Skip to content
جریان استعداد های جهانی: آوردن استعداد های فنی خارجی بسیار ماهر به کانادا

تاریخ انتشار

کارفرمایان در صنعت فناوری کانادا می توانند از طریق جریان استعدادهای جهانی به سرعت استخدام و استعدادهای خارجی بسیار ماهر را پیگیری کنند.

کانادا در حال حاضر دارای یک میلیون شغل خالی در سراسر کشور است.  این فرصت‌های شغلی تقریباً در تمام بخش‌های استخدامی پخش شده است، به همین دلیل است که کانادا برنامه‌های متعددی را برای کمک به کارفرمایان در استخدام استعدادهای خارجی ایجاد کرده است.

 یکی از این برنامه‌ها، ویژه متخصصان خارجی بسیار ماهر در صنعت فناوری، «جریان استعدادهای جهانی» است.

 GTS برنامه‌ای است که کارفرمایان می‌توانند از آن برای آوردن استعدادهای خارجی به این کشور استفاده کنند و به آنها اجازه دهد تا از مهارت‌های خود در خدمت کمک به رشد شرکت‌های نوآور کانادایی استفاده کنند.

 بخشی از استراتژی جهانی استعدادهای جهانی بزرگتر کانادا و شامل برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP)، GTS پردازش درخواست های مجوز کار و ویزای اقامت موقت (در صورت وجود) را تسریع می کند تا متقاضیان واجد شرایط بتوانند در حدود دو هفته از تاریخ شروع به کار کنند.

 بر این اساس، این برنامه همچنین به نفع چشم‌انداز فناوری عمومی کانادا عمل می‌کند، زیرا تضمین می‌کند که سازمان‌ها در این فضا می‌توانند به سرعت به استعدادهایی که برای ادامه رشد نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

معافیت ها

توجه: دو معافیت تحت عنوان جریان استعدادهای جهانی به متقاضیان خاصی امکان می دهد بدون مجوز کار وارد کانادا شوند.

 اولاً، «کارگران بسیار ماهر در مشاغل نوع مهارت 0 یا سطح مهارت A NOC» اگر برای مدت 15 روز در شش ماه یا 30 روز در 12 ماه در کانادا کار می کنند، تحت این برنامه نیازی به مجوز ندارند.

نمایش خبر  برنامه پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ چیست؟

 علاوه بر این، محققانی که به کانادا می‌آیند، در صورتی که به مدت 120 روز در 12 ماه در کانادا کار کنند «در پروژه‌های تحقیقاتی در یک مؤسسه اعطای مدرک با بودجه عمومی یا مؤسسه تحقیقاتی وابسته»، نیازی به مجوز کار نخواهند داشت.

شکستن جریان جهانی استعدادها

تحت جریان استعدادهای جهانی، دو دسته مجزا وجود دارد.

دسته A

رده A: شرکت‌های با رشد بالا که توسط یکی از بیش از 40 شریک ارجاع تعیین‌شده (در کانادا، به استثنای کبک) به GTS ارجاع می‌شوند و می‌توانند نیاز به استخدام «استعداد تخصصی منحصر به فرد از خارج» را نشان دهند.

 لیست شرکای معرفی شده برای کارفرمایان در کبک، و بنابراین، برای متقاضیانی که به دنبال کار در آن استان هستند، متفاوت است.  این فهرست را می‌توانید به زبان فرانسوی در وب‌سایت وزارت مهاجرت، فرانسه و ادغام کبک پیدا کنید.

رده B

رده B: شرکت هایی که به دنبال استخدام برای نقش های خاص تعیین شده توسط فهرست مشاغل استعدادهای جهانی هستند.  این فهرست، که ممکن است به‌طور دوره‌ای به روز شود تا نیازها و اولویت‌های بازار کار در حال تغییر را منعکس کند، شامل فهرست گسترده‌ای از مشاغلی است که مورد تقاضا تلقی می‌شوند و به نظر می‌رسد از کمبود تعداد کارگران موجود در داخل کشور رنج می‌برند.

