاف از ویزا

مسافران معاف از ویزا افرادی هستند که از یک کشور که به مجوز الکترونیکی سفر (eTA) نیاز دارد. این مسافران اگر به کانادا پرواز کنند به یک eTA نیاز دارند، اما اگر از طریق خشکی یا دریا (قایق، قطار، اتوبوس و غیره) وارد شوند نیازی نیست. مسافرانی که از طریق خشکی یا دریا وارد کانادا می شوند، فقط باید اطمینان حاصل کنند که گذرنامه یا سند سفر معتبری دارند.

نمایش خبر  جریان استعداد های جهانی: آوردن استعداد های فنی خارجی بسیار ماهر به کانادا

توجه: eTAs برای پنج سال از زمان صدور آنها یا تا زمانی که گذرنامه مرتبط با eTA منقضی شود، معتبر است. مسافران معاف از ویزا باید اطمینان حاصل کنند که با استفاده از گذرنامه ای که به eTA آنها مرتبط است، به کانادا سفر کنند.

شهروندان آمریکا

شهروندان آمریکا معمولاً فقط به یک گذرنامه یا سند سفر معتبر برای ورود به کانادا نیاز دارند.

با این حال، IRCC توجه می کند که اعضای NEXUS می توانند از کارت عضویت خود برای ورود به کانادا استفاده کنند، بدون توجه به نوع حمل و نقلی که استفاده می کنند (خشکی، دریا، هوا). در عین حال، اعضای FAST می توانند از کارت عضویت خود برای ورود به کانادا هنگام سفر با خشکی یا دریا فقط استفاده کنند.

هر دو دارنده مجوز مطالعه و مجوز کار می توانند خارج از کانادا سفر کنند. با این حال، مهم است توجه داشت که خود مجوز (مطالعه یا کار) به عنوان یک سند سفر عمل نمی کند.

به عبارت دیگر، هیچ یک از مجوزها حق سفر به و / یا ورود به کانادا را به شما نمی دهد. این به این معنی است که، علاوه بر مجوز * شما، ممکن است به یک ویزای بازدید کننده یا eTA برای ترک و ورود مجدد به کانادا نیاز داشته باشید، بسته به اینکه از کجا هستید.

  • IRCC توجه می کند که برخی از دانشجویان بین المللی ممکن است فقط به یک گذرنامه معتبر برای ورود مجدد به کانادا نیاز داشته باشند. این بستگی به این دارد که از کجا هستند.

توجه: IRCC توضیح می دهد که داشتن یک eTA یا ویزا، به همراه یک مجوز مطالعه / کار، ورود مجدد به کانادا را تضمین نمی کند. دارنده مجوز هنوز ملزم است که اثبات کند که همه الزامات ورود مجدد قابل اجرا را برآورده می کند قبل از اینکه اجازه داده شود دوباره وارد کشور شود.

نمایش خبر  افزایش چشمگیر مهاجرت والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به کانادا برای شروع سال 2023

تفاوت بین رکورد بازدید کننده

ویزاهای بازدید کننده به اتباع خارجی اجازه می دهد که به کانادا بیایند، چه برای بازدید، مطالعه یا کار موقت. با این حال، همچنین مهم است که اتباع خارجی این سند را با رکورد بازدید کننده اشتباه نگیرند.

ویزای بازدید کننده به شهروندان کشورهایی که به ویزا نیاز دارند اجازه می دهد تا به عنوان یک بازدید کننده به کانادا سفر کنند و وارد شوند تا شش ماه. این ویزا در داخل گذرنامه دریافت کننده قرار می گیرد، که اثبات می کند که آنها شرایط ورود به کانادا را برآورده می کنند. ویزاهای بازدید کننده شامل تاریخی است که باید در کانادا حضور داشته باشید اما مهم است توجه داشته باشید که این تاریخ نشان دهنده زمانی نیست که دارنده ویزا باید کشور را ترک کند.

رکورد بازدید کننده سندی است که توسط اداره خدمات مرزی کانادا (CBSA) یا IRCC صادر می شود تا اقامت دریافت کننده را در کانادا تمدید یا محدود کند. به عبارت دیگر، رکورد بازدید کننده برای تأیید وضعیت بازدید کننده یک اتباع خارجی در کانادا استفاده می شود، در حالی که همچنین مشخص می کند که فرد چقدر مجاز است در کشور بماند.

بر خلاف ویزای بازدید کننده، رکوردهای بازدید کننده اسناد مستقلی هستند که در گذرنامه دریافت کننده قرار نمی گیرند. قابل توجه است که این اسناد شامل تاریخ انقضای اقامت دریافت کننده در کانادا است، که تاریخی است که فرد باید کشور را ترک کند.

رکوردهای بازدید کننده همچنین ممکن است به اتباع خارجی ارائه شود وقتی IRCC برنامه را برای تمدید اقامت آنها در کانادا یا بازیابی وضعیت آنها تأیید می کند. اتباع خارجی باید در زمانی که برای یک رکورد بازدید کننده درخواست کنند:

نمایش خبر  چگونه از فرزند خود برای مهاجرت به کانادا حمایت مالی کنید

وقتی برای اولین بار در پورت ورودی می رسند اگر از قبل می دانند که می خواهند بیش از شش ماه بمانند وقتی که در حال حاضر در کانادا هستند و تصمیم گرفته اند که می خواهند بیشتر بمانند توجه: اتباع خارجی که در حال حاضر در کانادا هستند باید حداقل 30 روز قبل از پایان اقامت مجاز خود در کانادا برای یک رکورد بازدید کننده درخواست کنند.