Skip to content
چه کاری باید انجام دهم اگر درخواست مهاجرت من ناقص عنوان شود و برگشت بخورد؟

تاریخ انتشار

این مقاله مراحلی را نشان می دهد که متقاضیان مهاجرت کانادایی باید در شرایطی که درخواست آنها توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به دلیل ناقص بودن آن برگشت بخورد انجام دهند.

هر درخواست ناقص به همراه یک نامه توضیحی و یک فهرست اسناد به متقاضی مناسب بازگشت می خورد. این دو قسمت دلایل برگشت درخواست را بررسی خواهند کرد و دقیقاً چه چیزی از درخواست کم است.

علاوه بر این، IRCC توضیح می‌دهد که متقاضیانی که درخواست خود را برای ناقص بودن برگردانده‌اند، مبلغ پرداختی را دریافت خواهند کرد. IRCC اعلام کرده که “بازپرداخت ممکن است تا هشت هفته طول بکشد تا تکمیل شود [و] کسانی که منتظران باشند، می‌توانند درخواست بازپرداخت کنند.”

توجه: در زمان نگارش این متن، مرکز کمک IRCC هنوچ تا زمانی که درخواست ناقص ایجاد شده توسط دپارتمان مهاجرت به صورت دیجیتال ارسال خواهد شد به متقاضیان از طریق ایمیل بازگشت خواهند یافت. اگر کپی دیجیتالی ایجاد نشده باشد، متقاضیان نامه بازگشت را از طریق پست دریافت خواهند کرد.

مراحل لازم پس از دریافت درخواست ناقص خود از سوی IRCC
پس از دریافت درخواست ناقص خود، نامه پیوستی را بخوانید و فهرست اسناد را مرور کنید تا درک کنید چرا درخواست شما برگشت داده شده است و چه چیزی دقیقاً از آن حذف شده است.

در این زمان، هنگام آماده‌سازی برای ارسال مجدد درخواست خود، حتماً هرگونه سند یا اطلاعاتی را که از درخواست اولیه شما کم بوده است، اضافه کنید. درخواست‌های بازارسالی می‌توانند شامل تمام اسناد و رسید پرداخت از درخواست اولیه باشند، شرط این است که تمام امضاها هنوز معتبر باشند. در صورت لزوم، به دلیل امضای منسوخ شده، متقاضیان می‌توانند فرم‌های جدید را پر کرده، امضا کرده و تاریخ‌گذاری نمایند.

نمایش خبر  چه کسی می تواند بدون مجوز کار در کانادا کار کند؟

سپس نامه‌ای به IRCC بنویسید که توضیح می‌دهد چرا شما اطلاعات خود را تغییر/به‌روزرسانی کرده‌اید.

توجه: اگر درخواست شما هنگام بازگشت به عنوان ناقص، اسنادی را از دست داده بود و نمی‌توانید اسناد تقاضا شده توسط IRCC را ارائه دهید، دلایل این موضوع باید در نامه توضیح داده شود.

متقاضیانی که درخواست خود را که به دلیل ناقص بودن به آنها برگشت داده شده، باید همچنین نامه توضیحی و فهرست اسناد که از طرف IRCC دریافت کرده‌اند را با بازارسالی خود ارسال کنند.

نکات کلیدی در مورد بازفرستادن یک درخواست ناقص به IRCC
موارد زیر نکات مهمی را که متقاضیان باید به یاد داشته باشند هنگام بازارسال یک درخواست مهاجرت ناقص را توضیح می‌دهد.

  1. گیرندگان یک درخواست ناقص باید اطمینان حاصل کنند که راهنمای درخواست را مرور کنند در صورتی که هر چیزی از زمان ارسال اولیه آنها تغییر کرده است
  2. متقاضیان کاغذی که درخواست بازگشت شده خود را از طریق ایمیل دریافت کرده‌اند، مراحل بازارسال اسناد خود را اینجا می‌توانند مرور کنند
  3. درخواست‌های بازارسالی باید تا 90 روز از زمان امضاء توسط IRCC دریافت شود؛ این مهم است که تاریخ امضای درخواست جدید نتواند در آینده باشد (بعد از زمان حال)

توجه: زمان پردازش برای درخواست‌های بازارسالی فقط از آن روزی که IRCC درخواست تکمیل شده جدید را دریافت می‌کند، آغاز می‌شود.

اهمیت ارسال یک درخواست کامل به IRCC
IRCC به تمام برنامه‌ها تجهیزات یک فهرست کاملی از تکمیل شدن برای اطمینان حاصل کردن از اینکه هر درخواستی که دریافت می‌کنند، کامل و آماده برای پردازش باشد. این فهرست تاکید می‌کند که چرا ارسال یک برنامه کامل و کامل به IRCC مهم است.

نمایش خبر  نگاهی به آخرین نتایج قرعه کشی PNP در بریتیش کلمبیا و آلبرتا

علاوه بر این، برخی از برنامه‌ها – از جمله سه برنامه* موجود در سیستم مدیریت درخواست امتیاز ورود محبوب – اقدامات بازارسال را نمی‌پذیرند و به جای آن نیازمند استارت مجدد فرآیند شان هستند.

*سیستم امتیاز ورود Express مدیریت درخواست‌های مهاجرت برای کلاس تجربه کانادا (CEC)، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و برنامه کارگران ماهر تجارت فدرال (FSTP) را مدیریت می‌کند


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420