Skip to content
افزایش چشمگیر مهاجرت والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به کانادا برای شروع سال 2023

تاریخ انتشار

افزایش چشمگیر مهاجرت والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به کانادا برای شروع سال 2023

ساکنان دائمی که تحت عنوان برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها (PGP) وارد کانادا شده‌اند در ژانویه  2023 نسبت به ژانویه سال 2022 تقریبا 60 درصد افزایش یافته اند.

در سال 2023، کانادا امیدوار است که 28500 ساکن دائمی را تحت عنوان برنامه PGP قرار دهد. در سال 2022، 27255 ساکن مقیم دائم تحت عنوان PGP وارد کانادا شدند که 132 درصد بیشتر از 11740 نفر در سال 2021 بوده اند.

برنامه های مهاجرت کانادا 2023-2025 هدفش پذیرش 465000 ساکن مقیم دائم در سال 2023 است. در ژانویه 2023، کانادا پذیرای 50885 ساکن مقیم دائم جدید بود که تقریباً 44 درصد بیشتر از 35450 مهاجر جدید در ژانویه سال گذشته به کانادا بوده است.

با توجه به اهداف مهاجرتی سال 2023، 106500 ساکن مقیم دائمی تحت دسته بندی حمایت خانواده قرار خواهند گرفت. حمایت خانواده شامل همسران، شرکای حقوق عمومی و فرزندان، و همچنین والدین و پدربزرگ و مادربزرگ تحت عنوان برنامه PGP می شود. کانادا در حال حاضر پذیرای 13000 تازه وارد تحت حمایت برنامه همسر/فرزند و PGP بوده است.

نحوه عملکرد PGP

شهروندان کانادایی و مقیم دائم می توانند از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود برای مهاجرت به کانادا حمایت مالی کنند. در صورت تایید بر اساس این برنامه، به والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ اقامت دائم کانادا اعطا می شود و ممکن است نهایتاً بتوانند برای شهروندی کانادا درخواست ارائه دهند.

برای احراز شرایط لازم برای برخورداری از  PGP در گذشته، حامیان مالی باید معیارهای زیر را داشته باشند:

نمایش خبر  چه کاری باید انجام دهم اگر درخواست مهاجرت من ناقص عنوان شود و برگشت بخورد؟

– فرم علاقه به حامی مالی را در وب سایت IRCC بین 13 اکتبر 2020(12:00 بعد از ظهر EDT) و 3 نوامبر 2020(12:00 PM EST) تکمیل کرده باشند.

– شهروند کانادایی، مقیم دائم کانادا، یا یک هندی ثبت  نام شده تحت قانون هندی کانادا باشند.

– 18 سال یا بیشتر داشته باشند.

-در کانادا اقامت داشته باشند (متقاضیان بالقوه باید مدرکی مبنی بر وضعیت خود در مرحله علاقمندی به حامی ارائه دهند).

-از حداقل سطح درآمد لازم برای این برنامه فراتر روند (اگر متاهل یا در یک رابطه معمولی هستید، درآمد حامی و همسر را می توان در نظر گرفت) و اثبات درآمد را به IRCC ارائه دهند. و

– امضای تعهدی برای حمایت مالی از افراد تحت حمایت به مدت 20 سال (از زمانی که ساکنان دائمی شوند). و امضای تعهدی برای بازپرداخت هرگونه مزایای کمک اجتماعی پرداخت شده به اعضای خانواده تحت حمایت (در صورت وجود) برای یک دوره 20 ساله.

– در صورتی که حامی در کبک اقامت دارد، یک “تعهد” اضافی باید با استان کبک امضا شود.

IRCC جزئیاتی در مورد PGP 2023 ارسال نکرده است. در سال های گذشته، IRCC از یک سیستم قرعه کشی استفاده کرده است تا به طور تصادفی انتخاب کند که کدام حامیان مالی علاقه مند از طریق PGP دعوت نامه برای درخواست (ITA) دریافت کنند.

تمام ITAهای PGP از سال 2020 به متقاضیانی داده شده است که از اکتبر تا نوامبر 2020 برای حمایت مالی از طریق PGP علاقمندی خود را ابراز کرده اند. آخرین قرعه کشی PGP در اکتبر 2022 بود. در زمان قرعه کشی 2022، هنوز تقریباً 155000 حامی بالقوه مالی وجود داشت.

نمایش خبر  در ماه ژانویه IRCC ارسال دعوتنامه های FSWP و CEC را از سر می گیرد؛ و مجوز کار آزاد را به دارندگان PGWP ارائه می‌دهد.

سوپر ویزا

سوپر ویزا، به عنوان جایگزینی برای PGP، به والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ های شهروندان کانادایی اجازه می دهد تا حداکثر پنج سال پی در پی از زمان اولین ملاقات خود بدون نیاز به تمدید وضعیت خود، به عنوان بازدیدکننده به کانادا بیایند.

آن دسته از والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که قبلاً سوپر ویزا دارند، می‌توانند برای تمدید درخواست اقدام کنند که به این ترتیب مچاز می شوند تا حداکثر هفت سال به عنوان بازدیدکننده در کانادا بمانند. به علاوه، آنها می توانند چندین بار به مدت 10 سال وارد کانادا شوند. سوپر ویزا در تمام طول سال در دسترس است.

سوپر ویزا گزینه ای برای والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی است که در کشوری زندگی می کنند که برای ورود به کانادا به ویزای اقامت موقت (TRV) نیاز دارند. با سوپر ویزا، آنها قادر هستند بین کانادا و کشور محل اقامت خود بدون نیاز به درخواست مجدد برای TRV مسافرت کنند.

مزایای سوپر ویزت همچنین شامل حال والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از کشورهایی می‌شود که از TRV معاف هستند، مانند ایالات متحده. شهروندان ایالات متحده می توانند در هر ورود به مدت 6 ماه وارد کانادا شده و در آنجا اقامت داشته باشند. با سوپر ویزا، بازدیدکنندگان می توانند وارد کانادا شوند و در هر ورود به مدت 5 سال اقامت داشته باشند.

روند درخواست مشابه فرآیند TRV است، اما مدارک اضافی لازم است تا نشان دهد که والدین و پدربزرگ و مادربزرگ در طول اقامت خود در کانادا حمایت خواهند شد. این شامل:

نمایش خبر  حذف الزام سابقه کار در کانادا برای مهندسین انتاریو

-دعوت نامه از فرزند یا نوه مقیم کانادا.

– اسنادی که به اثبات می رساند که فرزند یا نوه حداقل درآمد (LICO) را دارا است.

-اثبات رابطه والدین با فرزند یا نوه، مانند شناسنامه ای که نام او را به عنوان والدین ذکر می کند. و

– اثبات پوشش بیمه درمانی برای حداقل یک سال در یک شرکت بیمه کانادایی.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420