 برخی از مشاغل موجود در فهرست مشاغل استعدادهای درخشان برای رده B عبارتند از:

  • مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی
  •  طراحان و توسعه دهندگان وب
  •  تکنسین های شبکه های کامپیوتری
  •  کارگران رسانه های دیجیتال و طراحی

فهرست کامل مشاغل این دسته را می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

نمایش خبر  کانادا آخرین برنامه سطوح مهاجرت 2023-2025 را اعلام می کند

دستمزدها در جریان استعدادهای جهانی

یکی از مهمترین عناصر این برنامه دستمزدی است که کارفرمایان به متقاضیان موفق پرداخت می کنند.

 یک الزام مرتبط با دستمزد وجود دارد که کارفرمایان در هر گروه باید هنگام جذب استعدادهای خارجی از طریق GTS رعایت کنند.  این الزام بیان می کند که کارفرمایان باید به کارگران با هر کدام از پنج نرخ زیر بالاترین حقوق را پرداخت کنند.

  • متوسط ​​دستمزد شغل در بانک کار دولت کانادا
  •  دستمزد در محدوده ای که کارفرما به کارکنان فعلی می پردازد (در همان موقعیت، در همان مکان، و با همان مهارت/تجربه)
  •  حداقل کف دستمزد تعیین شده توسط فهرست مشاغل استعدادهای درخشان جهانی (رده B)
  •  حقوق ساعتی که با دستمزد رایج برای شغل مورد نظر مطابقت داشته باشد و کمتر از 80000 دلار نباشد (برای دو موقعیت اول درخواست شده در طبقه A)

توجه: برای هر تعداد پست اضافی (بیش از دو)، حقوق ساعتی که با دستمزد رایج برای شغل مورد نظر مطابقت داشته باشد و کمتر از 150000 دلار نباشد.

چگونه استعداد جهانی به نفع کانادا و کانادایی ها است

GTS هم برای کانادایی ها و هم برای کشور به طور کلی از طریق ملزم کردن کارفرمایان به ایجاد طرح مزایای بازار کار سود می برد.  این طرح که در ارتباط با اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا ایجاد شده است، نحوه استخدام استعدادهای خارجی از طریق این برنامه را به نفع بازار کار کانادا مشخص می کند.

 علاوه بر این، این طرح‌ها فعالیت‌هایی را مشخص می‌کنند که کارفرما برای تشویق ایجاد شغل یا سرمایه‌گذاری در توسعه مهارت و آموزش برای کانادایی‌ها (“مزایای اولیه” GTS) تسهیل می‌کند.

نمایش خبر  چگونه از گرجستان به کانادا مهاجرت کنیم

 به طور خاص تر، این مسئولیت کارفرمایان در رده A است که ایجاد شغل را به طور مستقیم یا غیر مستقیم برای شهروندان کانادایی و مقیم دائم تشویق کنند.  در همین حال، کارفرمایان دسته B مسئول افزایش سرمایه گذاری در مهارت ها و آموزش برای کانادایی ها هستند.

 کارفرمایان در هر دو دسته، علاوه بر موارد فوق، باید فعالیت های تجاری را به منظور تحقق دو مزیت اضافی بازار کار انجام دهند.  این مزایا شامل دو مورد زیر است، اما محدود به آنها نیست:

  • انتقال دانش به شهروندان کانادایی و مقیم دائم
  • بهبود عملکرد شرکت

فهرست کامل فعالیت‌هایی که می‌توان برای تحقق هر مزیتی در بازار کار استفاده کرد را می‌توان در وب‌سایت دولت کانادا مرور کرد.  با این حال، برای مرجع، برخی از این فعالیت ها عبارتند از:

  • استخدام بیشتر شهروندان کانادایی یا مقیم دائم
  •  آموزش کارکنان فعلی در تکنیک های جدید
  •  ایجاد برنامه های مشارکتی یا کارآموزی پولی برای دانشجویان محلی
  •  افزایش درآمد و سرمایه گذاری

در نهایت، شایان ذکر است که کارفرمایان متقاضی استخدام استعدادها در هر دو دسته ملزم به تعهد به یک فعالیت مرتبط با هر مزیت اصلی – ایجاد شغل و توسعه/آموزش مهارت – و همچنین دو مزیت تکمیلی خواهند بود.

 توجه: برای اطمینان از انطباق با طرح مزایای بازار کار و به طور کلی برای نظارت بر موفقیت برنامه، کارفرمایانی که از جریان استعدادهای جهانی استفاده می کنند ممکن است در طول مدت زمان استخدام خارجی تحت نظارت باشند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420